KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Łukasz Habaj ERC

Habaj wygrywa Rajd Azorów!

Kierowca Pirelli, Łukasz Habaj, zwyciężył w szutrowym Rajdzie Azorów, rozgrywanym pośrodku Oceanu Atlantyckiego jako pierwsza runda Rajdowych Mistrzostw Europy. Polski zawodnik po raz pierwszy w karierze triumfował w imprezie rangi ERC, pokonując sześć samochodów na ogumieniu konkurencyjnego producenta.

Habaj, pilotowany przez Daniela Dymurskiego, prezentował szybkie tempo od startu do mety składającego się z 15 odcinków specjalnych rajdu. W sobotę rano zostawił za sobą Ricardo Mourę, dziesięciokrotnego mistrza Azorów, a na przedostatniej próbie objął prowadzenie. Startujący Skodą Fabią z ekipy Sports Racing Technologies Habaj został pierwszym polskim triumfatorem rundy ERC od prawie dwóch lat, gdy ostatnie zwycięstwo w tej serii odniósł jej wielokrotny mistrz, Kajetan Kajetanowicz.

Rajd na Azorach tradycyjnie przyniósł jeden z największych sprawdzianów dla opon w całym sezonie, a warunki na śliskim szutrze dodatkowo skomplikowała zmienna pogoda. Mimo tego Habaj – Rajdowy Mistrz Polski z sezonu 2015 – mógł polegać na uznanych oponach Pirelli Scorpion KM i K, dzięki którym w przeciwieństwie do wielu rywali uniknął problemów na całym dystansie rajdu, od startu do mety.

Habaj powiedział: – Dziękuję całemu zespołowi: Pirelli oraz SRT ponownie wykonali niesamowitą pracę. Nie wiem, co powiedzieć. Bardzo ciężko pracowaliśmy, przez prawie dwa lata. To nasz trzeci start w tym rajdzie, przed rokiem mieliśmy dość dobre tempo, ale szanse na dobry wynik zrujnowały nam problemy techniczne oraz pech. Teraz los się odmienił.

Pirelli jest także wyłącznym dostawcą opon do mistrzostw ERC-3, realizując długofalową strategię wspierania młodzieży. W ramach programu włoskiej firmy na szczyt docierają tacy kierowcy, jak Ott Tanak – aktualny lider klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Świata, były uczestnik programu Pirelli Star Driver.

W tej kategorii zwyciężył Efren LLarena (Peugeot 208 R2), pilotowany przez Sarę Fernandez. Hiszpańska załoga finiszowała z niespełna minutą przewagi nad norweskim zawodnikiem Sindre Furusethem. Llarena, który także triumfował po raz pierwszy na szczeblu ERC, powiedział: – Wszystko poszło perfekcyjnie. To niezwykle wymagająca impreza, więc jestem bardzo zadowolony.

Terenzio Testoni, menedżer aktywności rajdowych Pirelli: – Tak jak zwykle, Rajd Azorów przyniósł szeroki wachlarz zmiennych, w tym zróżnicowane warunki atmosferyczne – jak ulewny deszcz, w którym przyczepność była na znikomym poziomie. Wielu kierowców na innym ogumieniu miało kłopoty, w tym wypadki i przebite opony. Dla Habaja i inni zawodników korzystających z opon Pirelli była to znacznie mniej skomplikowana impreza. Zgłaszali dobre wyczucie na naszym ogumieniu oraz perfekcyjną niezawodność przez cały rajd.

Co dalej?

Kolejną rundą FIA Rajdowych Mistrzostw Europy jest asfaltowy Rajd Wysp Kanaryjskich, odbywający się w dniach 2-4 maja.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi