Już jutro na Circuit Barcelona Catalunya rozpocznie się druga tura przedsezonowych testów Formuły 1. Williams tym razem weźmie udział we wszystkich dniach testowych i mamy nadzieję na porządne testowanie i nadrabianie strat ekipy Roberta Kubicy i George Russella. Harmonogram jazd ekip, planowane transmisje i relacje telewizyjne oraz inne informacje o testach znajdziecie poniżej.
Harmonogram jazd
Testy będą odbywać się od wtorku do piątku w godzinach od 9 do 18 polskiego czasu z godzinną przerwą pomiędzy 13 a 14.
Nie wszystkie ekipy podały już swój harmonogram jazd w Barcelonie. Poniżej zestawienie poszczególnych ekip na cztery dni testowe – od 26 lutego do 1 marca.
Relacje telewizyjne
druga tura testów nie będzie transmitowana na żywo w Polsce – również w F1 TV Pro. Testów nie będzie transmitowała również telewizja Sky Sports. Będziemy mieli natomiast codzienne, wieczorne podsumowania w Eleven Sports. Będziemy oczywiście mieli dostęp do live timingu z testów.
Relacje w Eleven Sports z przedsezonowych testów w Barcelonie:
Wtorek, 26 lutego:
godz. 21:00 – #Elevenf1
Środa, 27 lutego:
godz. 19:00 – #Elevenf1
Czwartek, 28 lutego:
godz. 19:00 – #Elevenf1
Piątek, 1 marca:
godz. 19:30 – #Elevenf1
Opony
Testy w Barcelonie to pełnowymiarowy debiut nowych mieszanek opon, które podczas testów są oznaczone od C1 (najtwardsza) do C5 (najszybsza, najbardziej miękka). Oczywiście podczas weekendów wyścigowych będą one oznaczone kolorami i nazwami „twarda”, „średnia” i „miękka”.
Pirelli po zakończeniu ubiegłotygodniowych jazd i zebraniu doświadczeń z ponad 4000 okrążeń pokusiło się o wskazanie różnic pomiędzy poszczególnymi mieszankami:
C1 a C2: 0.8-1.0 sekundy
C2 a C3: 0.7 sekundy
C3 a C4: 0.6 sekundy
C4 a C5: 0.6 sekundy
Informacje o torze
Circuit Barcelona – Catalunya to niezwykle ważny tor dla Formuły 1, rozpoczynający europejską część sezonu Formuły 1. Tor liczy sobie 4655 metrów.
Tor wymaga dużej siły docisku, ale wymagania dotyczące chłodzenia są średnie. Na jednym okrążeniu zużywa się tylko 1,53 kg paliwa, a z gazem „do dechy” przejeżdża się 64,4% okrążenia.
Najdłuższa prosta tego toru, po którym jeździ się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, liczy sobie 1310 metrów. Średnia prędkość na okrążeniu to 197 km/h a maksymalna tylko 303 km/h. Rekordzistą toru jest Lewis Hamilton, który w 2018 roku pojechał tu w wyścigu 1:18.441. W ubiegłorocznych kwalifikacjach ten sam zawodnik wykręcił jednak 1:16,173.
Podczas drugiej tury przedsezonowych testów w ubiegłym roku (ze względu na temperatury tylko ją można porównywać), najlepszym czasem było 1.17.182 Sebastiana Vettela. Oto wyniki wszystkich ekip z ubiegłego roku:
1. Ferrari (Sebastian Vettel) 1:17.182 (hyper-soft)
2. McLaren (Fernando Alonso) 1:17.784 (hyper-soft)
3. Red Bull (Daniel Ricciardo) 1:18.047 (hyper-soft)
4. Renault (Carlos Sainz) 1:18.092 (hyper-soft)
5. Haas (Kevin Magnussen) 1:18.360 (super-soft)
6. Toro Rosso (Pierre Gasly) 1:18.363 (hyper-soft)
7. Mercedes (Lewis Hamilton) 1:18.400 (ultra-soft)
8. Force India (Esteban Ocon) 1:18.967 (hyper-soft)
9. Sauber (Charles Leclerc) 1:19.118 (hyper-soft)
10. Williams (Sergey Sirotkin) 1:19.189 (soft)
Pogoda
Będzie nieco cieplej niż w ubiegłym tygodniu, a co najważniejsze, nie przewiduje się opadów podczas któregokolwiek z dni testowych.
A jak było podczas pierwszych testów?
Williams przystąpił do jazdy dopiero w środę o godzinie 14:30, gdy na tor wyjechał George Russell. Wcześniej ekipa ciężko pracowała by stworzyć nowe części oraz złożyć bolid. Ostatecznie Williams pokonał 88 okrążeń, uzyskując dwa ostatnie czasy, jednak do „jeżdżenia na czas” Williams nie miał zbyt wielu okazji.
M | Kierowca | Zespół | Best lap | Opony | Liczba okrążeń |
---|---|---|---|---|---|
1 | Hulkenberg | Renault | 1:17.393 | C5 | 247 |
2 | Albon | Toro Rosso | 1:17.637 | C5 | 268 |
3 | Kvyat | Toro Rosso | 1:17.704 | C5 | 214 |
4 | Raikkonen | Alfa Romeo | 1:17.762 | C5 | 252 |
5 | Ricciardo | Renault | 1:17.785 | C5 | 186 |
6 | Bottas | Mercedes | 1:17.857 | C5 | 303 |
7 | Hamilton | Mercedes | 1:17.977 | C4 | 337 |
8 | Leclerc | Ferrari | 1:18.046 | C3 | 295 |
9 | Vettel | Ferrari | 1:18.161 | C3 | 303 |
10 | Norris | McLaren | 1:18.431 | C4 | 236 |
11 | Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:18.511 | C3 | 255 |
12 | Sainz | McLaren | 1:18.558 | C4 | 209 |
13 | Grosjean | Haas | 1:18.563 | C3 | 198 |
14 | Magnussen | Haas | 1:18.720 | C3 | 115 |
15 | Gasly | Red Bull | 1:18.780 | C3 | 238 |
16 | Verstappen | Red Bull | 1:18.787 | C3 | 237 |
17 | Fittipaldi | Haas | 1:19.249 | C4 | 61 |
18 | Stroll | Racing Point | 1:19.664 | C2 | 151 |
19 | Perez | Racing Point | 1:19.944 | C3 | 107 |
20 | Russell | Williams | 1:20.997 | C3 | 40 |
21 | Kubica | Williams | 1:21.542 | C2 | 48 |
Niezniszczalny
27 lutego ukaże się nowa książka dotycząca Roberta Kubicy. Więcej o niej przeczytacie TUTAJ.