Czas na drugą turę testów – musi być dla nas lepsza

Już jutro na Circuit Barcelona Catalunya rozpocznie się druga tura przedsezonowych testów Formuły 1. Williams tym razem weźmie udział we wszystkich dniach testowych i mamy nadzieję na porządne testowanie i nadrabianie strat ekipy Roberta Kubicy i George Russella. Harmonogram jazd ekip, planowane transmisje i relacje telewizyjne oraz inne informacje o testach znajdziecie poniżej.

Harmonogram jazd

Testy będą odbywać się od wtorku do piątku w godzinach od 9 do 18 polskiego czasu z godzinną przerwą pomiędzy 13 a 14.

Nie wszystkie ekipy podały już swój harmonogram jazd w Barcelonie. Poniżej zestawienie poszczególnych ekip na cztery dni testowe – od 26 lutego do 1 marca.

Relacje telewizyjne

druga tura testów nie będzie transmitowana na żywo w Polsce – również w F1 TV Pro. Testów nie będzie transmitowała również telewizja Sky Sports. Będziemy mieli natomiast codzienne, wieczorne podsumowania w Eleven Sports. Będziemy oczywiście mieli dostęp do live timingu z testów.

Relacje w Eleven Sports z przedsezonowych testów w Barcelonie:
Wtorek, 26 lutego:
godz. 21:00 – #Elevenf1

Środa, 27 lutego:
godz. 19:00 – #Elevenf1

Czwartek, 28 lutego:
godz. 19:00 – #Elevenf1

Piątek, 1 marca:
godz. 19:30 – #Elevenf1

Opony

Testy w Barcelonie to pełnowymiarowy debiut nowych mieszanek opon, które podczas testów są oznaczone od C1 (najtwardsza) do C5 (najszybsza, najbardziej miękka). Oczywiście podczas weekendów wyścigowych będą one oznaczone kolorami i nazwami „twarda”, „średnia” i „miękka”.

Pirelli po zakończeniu ubiegłotygodniowych jazd i zebraniu doświadczeń z ponad 4000 okrążeń pokusiło się o wskazanie różnic pomiędzy poszczególnymi mieszankami:
C1 a C2: 0.8-1.0 sekundy
C2 a C3: 0.7 sekundy
C3 a C4: 0.6 sekundy
C4 a C5: 0.6 sekundy

Informacje o torze

Circuit Barcelona – Catalunya to niezwykle ważny tor dla Formuły 1, rozpoczynający europejską część sezonu Formuły 1. Tor liczy sobie 4655 metrów.

Tor wymaga dużej siły docisku, ale wymagania dotyczące chłodzenia są średnie. Na jednym okrążeniu zużywa się tylko 1,53 kg paliwa, a z gazem „do dechy” przejeżdża się 64,4% okrążenia.

Najdłuższa prosta tego toru, po którym jeździ się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, liczy sobie 1310 metrów. Średnia prędkość na okrążeniu to 197 km/h a maksymalna tylko 303 km/h. Rekordzistą toru jest Lewis Hamilton, który w 2018 roku pojechał tu w wyścigu 1:18.441. W ubiegłorocznych kwalifikacjach ten sam zawodnik wykręcił jednak 1:16,173.

Podczas drugiej tury przedsezonowych testów w ubiegłym roku (ze względu na temperatury tylko ją można porównywać), najlepszym czasem było 1.17.182 Sebastiana Vettela. Oto wyniki wszystkich ekip z ubiegłego roku:
1. Ferrari (Sebastian Vettel) 1:17.182 (hyper-soft)
2. McLaren (Fernando Alonso) 1:17.784 (hyper-soft)
3. Red Bull (Daniel Ricciardo) 1:18.047 (hyper-soft)
4. Renault (Carlos Sainz) 1:18.092 (hyper-soft)
5. Haas (Kevin Magnussen) 1:18.360 (super-soft)
6. Toro Rosso (Pierre Gasly) 1:18.363 (hyper-soft)
7. Mercedes (Lewis Hamilton) 1:18.400 (ultra-soft)
8. Force India (Esteban Ocon) 1:18.967 (hyper-soft)
9. Sauber (Charles Leclerc) 1:19.118 (hyper-soft)
10. Williams (Sergey Sirotkin) 1:19.189 (soft)

Pogoda

Będzie nieco cieplej niż w ubiegłym tygodniu, a co najważniejsze, nie przewiduje się opadów podczas któregokolwiek z dni testowych.

A jak było podczas pierwszych testów?

Williams przystąpił do jazdy dopiero w środę o godzinie 14:30, gdy na tor wyjechał George Russell. Wcześniej ekipa ciężko pracowała by stworzyć nowe części oraz złożyć bolid. Ostatecznie Williams pokonał 88 okrążeń, uzyskując dwa ostatnie czasy, jednak do „jeżdżenia na czas” Williams nie miał zbyt wielu okazji.

M Kierowca Zespół Best lap Opony Liczba okrążeń
1 Hulkenberg Renault 1:17.393 C5 247
2 Albon Toro Rosso 1:17.637 C5 268
3 Kvyat Toro Rosso 1:17.704 C5 214
4 Raikkonen Alfa Romeo 1:17.762 C5 252
5 Ricciardo Renault 1:17.785 C5 186
6 Bottas Mercedes 1:17.857 C5 303
7 Hamilton Mercedes 1:17.977 C4 337
8 Leclerc Ferrari 1:18.046 C3 295
9 Vettel Ferrari 1:18.161 C3 303
10 Norris McLaren 1:18.431 C4 236
11 Giovinazzi Alfa Romeo 1:18.511 C3 255
12 Sainz McLaren 1:18.558 C4 209
13 Grosjean Haas 1:18.563 C3 198
14 Magnussen Haas 1:18.720 C3 115
15 Gasly Red Bull 1:18.780 C3 238
16 Verstappen Red Bull 1:18.787 C3 237
17 Fittipaldi Haas 1:19.249 C4 61
18 Stroll Racing Point 1:19.664 C2 151
19 Perez Racing Point 1:19.944 C3 107
20 Russell Williams 1:20.997 C3 40
21 Kubica Williams 1:21.542 C2 48

Niezniszczalny

27 lutego ukaże się nowa książka dotycząca Roberta Kubicy. Więcej o niej przeczytacie TUTAJ.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.