KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Punkty najdroższe w Grove

blank

Portal Racefans podsumował sezon 2018 pod kątem wydatków zespołów. Zdecydowanie najwięcej na jeden zdobyty punkt musiał wydać Williams, który był najbardziej uzależnionym od pieniędzy związanych z kierowcami zespołem w stawce. Niewielu ekipom udało się w minionym sezonie zarobić.

Najkorzystniej w zestawieniu wypadł Mercedes, który nie dość, że osiągnął $5 mln zysku, to jeszcze na jeden punkt musiał wydać zaledwie 610 tys. dolarów. Dla porównania jeden punkt Williamsa kosztował $21,5 mln. Poniżej zobaczycie zestawienia dotyczące poszczególnych ekip.

Williams
Budżet: $150 mln
Pracownicy: 630
Koszt punktu: $21,5 mln.
Wynik finansowy: 0

Toro Rosso
Budżet: $150 mln
Pracownicy: 460
Koszt punktu: $4,54 mln.
Wynik finansowy: 0

Sauber
Budżet: $135 mln
Pracownicy: 400
Koszt punktu: $2,8 mln.
Wynik finansowy: 0

Force India
Budżet: $120 mln
Pracownicy: 405
Koszt punktu: $1,08 mln.
Wynik finansowy: Zarząd komisaryczny/przejęcie

McLaren
Budżet: $220 mln
Pracownicy: 760
Koszt punktu: $3,23 mln.
Wynik finansowy: 0

Haas
Budżet: $130 mln
Pracownicy: 250
Koszt punktu: $1,4 mln.
Wynik finansowy: 0

Renault
Budżet: $190 mln
Pracownicy: 625
Koszt punktu: $1,55 mln.
Wynik finansowy: +5 mln

Red Bull
Budżet: $310 mln
Pracownicy: 860
Koszt punktu: $0,74 mln.
Wynik finansowy: 0

Ferrari
Budżet: $410 mln
Pracownicy: 950
Koszt punktu: $0,72 mln.
Wynik finansowy: 0

Mercedes
Budżet: $400 mln
Pracownicy: 950
Koszt punktu: $0,61 mln.
Wynik finansowy: +5 mln

Źródło: racefans.net

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi

Archiwum