KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Lowe: Wpadłem w pułapkę, ale teraz zmieniamy nasze myślenie

Paddy Lowe Williams F1

Dyrektor techniczny Williamsa, Paddy Lowe w rozmowie z Autosportem mówi, że ekipa od kilku miesięcy wdraża zmiany w swoim działaniu, które dają już pozytywny efekt. Jak mówi Lowe, problemem Williamsa przez lata było złe myślenie, któremu również on sam uległ. Dlatego właściwe działania zostały rozpoczęte tak późno.

Lowe dołączył do Williamsa na początku 2017 roku, przechodząc z mistrzowskiego Mercedesa. W sezonie 2017 Williams zajął 5. miejsce w klasyfikacji konstruktorów, ale już rok później był na ostatnim, 10. miejscu.

„Williams potrzebował pozbyć się przekonania, że wystarczy naprawa dwóch lub trzech rzeczy by auto było stać na wygrywanie wyścigów. To przekonanie pokutowało w naszym zespole od bardzo długiego czasu” – powiedział Lowe.

Dyrektor techniczny Williamsa mówi, że powinno było im przyświecać inne myślenie:

„Wszystko jest dostępne by stawić czoła wyzwaniom i wszystko musi być robione lepiej z roku na rok. W przeciwnym wypadku zostaniemy z tyłu za bardzo silną grupą rywali. Wszystkie 10 zespołów w F1 jest dobrze finansowanych, biorąc pod uwagę historię, mają bardzo, bardzo dobrze wykształconych inżynierów, jednych z najbardziej utalentowanych na świecie. Nie można stać w miejscu w żadnym aspekcie i takie myślenie musimy zaadaptować w naszych pracach i to robimy. Nie było to obecne wcześniej i nawet ja wpadłem w pułapkę jako nowy członek zespołu” – zaznacza Paddy Lowe.

Dyrektor techniczny zespołu mówi też, że od początku 2018 roku sposób działania ekipy był zmieniany. Dało to pozytywne efekty, które jednak nie były widoczne na torze poprzez formę samochodu.

Jak zaznaczają dziennikarze Autosportu, oficjalnie nic nie wiadomo o nowych osobach, które miałyby przyjść do ekipy w ramach restrukturyzacji, mimo że zespół z Grove stracił kilku ważnych członków w sezonie 2018. Przeciwnie jest w McLarenie, w którym Zak Brown oddał część obowiązków Andreasowi Seidlowi. Lowe, podobnie jak Claire Williams, mówi jednak, że ekipa ma fachowców na swoim pokładzie by poradzić sobie z sytuacją.

„Nie chcę by moi ludzie najpierw czytali w mediach, że przeprowadzamy reorganizację. Chcemy być otwarci i szczerzy, ale niektóre rzeczy musimy najpierw rozegrać wewnętrznie” – kończy Lowe.

Źródło: Autosport.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum