Dyrektor techniczny Williamsa, Paddy Lowe w rozmowie z Autosportem mówi, że ekipa od kilku miesięcy wdraża zmiany w swoim działaniu, które dają już pozytywny efekt. Jak mówi Lowe, problemem Williamsa przez lata było złe myślenie, któremu również on sam uległ. Dlatego właściwe działania zostały rozpoczęte tak późno.
Lowe dołączył do Williamsa na początku 2017 roku, przechodząc z mistrzowskiego Mercedesa. W sezonie 2017 Williams zajął 5. miejsce w klasyfikacji konstruktorów, ale już rok później był na ostatnim, 10. miejscu.
„Williams potrzebował pozbyć się przekonania, że wystarczy naprawa dwóch lub trzech rzeczy by auto było stać na wygrywanie wyścigów. To przekonanie pokutowało w naszym zespole od bardzo długiego czasu” – powiedział Lowe.
Dyrektor techniczny Williamsa mówi, że powinno było im przyświecać inne myślenie:
„Wszystko jest dostępne by stawić czoła wyzwaniom i wszystko musi być robione lepiej z roku na rok. W przeciwnym wypadku zostaniemy z tyłu za bardzo silną grupą rywali. Wszystkie 10 zespołów w F1 jest dobrze finansowanych, biorąc pod uwagę historię, mają bardzo, bardzo dobrze wykształconych inżynierów, jednych z najbardziej utalentowanych na świecie. Nie można stać w miejscu w żadnym aspekcie i takie myślenie musimy zaadaptować w naszych pracach i to robimy. Nie było to obecne wcześniej i nawet ja wpadłem w pułapkę jako nowy członek zespołu” – zaznacza Paddy Lowe.
Dyrektor techniczny zespołu mówi też, że od początku 2018 roku sposób działania ekipy był zmieniany. Dało to pozytywne efekty, które jednak nie były widoczne na torze poprzez formę samochodu.
Jak zaznaczają dziennikarze Autosportu, oficjalnie nic nie wiadomo o nowych osobach, które miałyby przyjść do ekipy w ramach restrukturyzacji, mimo że zespół z Grove stracił kilku ważnych członków w sezonie 2018. Przeciwnie jest w McLarenie, w którym Zak Brown oddał część obowiązków Andreasowi Seidlowi. Lowe, podobnie jak Claire Williams, mówi jednak, że ekipa ma fachowców na swoim pokładzie by poradzić sobie z sytuacją.
„Nie chcę by moi ludzie najpierw czytali w mediach, że przeprowadzamy reorganizację. Chcemy być otwarci i szczerzy, ale niektóre rzeczy musimy najpierw rozegrać wewnętrznie” – kończy Lowe.
Źródło: Autosport.com