(Zbyt) szczery Sirotkin, szok Williamsa, Kubica żałuje mniej, opcja dla Kimiego, ostrzeżenie dla Ericssona? [Aktualizacja]

Sergey Sirotkin Williams F1

W Formule 1 dzieje się wiele i mamy nadzieję, że ten stan utrzyma się do końca sezonu. Zapraszam na krótkie podsumowanie ostatnich doniesień ze świata F1. Będzie m.in. o tym, jak forma Williamsa wpływa na Roberta Kubicę, o opcji dla Kimiego Raikkonena, szczerości Sergeya Sirotkina i pierwszym treningu dla Antonio Giovinazziego w Niemczech.

Mniejszy żal

Kilka dni temu na łamach Motorsport Week opublikowany został ciekawy wywiad z Robertem Kubicą. Prezentowałem już jego fragmenty, w których Robert mówił m.in. o zmniejszającej się roli w Williamsie. Przeczytacie o tym TUTAJ.

Kolejną wypowiedzią, której jeszcze nie cytowaliśmy, jest odpowiedź na pytanie, czy słaba forma Williamsa sprawia, że Robert nieco mniej żałuje, że nie dostał angażu na ten rok.

„Oczywiście, wolałbym jeździć, ale faktem jest, że kiedy patrzy się na formę naszego samochodu, łatwiej jest się nie ścigać, ale gdybyśmy walczyli o podia czy wysokie pozycje, byłoby znacznie trudniej. Nie moge jednak powiedzieć, że się z tym pogodziłem. Zaakceptowałem to i zdecydowałem się zgodzić na propozycję Williamsa i myślę, że to profesjonalne podejście, gdy próbuję pomóc zespołowi będąc jego częścią” – powiedział Robert.

Kubica przyznaje, że rola kierowcy rezerwowego jest dziś znacznie trudniejsza niż jeszcze 10 lat temu.

„Przy obecnych przepisach, kiedy testy są tak ograniczone, nie jest łatwo. Nie widzi się obecnie wielu kierowców testowych, będących tak aktywnymi w samochodzie więc dla mnie to duża szansa. Kiedy zdałem sobie sprawę z tego, że mogę to robić i ścigać się pomimo moich ograniczeń. Ubiegłoroczny test dał mi dużo pewności siebie, którą potem wzmacniałem” – dodał.

Szczery Sirotkin

Sergey Sirotkin właśnie zdobył się na szczerość i wyjawił, że w kokpicie Williamsa miał problem z pasami, które luzowały się z czasem w trakcie wyścigu, a miały taką konstrukcję, że kierowca nie mógł ich sam dociągać. „Dobrze, że nie wypadałem z kokpitu, były całkowicie poluzowane” – mówi Sergey.

Ciekaw jestem, czy pomyślał, jakie konsekwencje może mieć ujawnienie tego faktu (Williams dotychczas mówił bardzo oszczędnie o tym problemie „z komfortem w kokpicie”, ukrywając szczegóły). Okazuje się bowiem, że Williams pozwalał swoim kierowcom rywalizować z niedociągniętymi pasami. Ciekaw jestem reakcji FIA na te rewelacje od Sergeya. W dobie kiedy montuje się ohydny pałąk by chronić kierowców, zawodnicy jednej z ekip jeżdżą z takimi pasami.

Zszokowana

Zapewne również tymi problemami zaskoczona była Claire Williams. Szefowa Williamsa udzieliła ostatnio wywiadu, w którym stwierdziła, że tak duży kryzys jej ekipy jest dla niej szokiem.

„Jeżeli ktoś powiedziałby mi w ubiegłym sezonie, że czeka nas to, co przeżywamy teraz, byłabym przerażona. Nie spodziewałam się tego. To oczywiście duży szok, to jak doświadczanie żałoby. To mój zespół, traktuję to bardzo osobiście, a zespół to dla mnie jak rodzeństwo. Bardzo o niego dbam i chcę dla niego dobrze. Teraz wszystko to wygląda jak cios w serce” – mówi Claire Williams.

Trening dla Giovinazziego

Antonio Giovinazzi wystąpi w pierwszym treningu przed Grand Prix Niemiec, zastępując w nim Marcusa Ericssona w barwach Saubera. To jeden z sześciu pierwszych treningów, które ma przejechać w tym sezonie Giovinazzi – zapowiadano to jeszcze przed sezonem.

Trudno jednak odnieść wrażenie, że grunt pod nogami Ericssona zaczyna być coraz gorętszy. On sam zdaje sobie z tego sprawę, mówiąc, że poprawa tempa kwalifikacyjnego może być kluczowa dla jego przyszłej kariery w Formule 1.

Szansa dla Kimiego?

Jeżeli mówimy już o Sauberze, to można wspomnieć o dywagacjach Olega Karpova, który uważa, że na linii Ferrari – Sauber może dojść do wymiany kierowców – do Ferrari pójdzie Charles Leclerc, a Kimi Raikkonen po kilkunastu latach wróci do Saubera. Wydaje się to jednak mało realny scenariusz.

Testowe STR

Kolejną interesującą pogłoską jest ta, że Red Bull nakazał Hondzie, która będzie dostarczała mu silniki w przyszłym roku, testowanie nowych elementów jednostek napędowych już teraz – w bolidach Toro Rosso – i to mimo że może to wiązać się z karami dla Brendona Hartleya i Pierre Gasly.

Aktualizacja

Robert Kubica weźmie udział w sesji Ask Me Anything na Reddicie w piątek po pierwszej serii treningowej. Relacja oczywiście u nas 🙂

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 30 marca

Podczas testów przed 24h Le Mans ginie Lucien Bianchi (17 startów, 1 podium w F1).

Umiera Yves Giraud – Cabantous (13 startów).

Carlos Reutemann odnosi pierwsze zwycięstwo w F1, wygrywając GP Afryki Południowej. Po raz pierwszy w karierze z pole position startował Niki Lauda. Po raz 2. i ostatni na podium stał Mike Hailwood, a po raz 8. i również ostatni Jean – Pierre Beltoise. W F1 zadebiutował Vittorio Brambilla oraz zespół Hesketh, 50. start zaliczył Ronnie Peterson, a 100. Denny Hulme.

Pierwsze zwycięstwo w F1 odnosi Nelson Piquet, wygrywając GP USA. Startował z pierwszego w życiu pole position. Po raz 35. i ostatni na podium w F1 stanął Emerson Fittipaldi. 100. start zaliczył Mario Andretti, a z F1 po 132 wyścigach pożegnał się Clay Regazzoni.

Jacques Villeneuve odnosi 5. zwycięstwo w karierze, wygrywając GP Brazylii. Po raz 50. w F1 startował Heinz – Harald Frentzen. Po raz pierwszy na podium melduje się ekipa Prost.

Lewis Hamilton wygrywa GP Malezji, odnosząc 23. zwycięstwo w karierze.

Archiwum