KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Kubica: W Grove bywam w każdym tygodniu – druga część odpowiedzi [Aktualizacja]

Robert Kubica PKN Orlen

Choć nie zdradził, czy w 2019 roku będzie jeździł z bidonem na napój, to powiedział, że w przeszłości zdarzało mu się już oszczędzać w ten sposób 700 gramów. Robert Kubica odpowiedział na drugą część pytań fanów za pośrednictwem social mediów PKN Orlen. Poniżej znajdziecie oba filmy z tymi wypowiedziami oraz spisane niemal wszystkie odpowiedzi Polaka.

Część 2

Dziś ukazała się druga część odpowiedzi Roberta na pytania, które w styczniu mogli mu zadać fani. Polak udzielił odpowiedzi podczas ubiegłotygodniowej wizyty w Polsce na konferencji PKN Orlen.

Pierwsze z dziś opublikowanych pytań dotyczyło problemów z samochodem Williamsa na 2018 rok i tego, czy nie były one spowodowane zbyt wąsko zaprojektowanym bolidem.

„Gdyby to było takie proste, to znacznie wcześniej byśmy rozwiązali nasze problemy. Problemy z balansem są ponieważ jest brak przyczepności. Jeżeli jest zmienny balans to jest to duży balans. Nie ma jednak prostych rozwiązań” – powiedział Robert Kubica.

Interesujące było pytanie o to, czy Robert zamierza oszczędzać wagę poprzez nie zabieranie na pokład bolidu zbiornika z napojem podczas wyścigu. Kubica nie udzielił bezpośredniej odpowiedzi, jednak zdradził, że taka praktyka nie jest mu obca.

„Nie tylko Hamilton jeździł bez bidonu w sezonie 2018. Już 10 lat temu się to robiło i nie jest to nic dziwnego, sam tak nawet robiłem” – odpowiedział Robert.

Nie zabrakło też pytań o wagę Roberta i jego dietę.

Kilka pytań dotyczyło przedstartowej rutyny Polaka.

„Nie słucham za bardzo muzyki, bardziej próbuję znaleźć koncentrację przed startem w ciszy i spokoju, ale wiem, że wielu kierowców słucha muzyki przed startem. To, kto ustala strategię zależy od zespołów i ustaleń. Ogólnie strategia jest ustalana przez strategów zespołowych, oczywiście kierowca może wyrazić swoje zdanie, ale niekoniecznie jest ono brane pod uwagę” – odpowiedział Robert, w innym pytaniu zdradzając, że je maksymalnie 3 godziny przed startem lekkie potrawy.

Nie zabrakło pytania o Esport: „Esport, gry, symulacje stają się dużo bardziej popularne, nawet zespoły wiążą się z nimi, mamy nawet Polaka w zespole Esport” – powiedział Robert.

Czy Williams będzie w stanie osiągnąć poziom Renault?

„Renault jest mocnym zespołem środka stawki i byłoby dobrze ścigać się z nimi, ale Formuła 1 jest bardzo zmiennym sportem i niekoniecznie Renault może być tam gdzie było, może się poprawić, może się pogorszyć, tak samo jak my. Z naszej strony musimy zrobić wszystko by poprawić nasz bolid” – stwierdził Kubica.

W tym samym temacie było również pytanie o to, czy jest szansa by któraś z ekip spoza pierwszej trójki walczyła o mistrzostwo świata.

„Są takie szanse, choć regulamin technologicznie pozwala na bardzo dużo, dlatego bogatsi producenci mają przewagę. F1 jest taka, że nigdy nic nie wiadomo. Mieliśmy w ostatnich kilkunastu latach sezony, w których dominowały prywatne zespoły” – odpowiedział Kubica.

Padło także pytanie dotyczące możliwości spotkań z kibicami podczas Grand prix Węgier czy Austrii.

„Zawsze staram się spotykać z kibicami, co naprawdę nie jest łatwe, ponieważ proszę was, pamiętajcie, że my jesteśmy tam w pracy, mamy bardzo napięty harmonogram w trakcie dnia. Na Węgrzech i w Austrii będzie mnóstwo polskich kibiców więc nie mogę nic gwarantować” – powiedział Robert,

Dowiedzieliśmy się również, że to właśnie z tych wywiadów pochodziły cytowane w ubiegłym tygodniu wypowiedzi Roberta Kubicy dotyczące George Russella:

„George jest bardzo utalentowanym kierowcą, jednym z najbardziej w młodej generacji. Różnica polega na tym, że młodzi kierowcy wchodzący dziś do F1 są znacznie bardziej przygotowani do niej na przykład poprzez programy juniorskie. George zaimponował mi swoją wiedzą techniczną. A czy będzie rywalizacja? Rywalizacja jest zawsze, chociaż tak naprawdę musimy razem z zespołem i Goerge`m najpierw zadbać o to, żebyśmy mieli czym rywalizować” – powiedział o swoim partnerze z zespołu Kubica.

„Nie jestem aż taki chudy. Może dlatego że w czasie rajdów trochę mi się przytyło teraz się taki wydaję. Ważę tyle samo co za czasów, gdy jeździłem w F1 w 2008 roku. Może ten okres powypadkowy, rajdowy, gdy miałem dobre kilkanaście kilogramów więcej zapadł w pamięć” – powiedział Kubica, dodając, że lubi kuchnię włoską, japońską a także polską.

Jednym z ostatnich pytań było to o jego wizyty w fabryce zespołu w Grove.

„Bywam tam w każdym tygodniu. Ostatnio byłem 9 dni temu i będę jutro” – mówił Robert.

Pierwsza część

„Reguła jest taka, że twoimi ulubionymi torami są te, na których jeździsz szybko. W przeszłości moimi ulubionymi torami były tory uliczne, ale też na przykład Monza, Melbourne czy Montreal. Z drugiej strony nie ma torów, których się szczególnie obawiam” – odpowiada Kubica, pytany o swoje ulubione tory w Formule 1.

Sporo pytań dotyczyło również rowerowej pasji Roberta Kubicy. Nie chciał on co prawda powiedzieć, jaką najwyższą prędkość osiągnął na rowerze, zdradził jednak najdłuższy samodzielnie przejechany dystans.

„Było to ponad 200 km, które przejechałem sam. Czasami lubię jeździć rowerem sam, bo to bardzo wycisza i ja też byłem w takim dniu, w którym musiałem po prostu długo jechać żeby nie myśleć. Zrobiłem te 200 km w 7 godzin”.

Robert po raz kolejny potwierdził, że jest fanami wygodnych aut z silnikami diesla bowiem samochody drogowe służą mu do przemieszczania się z punktu A do punktu B, a nie do wyścigów. Robert ma jednak mocniejsze auta, którymi jeździ rzadko.

„Jednym z takich aut jest Porsche GT3 RS z 2008 roku, które ma przejechane zaledwie 6 tys. km. Mam bolid Formuły 1, a jedyną rzeczą, której mu brakuje jest silnik. Jest to bolid z Monzy z 2006 roku, kiedy pierwszy raz stałem na podium w F1” – mówi Robert, zdradzając jednocześnie, że nie jeździ motocyklami oraz nie jada hot – dogów na Orlenie, choć słyszał, że są smaczne.

Ważnym pytaniem było to dotyczące kasku Roberta na sezon 2019. Okazuje się, że zmiany będą niewielkie.

„Mój kask zostanie bardzo podobny lub nawet identyczny, oczywiście zmienią się logotypy na kasku, ale jeśli chodzi o malowanie, kolory to zostaną niezmienione” – zdradził Robert.

Padło również pytanie, czemu zdecydował się na powrót do F1 teraz, a nie na przykład 3 lata wcześniej.

„To pytanie wiele razy zostało mi zadane. Do pewnych rzeczy, tak ważnych jak powrót do Formuły 1, potrzebne są determinacja i wyczucie momentu i uważam, że akurat to teraz, a nie 3 lata temu jest ten moment” – odpowiedział Robert.

Na pytanie, czy stresuje się przed powrotem do ścigania, Robert odpowiada: „Nie, ale pewnie będę się stresował w noc przed pierwszym startem w Australii”.

Za najlepszą symulację wyścigów samochodowych Robert uważa oczywiście iRacing, na którym sam czasem jeździ.

Kubica dodaje również, odpowiadając na jedno z pytań, że ma bardzo dobre relacje z Paddy Lowe`m, jak z każdym członkiem Williamsa.

Robert życzył również powodzenia Krzysztofowi Piątkowi i jako kibic Milanu cieszył się na angaż Polaka w tym zespole.

Niezniszczalny

27 lutego ukaże się nowa książka dotycząca Roberta Kubicy. Więcej o niej przeczytacie TUTAJ.

Aktualizacja

Poniżej obejrzycie kolejny wywiad Roberta Kubicy z jego ubiegłotygodniowej wizyty w Polsce.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum