KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Williams zapowiada Grand Prix Singapuru

Grand Prix Singapuru 2017 Williams F1

Po udanym dla Williamsa weekendzie na Monzy, teraz Lance`a Strolla i Sergeya Sirotkina czeka znacznie trudniejsze zadanie na ulicznym torze w Siingapurze. I choć uliczne obiekty powinny sprzyjać bolidowi tej ekipy, to może im nie być łatwo powtórzyć podwójny finisz w punktach. Przeczytajcie wypowiedzi członków ekipy przed Grand Prix Singapuru.

„Zmierzamy na tor Marina Bay na ostatnią, pozaeuropejską część sezonu. Jest to słynny tor, na którym odbywa się nocny wyścig i panuje tu unikatowa, niespotykana nigdzie indziej atmosfera. Tor wymaga dużej siły docisku aerodynamicznego i dużej przyczepności mechanicznej, jest wymagający dla samochodów, członków ekip i kierowców. Mentalnie to jeden z najtrudniejszych wyścigów w kalendarzu, gdyż nie ma praktycznie żadnych okazji by się zrelaksować podczas okrążenia. Do tego trzeba dodać dużą wilgotność i upał. Wyścig niemal zawsze trwa pełne dwie godziny ze względu na swoją charakterystyczną prędkość, podobną do Monako, ale jest rozgrywany na dystansie 305 kilometrów, a nie 260, jak w Monako. Inżynierowie i mechanicy również są testowani w ekstremalnych warunkach, a samochody dochodzą do granic możliwości. Wszystko to tworzy widowisko na torze, szczególnie pod koniec wyścigu. To będzie jeszcze potęgowane faktem, że tegoroczne auta F1 są najszybszymi w historii. Z perspektywy Williamsa, zespół zmierza do Singapuru zmotywowany po podwójnych punktach we Włoszech. Oczywiście dobrze byłoby sobie zasłużyć na te punkty na torze, jednak obaj kierowcy zasługiwali na nie i dobrze dla Sergeya, że osiągnął swoje pierwsze. Mamy nadzieję, że będzie ich jeszcze wiele w F1” – powiedział Paddy Lowe.

Lance Stroll startował w Singapurze raz – w ubiegłym roku zajął 8. miejsce, korzystając na wypadkach rywali, ale również prezentując się z dobrej strony.

„Oczywiście w tym roku wiem, czego oczekiwać na Marina Bay Street Circuit. Jest ciasny i kręty i jest jednym z najbardziej wymagających mentalnie i fizycznie torów, szczególnie w gorącu i przy dużej wilgotności. Mam wspaniałe wspomnienia z ubiegłego roku. Startowałem z 18. miejsca i skończyłem ósmy. To był szalony wyścig z deszczem przed startem i byłem w stanie zyskać pięć miejsc na pierwszym okrążeniu. Po tym jak tor przesechł, wszystko zależało od strategii. To był trudny weekend, a my zdobyliśmy sporo punktów, co było wspaniałe, podobnie jak impreza po wyścigu” – mówi Lance Stroll.

Sergey Sirotkin nie miał jeszcze okazji jeździć bolidem Formuły 1 po torze Marina Bay i nie może doczekać się poznania tego obiektu.

„Singapur jest jednym z tych wyścigów, których nie mogę się najbardziej doczekać. Było bardzo miło odwiedzić pewne dobrze znane europejskie tory, ale czuję, że to dobry czas na rozpoczęcie wyścigów pozaeuropejskich i poznanie nowych torów. Singapur jest miejscem, w którym każdy chce jeździć. To bardzo wymagający tor, co może potencjalnie dać nam wiele nadziei więc bardzo na niego czekam. Byłem tu już wcześniej, ale nie jeździłem po torze. To szczególny weekend, podczas którego mamy nocny wyścig ale rozgrywany o europejskiej porze” – powiedział Sergey Sirotkin.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum