KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Lowe: Samochód jest słaby od lat, wywracamy do góry nogami cały zespół

Paddy Lowe Williams F1 Formula 1

To on teraz staje się najważniejszą osobą w Williamsie. Po koszmarze roku 2018, wszyscy liczą na to, że Paddy Lowe stworzy znacznie lepszą konstrukcję. On sam mówi, że ekipa jest teraz w fazie głębokiej reorganizacji, by można było wreszcie wykorzystywać potencjał osobowy i materialny zespołu, który ma słaby bolid od wielu lat.

„Przyszedłem do Williamsa by zrobić różnicę, ale Formuła 1 to sport zespołowy. 2018 rok był ekstremalnie trudny dla Williamsa, ale dobrą rzeczą jest to, że ludzie przeorganizowali problemy i pracują nad nimi ciężko. Nie zamierzam przewidywać i mówić, że poprawimy pozycję w mistrzostwach świata, ale wiem, że będziemy lepsi. Już teraz wykonaliśmy zwrot” – mówi Paddy Lowe w rozmowie ze Speedweek.

Williams ma na swoim koncie 16 tytułów mistrzowskich i 114 wygranych wyścigów w F1. W ostatnich 30 latach wygrywali 74 razy, ale tylko 2 z tych zwycięstw przypadają w ostatnim 15-leciu. W tym sezonie ekipa osiągnęła swój najgorszy wynik w historii.

„Ostatni raz wygraliśmy w 2012 roku, a dokonał tego Pastor Maldonado w Hiszpanii. Wcześniejsza wygrana miała miejsce w 2004 roku. To bardzo dawno temu. Samochód z 2014 roku był wspaniały, ale wyglądaliśmy lepiej, bo mieliśmy silnik Mercedesa. Inne zespoły miały trudniej na początku ery turbo. Moja konkluzja jest więc taka, że jesteśmy słabi od wielu lat. Są setki tego powodów – w samochodzie, w fazie jego projektowania i rozwoju. I nie ma na to panaceum. Pracujemy nad tymi wszystkimi rzeczami. Nie chodzi tylko o inwestycje, ale również o płynność prac, design, kulturę korporacyjną. Rzeczy zmieniają się w Williamsie, ale to wymaga czasu” – mówi Lowe.

Podkreśla on, że zmiany potrzebne są w departamencie technicznym i to jedyna droga by zbudować dobry samochód. Następnie trzeba zmienić organizację, ale nie przyniesie to natychmiastowych rezultatów.

„Pozostałe 9 zespołów w F1 również wie co robi. Każdy z nich jest solidny, ma tęgie umysły na pokładzie, każdy jest dobrze zarządzany, co nie zawsze było regułą. Williams był zbyt skostniały. Mamy znakomitych ludzi z ogromnym doświadczeniem, jesteśmy trzecim najstarszym zespołem w stawce, a niektórzy pracownicy są z nami od wielu, wielu lat. To pokazuje silną lojalność i to zasługa osobowości Franka Williamsa i Patricka Heada. To może być jednak również wadą, gdyż czasem trzeba trochę świeżej krwi. Trzeba upewnić się, że będziemy mieli utalentowanych pracowników z wiedzą by wdrożyć nowe podejście. Właśnie odbywamy tę podróż. Jesteśmy na etapie wywracania rzeczy do góry nogami” – przyznaje Lowe.

„Mamy Franka, mamy doświadczonych o lojalnych ludzi, mamy wspaniałą historię wyścigową, mamy własną fabrykę, budynki, co nie jest dostępne wszystkim ekipom. Mamy najwyższej klasy tunel aerodynamiczny – wszystkie składniki są na miejscu, teraz trzeba zacząć ich używać” – kończy dyrektor techniczny ekipy.

Aktualizacja

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum