KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Standardowi bohaterowie piątku

blank

Pierwsze dwie sesje treningowe przed Grand Prix Wielkiej Brytanii za nami. I można śmiało powiedzieć, że w niektórych przypadkach wróciły stare demony – Romain Grosjean i Max Verstappen rozbili bolidy, Kevin Magnussen został wezwany do sędziów, Brendon Hartley był bardzo wolny, a problemy z bolidem mieli kierowcy Williamsa, choć trzeba przyznać, że ich tempo nie było złe. Ich wypowiedzi możecie przeczytać poniżej.

Williams

Trzeba przyznać, że tempo kierowców Williamsa, a szczególnie Lance Strolla, nie było dziś tak złe, jak by się mogło wydawać. Choć Sergey był w pierwszym treningu ostatni, a w drugim trzeci od końca (licząc tych z czasami) to Lance Stroll najpierw był 10. a następnie 15.

Oczywiście, prawdziwe tempo poznamy jutro, jednak z dzisiejszych jazd – nawet tych po żwirze – Williams może być w miarę zadowolony i to dobrze, bo w garażu zespołu gościł Sir Frank Williams.

„Rano mieliśmy nowe elementy aerodynamiczne, włącznie z nowym tylnym skrzydłem, które testoweliśmy. Przeszliśmy przez bardzo długi program by upewnić się, że działa prawidłowo. W samochodzie Lance`a próbowaliśmy kontynuacji pracy nad dyfuzorem, którą przeprowadzaliśmy w Austrii i odnieśliśmy pewien sukces. W porównaniu do Kanady czy Francji, wydajemy się zbliżać do celu i wykonaliśmy krok naprzód. Nauczyliśmy się dziś rano wielu rzeczy również o oponach i mieliśmy plan, który jest zupełnie inny od tego, który realizujemy zazwyczaj. Popołudniu chodziło o pracę nad jazdą z dużym i małym obciążeniem paliwem. Myślę, że tu również zdobyliśmy wiedzę o mieszance kwalifikacyjnej i naszych opcjach. Wykonaliśmy pewne eksperymenty podczas długich przejazdów i na małym obciążeniu jeżeli chodzi o to, jak przygotowujemy opony. Mamy bardzo dobre wskazówki, które musimy wykonać na długich przejazdach więc był to pożyteczny piątek. Oczywiście, samochód nie jest tam, gdzie chcemy by był, ale pracujemy nad tym i dopóki robimy postęp, jest to pozytywne” – powiedział Paddy Lowe.

„Ten poranek wyglądał lepiej, ale popołudniu nie było już tak dobrze więc musimy poczekać do jutra. Musimy przyjrzeć się wszystkiemu jeszcze raz, ale w drugim treningu nie czułem dobrze samochodu. Temperatury podniosły się i to mogła być ta przyczyna, ale takie warunki mieli wszyscy więc musimy spojrzeć na to, co się wydarzyło. Opony będą wymagały zarządzania w wyścigu. Jest tu bardziej wyboiście niż się spodziewałem, ale to raczej nie problem, bo podobnie było w ubiegłym roku. Myślę, że trzecia strefa DRS jest dobra, nie przejechałem jeszcze pierwszego zakrętu z otwartym skrzydłem, ale niektóre ekipy tak jechały w ten sposób. To na pewno wyzwanie dla kierowców. Być może powinniśmy spróbować takiego rozwiązania na innych torach” – powiedział Lance Stroll.

„Popełniłem bardzo duży błąd w pierwszym treningu, co było rozczarowaniem, dlatego do drugiego treningu przystępowaliśmy na ślepo, ale nie poszło źle. Dla mnie to wielki przeskok ponieważ straciłem trochę czasu w pierwszej sesji, ale myślę, że dobrze się pozbieraliśmy i ukończyliśmy sporo okrążeń w drugim treningu. Widzieliśmy poprawki w aucie w niektórych aspektach jeżeli chodzi o formę” – dodał Sergey Sirotkin.

Max

Oj, nie zapowiada się na czwarte z rzędu podium dla Maxa Verstappena. Najpierw na prostej startowej zaliczył on awarię skrzyni biegów, a następnie już na początku drugiego treningu wypadł z toru, uszkadzając bolid. Zobaczymy, czy uda się uniknąć kary za wymianę komponenetów, jednak te dwa zdarzenia nie sprawiają, że „odkupienie win” Maxa jest w środkowej fazie sezonu tak pełne, jak wydawało się po Austrii. Weekend dopiero się jednak zaczął.

Romain i Kevin

Niestety, niektórzy mieli nadzieję, że po 4. miejscu w Austrii, Romaina Grosjeana opuści „pech” i zacznie wreszcie odpłacać się władzom Haasa za zaufanie. Dziś niestety znów rozbił bolid i to dość boleśnie, bo nie wyjechał na drugi trening. Strata bardzo ważnego czasu może go sporo kosztować, szczególnie, że Silverstone będzie się mocno zmieniało przy nowej nawierzchni i możliwości użycia DRS w pierwszych dwóch zakrętach.

Jak wynika z wypowiedzi szefa Haasa, Gunthera Steinera, Romain Grosjean ma bardzo duży kredyt zaufania, mimo że punkty przywiózł dotychczas tylko raz. Niestety, wygląda na to, że Francuz musi rozbić jeszcze kilka aut, by cierpliwość władz zaczęła być na wyczerpaniu. W obecnym tempie powinno się to stać około września.

Kevin Magnussen to w opinii wielu najbardziej agresywny kierowca w stawce i dziś po raz kolejny to udowodnił, bardzo agresywnie jadąc w pierwszym treningu obok Fernando Alonso. Został za to wezwany do sędziów, ale znów byli pobłażliwi.

DRS

Tak, jak spodziewał się na konferencji prasowej Lewis Hamilton, jednym z pierwszych, którzy spróbowali użyć systemu DRS w pierwszych dwóch zakrętach, był Max Verstappen i udało się bez problemu, choć trzeba przyznać, że jego auto było bardzo nisko ustawione. Nie wszyscy zdecydowali się już na ten ruch, ale wygląda na to, że ta strefa nie sprawi tak dużo problemów, jak się spodziewaliśmy.

Robert

Z naszej perspektywy, brakowało dziś nieco Roberta Kubicy, którego nie widywaliśmy podczas treningów czy w padoku, nie uczestniczył również w rozmowie Williams Tv. Mamy nadzieję, że jutro będzie lepiej.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi