4. dzień przedsezonowych testów F1 – Robert Kubica wreszcie w aucie

Doczekaliśmy się. Robert Kubica pojedzie w porannej sesji testowej ostatniego dnia pierwszej tury przedsezonowych testów w Barcelonie. Po wczorajszym shakedownie, dziś przyjdzie czas na wstępne sprawdzenie szybkości auta i jego zachowania na torze. Liczymy na to, że Williamsowi uda się przejechać jak najwięcej okrążeń. Zapraszam na pełną relację live z wydarzeń na torze pod Barceloną.

Jak było wczoraj

Od rana w Williamsie trwała walka z czasem, która została zakończona o godz. 14:30, kiedy auto pierwszy raz opuściło garaż. George Russell zdołał przejechać 23 okrążenia, tempem, które nie miało nic wspólnego z szybkim. Udało się jednak zrobić shakedown auta, które dziś ma być wyposażone w kolejne elementy aerodynamiczne i to dopiero w czwartek ma się rozpocząć jego właściwe testowanie.

Wczoraj najszybsi byli kierowcy, którzy wyjechali na najszybszych mieszankach opon – Danil Kvyat i Kimi Raikkonen. Wiele ekip zaliczyło bardzo intensywne programy, a najwięcej problemów miał Haas, który aż trzy razy stawał na torze.

Harmonogram dnia

Przedsezonowe testy będą odbywać się w Barcelonie i będą podzielone na dwie tury – od 18 do 21 lutego oraz od 26 lutego do 1 marca. Każdego dnia jazdy będą odbywały się od godz. 9 rano polskiego czasu do godz. 18 z godzinną przerwą obiadową między 13 a 14.

Harmonogram jazd

Gdzie oglądać?

Pierwsza tura testów będzie transmitowana na żywo za pośrednictwem F1 TV Pro z komentarzem angielskim, ale bez kamer na bolidach wszystkich kierowców.

Testy nie będą transmitowane na żywo w Eleven Sports, ale codziennie będziemy mogli oglądać ich podsumowania. W poniedziałek o godz. 19:30, a w kolejne dni o godz. 21:00.

Informacje o torze

Circuit Barcelona – Catalunya to niezwykle ważny tor dla Formuły 1, rozpoczynający europejską część sezonu Formuły 1. Tor liczy sobie 4655 metrów.

Tor wymaga dużej siły docisku, ale wymagania dotyczące chłodzenia są średnie. Na jednym okrążeniu zużywa się tylko 1,53 kg paliwa, a z gazem „do dechy” przejeżdża się 64,4% okrążenia.

Najdłuższa prosta tego toru, po którym jeździ się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, liczy sobie 1310 metrów. Średnia prędkość na okrążeniu to 197 km/h a maksymalna tylko 303 km/h. Rekordzistą toru jest Lewis Hamilton, który w 2018 roku pojechał tu w wyścigu 1:18.441. W ubiegłorocznych kwalifikacjach ten sam zawodnik wykręcił jednak 1:16,173.

Podczas drugiej tury przedsezonowych testów w ubiegłym roku (ze względu na temperatury tylko ją można porównywać), najlepszym czasem było 1.17.182 Sebastiana Vettela. Oto wyniki wszystkich ekip z ubiegłego roku:
1. Ferrari (Sebastian Vettel) 1:17.182 (hyper-soft)
2. McLaren (Fernando Alonso) 1:17.784 (hyper-soft)
3. Red Bull (Daniel Ricciardo) 1:18.047 (hyper-soft)
4. Renault (Carlos Sainz) 1:18.092 (hyper-soft)
5. Haas (Kevin Magnussen) 1:18.360 (super-soft)
6. Toro Rosso (Pierre Gasly) 1:18.363 (hyper-soft)
7. Mercedes (Lewis Hamilton) 1:18.400 (ultra-soft)
8. Force India (Esteban Ocon) 1:18.967 (hyper-soft)
9. Sauber (Charles Leclerc) 1:19.118 (hyper-soft)
10. Williams (Sergey Sirotkin) 1:19.189 (soft)

Pogoda

Będzie dziś słonecznie i bezdeszczowo, a najlepsze warunki do jazdy będą około godz. 11 i 15.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.