Tradycyjnie we wtorek ukazała się zapowiedź najbliższej grand prix w wykonaniu Williamsa. Paddy Lowe, Sergey Sirotkin i Lance Stroll podkreślają wyjątkowość toru Spa – Francorchamsp, ale nie wszyscy członkowie ekipy z Grove lubią ten obiekt. Zobaczcie, jak radzili sobie na nim wcześniej i co mówią przed weekendem. Zapowiedź Williamsa jest ostatecznym potwierdzeniem, że nie dojdzie do roszad w składach ekip przed Grand Prix Belgii.
„Wracamy odświeżeni po letniej przerwie i czekamy na powrót do ścigania w Belgii w ten weekend. Tor Spa – Francorchamps jest jednym z ulubionych obiektów dla fanów, zespołów i kierowców, gdyż ma układ w starym stylu, co jest wielkim wyzwaniem. Jest to również najdłuższy tor w kalendarzu, zawierający takie legendarne zakręty jak Eau Rouge. Usytuowany w ardeńskich lasach obiekt jest bardzo malowniczy, ale często jest na nim zmienna pogoda, a warunki mogą być różne w różnych częściach toru, stwarzając trudne warunki dla kierowców i inżynierów” – mówi przed Grand Prix Belgii Paddy Lowe.
Lance Stroll w ubiegłym roku był 11. w Grand Prix Belgii. Wcześniej w barwach F3 w 2015 roku ukończył tylko jeden z trzech wyścigów (31. miejsce), a w 2016 roku wygrał, nie ukończył i był czwarty w wyścigach F3.
„Nigdy nie byłem wielkim fanem tego toru, gdyż zawsze nie za bardzo mi pasował, mimo że doceniam to, że wielu kierowców go kocha. Jest mój drugi domowy wyścig, bo moja mama urodziła się w Belgii. Ma zatem dla mnie szczególne znaczenie. Okrążenie ma niesamowite sekcje, a pogoda może odegrać istotną rolę – może zmienić się w ciągu sekundy i na jednej części toru może padać, a na drugiej być sucho. Wszystko może się zdarzyć. Wiem, że Spa niesie za sobą historię i fanom zawsze się podoba, niezależnie od pogody” – mówi Lance Stroll.
Sergey Sirotkin w Renault 3.5 jeździł czterokrotnie na Spa. Ukończył dwa z tych wyścigów – na 8. i 18. miejscu. W GP2 był 9. oraz 6. w 2015 roku oraz 9. i 16. w 2016 roku.
„Spa jest jednym z największych wyścigów w Formule 1, na ściganie na którym każdy czeka. Przy obecnych samochodach i rozwoju bezpieczeństwa, stał się znacznie mniej ryzykowny i łatwiejszy dla kierowców, ale to nadal ekscytujący tor. Znajduje się w znakomitym położeniu i po przerwie wakacyjnej będzie miło wrócić świeżym i ścigać się na tak świetnym torze” – dodaje Sergey Sirotkin.