Nowe opony, prostsze przednie skrzydła, wloty powietrza do hamulców czy deflektory – to tylko niektóre ze zmian, jakie zostaną wprowadzone w 2019 roku w Formule 1. Robert Kubica mówi w rozmowie z motorsport.com, że działa to na jego korzyść, gdyż wszyscy będą musieli uczyć się czegoś od nowa, tak jak on.
„To dwie różne historie, kiedy ktoś przychodzi testować pod koniec roku i porównuje się go z kierowcą, który zna samochody i opony. Teraz, w 2019 roku, można powiedzieć, że wszyscy zaczniemy od zera i nie mogę się tego doczekać” – powiedział Robert.
„Na pewno, im więcej ma się doświadczenia, tym więcej ma się pewności siebie, a to sprawia, że jesteś bardziej gotowy. W styczniu 2018 roku byłem gotów, ale dostałem w zamian czas na naukę. To prawda, że jazda w testach jest pomocna, ale to też nie jest tak, że człowiek uczy się wszystkiego” – dodaje Kubica.
Polak mówi, że będzie musiał odkrywać niektóre rzeczy na początku roku.
„Bardziej chodzi o odkrywanie, a nie naukę ponieważ wszyscy kierowcy będą musieli odkrywać nowe opony, samochody i wszystkie systemy. Myślę zatem, że jest to dla mnie perfekcyjny moment i dlatego zdecydowałem się na to wyzwanie. Czuję się gotowy, ale trzeba być realistą i wiedzieć, że nie będzie to łatwe” – mówi Robert.
Po raz kolejny podkreśla on, że dostanie się do F1 było dużym wyzwaniem.
„Ze sportowego punktu widzenia, muszę mieć pewność, że dostarczę tego, czego się ode mnie oczekuje. Nie przeraża mnie to jednak, jestem gotowy, a ekscytacja daje mi dodatkową motywację i poświęcenie do tego, co i tak robiłem w tym roku”.
Aktualizacja
„Myślę, że to fantastyczne, że próbował wrócić do Formuły 1. Jego determinacja w tym jest niesamowita. Szczerzę życzę mu wszystkiego dobrego i szczęścia. Nie za dużo, by nie był przed nami, bo wszyscy wiemy, że ma duży talent do jazdy. Wiemy, co robił wcześniej, przed wypadkiem. Szczerze życzę mu walki z nami i wierzę, że wykona dobrą pracę. Jeżeli wszystko dobrze zapracuje, jestem pewien, że zrobi różnicę w Williamsie” – powiedział Guenther Steiner, szef Haasa, cytowany przz racefans.net.