KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Oczywistości [Aktualizacja – Vergne z propozycją]

Nie chciałem tworzyć tego wpisu, bo w gruncie rzeczy musiałbym powtórzyć wiele rzeczy z tych, które pisałem w ostatnich dniach. Ale czasem trzeba schować swoje przekonania do kieszeni i napisać to samo jeszcze raz, tym razem słowami kogoś innego. Tak, Robert Kubica może zastąpić Lance Strolla w Williamsie, jeśli Kanadyjczyk przejdzie w tym sezonie do Force India. Polak jest w końcu kierowcą rezerwowym ekipy z Grove. Ale nie musi, podobnie jak Lance nie musi przejść w tym sezonie do Force India. A my musimy być cierpliwi.

Dziwię się zdziwieniu

Jestem osobą raczej małomówną, niektórzy odbierają mnie niezbyt korzystnie, bo nie jestem mistrzem „small talku”. Zwyczajnie niecierpię mówić i pisać o oczywistościach. A za taką obecnie uznaję możliwość, że jeżeli Lance Stroll odejdzie w tym sezonie z Williamsa, to właśnie Robert Kubica może zająć jego miejsce.

I właśnie to napisał dziś Mark Hughes z motorsport-magazine i to, okraszone oczywiście głośnymi tytułami, jest podawane przez duże media. Dziwi mnie, że właśnie ten, dość oczywisty tekst wzbudza takie emocje niektórych, również komentujących pod wieloma postami na tym blogu, w tym postami, w których było napisane dokładnie to samo. No chyba że te osoby czytają wyłącznie tytuły – i tu i na wielkich portalach. W takim wypadku mętlik w głowie nie dziwi. Ale gdy piszą do mnie znajomi dziennikarze z zagranicy djąc link do tekstu Hunghesa, to już irytacja rośnie. Dla mnie bardziej interesujące są wcześniejsze tweety Hughesa. Pisze on w nich:

„Nie mówię, że [Sirotkin] był na tym samym poziomie [co Alonso i Hamilton]. Mówię, że samochód jest tak zły, że nie ma znaczenia, kto w nim jeździe. I tak, podczas testu w Abu Zabi Sirotkin był szybszy [od Kubicy], niezależnie od pieniędzy.

W następnym tweecie jednak Hughes zdaje się chcieć zrehabilitować przed polskimi kibicami i pisze:

„W Hiszpanii był [szybszy od Strolla], w Austrii nie. Byli na różnych programach więc nie da się tego porównać. W Abu Zabi sam powiedział, że nie zebrał wszystkiego. Sirotkin to zrobił. Jestem pewien, że Kubica będzie się ścigał w samochodzie w najbliższym czasie więc nie martwcie się o te detale”.

Ale to nadal tylko „może”, bo jest również możliwość, że dojdzie do zamiany na linii Williams – Force India, której może chcieć w tej sytuacji Mercedes (zakładamy, że w Force India zostaje Sergio Perez – bo raczej zostanie). Czy będą chcieli za wszelką cenę utrzymać Ocona? A może poświęcą już swoją uwagę na zapewnienie miejsca Georgowi Russelowi?

Ocon z pewnością zasługuje na miejsce w F1, ale miejsc może mieć mało opcji. Mówi się, że może trafić do McLarena lub Williamsa. Ale jego usługami mogą być zainteresowane również Toro Rosso czy Sauber. Dużo zależy o tym, czy będzie chciał pozostać w kontakcie z Mercedesem. A nie powinien chcieć.

Ale wszystko to pod warunkiem, że Lance Stroll będzie mógł i chciał przejść do zespołu swojego taty jeszcze w tym roku. Pisałem już o tym, że wcale nie musi być to najkorzystniejsza opcja biorąc pod uwagę wizerunek Lance`a, bo ze względów sportowych z pewnością takie przenosiny już teraz mają duży sens.

Trzeba również zwrócić uwagę na to, że konsorcjum, które przejęło aktywa i pasywa Force India, przejęła również obowiązki ekipy, w tym sponsorskie. I choć nie znamy umów szczegółowych, również z kierowcami, to zapewne nie jest możliwe wywrócenie tego wszystkiego do góry nogami w bardzo krótkim czasie. A kilka tygodni za taki czas można uznać. W grę wchodzi również kwestia umów z Williamsem i ich ewentualnego zrywania. Jeżeli Lawrence i Lance będą dość zdeterminowani, to młody może pojechać jeszcze w tym sezonie, ale nie jest powiedziane, że musi być to Spa. Do końca sezonu mamy jeszcze ponad 3 miesiące. A do Spa zostało kilka dni.

Wszystko zależy zatem od determinacji kilku panów. Ale o tym już pisałem i mówiłem.

Bardzo chciałbym nie musieć tworzyć takich wpisów, a podawać jedynie fakty, które będą przybliżać nas do poznania przyszłości Roberta Kubicy. Tych powinno być w najbliższych dniach i tygodniach coraz więcej. Mam nadzieję, że to rozumiecie.

Autosport

Przy okazji nowego wpisu, warto również napisać nieco więcej szczegółów tekstu Edda Strawa z Autosportu (Autosport i Motorsport to ta sama grupa więc to ten sam tekst). Znajduje sie w nim sporo wypowiedzi Roberta dotyczących jego jazdy, zdolności adaptacji ludzkiego ciała, a autor podkreśla, jak wiele Kubica zrobił i że jego powrót w obecnej formie do F1 nie jest porażką, a sukcesem.

Ciekawa jest wypowiedź Roberta dotycząca wyników testów jego lewej ręki. Polak miał je przeprowadzane w centrum medycznym Renault, gdy Francuzi sprawdzali możliwości powrotu Roberta Kubicy.

„Szybkość i precyzja mojej lewej ręki były o minimum 35% lepsze od najlepszych wyników, jakie widzieli. […] Gdy prowadzę bolid, 70% pracy wykonuje moja lewa ręka, a 30% prawa” – mówi Kubica.

Aktualizacja

Mistrz Formuły E, Jean Eric Vergne powiedział w rozmowie z portalem Crash.net, że miał propozycję jazdy w jednym z zespołów Formuły 1 na sezon 2019.

„Jest taka możliwość, to zabawne, jak zmienia się świat motorsportu. Kiedy zmienisz swój światopogląd, kiedy zmienisz to, jak pracujesz, od razu widać rezultaty i widzisz, jak inaczej ludzie patrzą na ciebie i z tobą rozmawiają. Kiedy zaczynasz reprezentować własną markę, zmienia się wiele rzeczy. Trzy lata temu nie sądziłem, że ktoś do mnie zadzwoni i zapyta czy mam kontrakt na przyszły sezon. To wspaniałe” – powiedział Vergne, nie zdradzając jednak, jaki zespół do niego dzwonił. Można się jednak domyślać, że chodzi o Toro Rosso, w którym wcześniej jeździł.

Vergne chwali Formułę E za to, że może tam wygrać niemal każdy. Jednocześnie mówi, że jest zadowolony z tego, gdzie jest.

„Myślę, że nie dzieje się nic bez przyczyny. Kto wie, gdzie będę za 10 lat. Nie jestem już zawiedziony, że nie ma mnie w F1. Nauczyłem się na błędach i cieszę się, że mi się przydarzyły. Jeżeli jednak nadarzy się dobra okazja do jazdy w F1, rozważę ją” – dodał.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi