Wraz ze startem sezonu, ROKiT Williams Racing ogłosił podpisanie umów z dwoma nowymi partnerami technologicznymi. O rozmowach z jednym od dawna wiedzieliśmy, drugi będzie dostawcą obuwia dla członków zespołów.
Tata Communications
O tym, ze Tata Communications zostanie partnerem technologicznym Williamsa wiedzieliśmy już od jakiegoś czasu. Firma ta miała zostać ogłoszona tuż przed testami w Barcelonie, ekipa miała już przygotowane jej logo na ściankach, ale ostatecznie zostało ono zaklejone, a umowa ogłoszona dopiero dziś.
Tata Communications będzie oficjalnym „partnerem transformacji cyfrowej” Williamsa. Tata Communications od 7 lat działa w Formule 1, dostarczając sieci informatyczne, hosting i usługi bezpieczeństwa. Williams będzie korzystał z tej infrastruktury, przekazując dane z pitlane i garażu do fabryki w Grove podczas każdego wyścigu.
„Tata Communications odgrywa centralną rolę we wszystkich aspektach Formuły 1, bezsprzecznie najbardziej wymagającym środowisku. Wybraliśmy ich jako naszego nowego partnera technologicznego, ponieważ mają głębokie rozumienie ekosystemu Formuły 1, który ma specyficzne wymagania technologiczne i potrzebowaliśmy firmy, który zrobi cokolwiek możliwe by wesprzeć nasz zespół. Wiemy, że możemy zaufać Tata Communications, że sprostają naszym wymaganiom w każdy weekend, gdziekolwiek na świecie” – powiedziała Claire Williams w komunikacie prasowym.
„Od 2012 roku rola Tata Communications w Formule 1 rosła i jesteśmy niesamowicie dumni, że możemy pracować z najbardziej legendarnymi zespołami w padoku. Naszym celem jest pokazanie pełnego potencjału transformacji cyfrowej w sporcie, umożliwiając organizacjom takim jak ROKiT Williams Racing wykorzystywać nasze możliwości technologiczne” – powiedział Mehul Kapadia, dyrektor Zarządzający Tata Communications.
Loga Tata Communications pojawią się na ściankach reklamowych zespołu oraz jej stronie internetowej.
Athletic Propulsion Labs
Ta firma będzie oficjalnym dostawcą obuwia dla członków Williamsa. Współpracuje już ona m.in. z zespołem Renault w Formule 1.
„Jestem zaszczycona mogąc ogłosić APL jako oficjalnego dostawcę obuwia dla naszej załogi na torze. APL to innowacje w technologii i nie mogę doczekać się współpracy z nimi w nadchodzącym sezonie
„Nasza pasja do inżynierii i skupienie na tworzeniu luksusowych dóbr są kontynuowane w Formule 1 z ROKiT Williams Racing. Przygotowaliśmy dla nich kolekcję, która nie tylko będzie wygodna, ale również zgodna ze zmianami i rebrandingiem zespołu” – dodał Adam Goldston, założyciel APL.