KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Pierre Gasly kierowcą Red Bulla w sezonie 2019! [Aktualizacja 2]

Pierre Gasly Red Bull Racing 2019 F1

Mamy kolejny element transferowej układanki w Formule 1. Tak, jak należało się spodziewać, to Pierre Gasly będzie partnerem Maxa Verstappena w Red Bull Racing w sezonie 2019. Zastąpi on Daniela Ricciardo, a w Toro Rosso zwolniło się jedno z prawdopodobnie dwóch miejsc.

„Bycie nagrodzonym awansem do Aston Martin Red Bull Racing jest dla mnie spełnieniem marzenia, jestem bardzo podekscytowany dołączeniem do topowego zespołu” – powiedział Pierre Gasly.

„Od kiedy Pierre wkroczył do Formuły 1 ze Scuderią Toro Rosso, mniej niż rok temu, udowodnił, że ma niewątpliwy talent. Jego znakomita forma w tym roku w napędzanym silnikiem Hondy samochodzie w zaledwie pierwszym sezonie w Formule 1 zbudowała jego reputację jako jednego z najbardziej ekscytujących młodych kierowców w motorsporcie. Czekamy na jego prędkość i umiejętności w zespole w 2019 roku” – dodał Christian Horner, szef Aston Martin Red Bull Racing.

Aktualna sytuacja przed sezonem 2019 wygląda zatem tak:
Potwierdzeni:
Mercedes: Valtteri Bottas, Lewis Hamilton
Ferrari: Sebastian Vettel
Red Bull: Max Verstappen, Pierre Gasly
Renault: Nico Hulkenberg, Daniel Ricciardo
McLaren: Carlos Sainz

Prawie pewni:
Ferrari: Kimi Raikkonen
Force India: Sergio Perez, Lance Stroll
Haas: Kevin Magnussen

Pewny, tylko gdzie:
Charles Leclerc

Czekają:
Esteban Ocon
Sergey Sirotkin

Mogą wylecieć:
Brendon Hartley
Stoffel Vandoorne
Romain Grosjean
Marcus Ericsson

Kandydaci:
Robert Kubica
Lando Norris
Antonio Giovinazzi
Artem Markelov
George Russel

Warto również dodać, że w pierwszym treningu przed Grand Prix Belgii w barwach McLarena, w aucie Fernando Alonso, wystąpi Lando Norris.

Aktualizacja

Helmut Marko mówi, że jeszcze przed Grand Prix Włoch chce znaleźć zastępcę dla Pierre Gasly w Toro Rosso na sezon 2019.

„W Toro Rosso musimy teraz obsadzić kokpit Pierre Gasly. Chcemy zdecydować o tym do Monzy” – powiedział Marko.

Aktualizacja 2

„Wracamy odświeżeni po letniej przerwie i czekamy na powrót do ścigania w Belgii w ten weekend. Tor Spa – Francorchamps jest jednym z ulubionych obiektów dla fanów, zespołów i kierowców, gdyż ma układ w starym stylu, co jest wielkim wyzwaniem. Jest to również najdłuższy tor w kalendarzu, zawierający takie legendarne zakręty jak Eau Rouge. Usytuowany w ardeńskich lasach obiekt jest bardzo malowniczy, ale często jest na nim zmienna pogoda, a warunki mogą być różne w różnych częściach toru, stwarzając trudne warunki dla kierowców i inżynierów” – mówi przed Grand Prix Belgii Paddy Lowe.

„Nigdy nie byłem wielkim fanem tego toru, gdyż zawsze nie za bardzo mi pasował, mimo że doceniam to, że wielu kierowców go kocha. Jest mój drugi domowy wyścig, bo moja mama urodziła się w Belgii. Ma zatem dla mnie szczególne znaczenie. Okrążenie ma niesamowite sekcje, a pogoda może odegrać istotną rolę – może zmienić się w ciągu sekundy i na jednej części toru może padać, a na drugiej być sucho. Wszystko może się zdarzyć. Wiem, że Spa niesie za sobą historię i fanom zawsze się podoba, niezależnie od pogody” – mówi Lance Stroll.

„Spa jest jednym z największych wyścigów w Formule 1, na ściganie na którym każdy czeka. Przy obecnych samochodach i rozwoju bezpieczeństwa, stał się znacznie mniej ryzykowny i łatwiejszy dla kierowców, ale to nadal ekscytujący tor. Znajduje się w znakomitym położeniu i po przerwie wakacyjnej będzie miło wrócić świeżym i ścigać się na tak świenym torze” – dodaje Sergey Sirotkin.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Abu Zabi

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi