KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Przyjemna inwestycja na dobrych warunkach [Aktualizacja]

Robert Kubica F1 Orlen Williams

O Polsce ponownie usłyszy świat Formuły 1 i całego motorsportu. I stanie się to nie tylko za sprawą Roberta Kubicy, ale również Orlenu, który zaliczy debiut jako partner tak poważnego projektu sportowego, jakim jest zespół Formuły 1. I dobrze, że tak się stało, bo zyskać na tym mogą wszyscy, a pojawiające się głosy krytyki najczęściej wynikają z braku odpowiedniego zainteresowania tematem. Orlen zainwestował i trzeba przyznać, że wywalczył sobie dobre warunki tej inwestycji.

Debiut

Jeszcze nigdy polska firma nie była tak mocno zaangażowana w żaden projekt związany z Formułą 1, jak teraz będzie PKN Orlen. Niektórzy piszą, że „Orlen daje pieniądze Williamsowi”. Używanie słowa „daje” w tym przypadku, jak i innych umów sponsorskich/partnerskich jest tu nie na miejscu. W tym przypadku trzeba mówić o inwestycji wizerunkowej. Nie tylko w Polsce, ale przede wszystkim zagranicą.

60% przychodów Orlenu to przychody pochodzące spoza Polski. Firma działa w 90 krajach i ma co promować na całym świecie.

Cieszyliśmy się z obecności Cinkciarz.pl w NBA choć grał tam tylko jeden Polak, byliśmy dumni ze sponsoringu Interu Mediolan przez Oknoplast, dlaczego zatem mamy smucić się czy kłócić gdy partnerem jednego z najbardziej utytułowanych zespołów w stawce jest PKN Orlen? I fakt, że dwie wymienione firmy są prywatne, a Orlen jest „publiczny” nie ma większego znaczenia, bo cel jest ten sam – promocja marki.

Brawa

Trzeba przyznać, że Orlen debiutuje na całkiem dobrych warunkach, jak na Williamsa. Z dzisiejszych komunikatów wynika, że logotypy polskiej firmy pojawią się na tylnym skrzydle, nosie, lusterkach, wlocie powietrza, kaskach i strojach kierowców oraz strojach ekipy. Wydaje się to być „na oko” znacznie lepszą prezencją niż SMP Racing, które – według moich informacji – wnosiło do Williamsa nieco więcej.

Swoją drogą – tak jak zauważacie w komentarzach – logo Orlenu bardzo pasuje swoją kolorystyką i wyglądem do Formuły 1. Można się jednak spodziewać, że kolor loga będzie w barwach Williamsa.

Bardzo cieszy mnie również forma tego ogłoszenia i wypowiedzi Roberta Kubicy w Abu Zabi oraz tej dzisiejszej, po ogłoszeniu. Gdy ogłaszano Sergeya Sirotkina, podkreślano na każdym kroku jego osobę w kontekście współpracy SMP Racing i Williamsa. W dzisiejszym komunikacie Williamsa nazwisko Roberta pojawia się jedynie w wypowiedzi prezesa Obajtka.

Zadanie

Nie zachęcam do wdawania się w dyskusje w Internecie – chyba że widzicie sens takiej rozmowy – ale również w rozmowach prywatnych możecie spotkać się z odmiennymi od naszego zdania. Warto wtedy podjąć próbę wyjaśnienia czym jest Formuła 1, dlaczego jest drugim najchętniej oglądanym sportem w TV, dlaczego są tam tak wielkie pieniądze i co może dać takiemu koncernowi jak Orlen wejście do tego zaszczytnego grona. Nie twórzmy czy utrwalajmy podziałów, a postarajmy się wspólnie cieszyć przyszłym sezonem – startami Roberta Kubicy w F1 oraz obecnością polskiej firmy w serii, nazywanej królową motorsportu.

Pay driver

Wiem, że to drażliwy temat, ale myślę że warto go poruszyć. Nikt z nas nie czuje się komfortowo z tym, że Robert (prawdopodobnie) musiał mieć wsparcie sponsorskie, by trafić znów do Formuły 1. Tak się złożyło, że jedyne wolne miejsce w F1 było w zespole, który takiego wsparcia wymaga. Dodatkowo, o czym mówił Robert, jemu trudniej jest zaufać niż innym kierowcom.

Ale wsparcie sponsorów, wnoszone do ekip, jest obecnie naturalne, a i zdarzało się takim legendom jak Niki Lauda czy Michael Schumacher. Ważne jednak, by za kierowcą nie stał wyłącznie sponsor i właśnie o to mieliśmy do Williamsa pretensje w sezonie 2018.

Robert dotarł już do Formuły 1 bez żadnego wsparcia, a jego gaże dochodziły(by) do kilkunastu milionów dolarów. I być może w życiu bilans wszystkiego musi wyjść na zero – teraz wsparcie było potrzebne i dobrze, że przyszło ze strony polskiej firmy, bo trochę dziwne byłoby, gdyby potrzebujący wsparcia ambasador polskiego sportu, wciąż mający szanse na duże sukcesy w najważniejszej serii wyścigowej świata, nie otrzymał takowego. Teraz Kubica i Orlen będą razem promować Polskę.

Wyjazdy

Wiem, że wiele osób chce kibicować na żywo Robertowi w przyszłym sezonie. W najbliższych dniach na blogu ruszy zakładka z ofertami wyjazdów na poszczególne Grand Prix, w tym Grand Prix Węgier. Na to ostatnie warto już teraz kupić bilety, gdyż kończą się najtańsze opcje. Będę o tym pisał w kolejnym wpisie, jednak już teraz mogę polecić Wam 3 strony sprzedaży biletów – GPTICKETSSHOP, GOOTICKETS oraz BOOKF1.

Jeżeli ktoś chce, może też napisać bezpośrednio do mnie i prześlę mu te rzeczy i oferty, które już mam.

Aktualizacja

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum