KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Williams zadowolony ze strategii i walki

Choć najlepsze okrążenia wyścigu Lance Strolla i Sergeya Sirotkina były ponad 4 sekundy gorsze od czołówki, to jednak Williams był w stanie, dzięki dobrej strategii, walczyć z kilkoma kierowcami. I choć skończyło się na końcu stawki, to jednak trzeba przyznać, że ekipa walczyła. Przeczytajcie wypowiedzi Roba Smedley, Sergeya Sirotkina i Lance Strolla.

„Biorąc pod uwagę tempo samochodu, zarówno przy dużym, jak i małym obciążeniu paliwem, zawsze byłoby ekstremalnie trudno więc liczyliśmy na to, że taktyka zadziała na naszą korzyść. Byliśmy dość przekonani, że dojechalibyśmy na miękkiej mieszance cały dystans wyścigu i tak się stało w przypadku Sergeya. Podczas porannej odprawy ustaliliśmy, że zjedziemy podczas samochodu bezpieczeństwa na pierwszym okrążeniu i przytrzymamy szybsze samochody po ich postojach. Z premedytacją umieściliśmy Sergeya w strefie DRS Lance, żeby trzymał za sobą dwa samochody, niestety w pewnym momencie stracił DRS i wyprzedzili do Ericsson i Hartley. Udało nam się jednak dzięki tej strategii pozostać przed Alonso więc jest to mały bonus. Lance miał pecha ze swoim kapciem po tym, jak znów świetnie wystartował. Obaj kierowcy wykonali solidną pracę dla zespołu, próbując zrobić co było w ich mocy by poprawić pozycję na mecie. Nie jest to jednak coś, czego chcemy i musimy kontynuować pracę jako zespół żeby poprawić rzeczy” – powiedział Rob Smedley.

„Sergey Sirotkin był ostatnim z tych, którzy przecięli linię mety. Jego najlepsze okrążenie w wyścigu było o aż ponad 4 sekundy wolniejsze od wyniku Valtteriego Bottasa.

„To był pracowity wyścig z kilkoma dobrymi walkami. Miałem nieco zabawy na pierwszym okrążeniu, ale oczywiście chciałoby się mieć lepsze tempo by walczyć i wyprzedzać ludzi, ale  dziś niestety go nie było. Byłoby przyjemniej atakować niż bronić, ale nadal był to krok naprzód w stosunku do kwalifikacji. Z naszą strategią mogliśmy walczyć z innymi do końca wyścigu. Kosztowało mnie to hamulce i opony i nie byłem w stanie nic zrobić i choba to mogliśmy zmienić. Zrobiłem jednak to, co zespół chciał bym zrobił. Jesteśmy gdzie jesteśmy, nie jest łatwo” – stwierdził Sergey Sirotkin.

Lance Stroll na 2 okrążenia przed końcem wyścigu doświadczył rozerwania lewej przedniej opony, która była już bardzo zniszczona i przytarta. Nie udało mu się przeciąć linii mety i został sklasyfikowany na 17. miejscu.

„Początkowo tempo nie było aż tak złe i zaliczłem dobry start. Około 20. okrążenia poczułem ogromne wibracje samochodu. Miałem flat spota na oponie i później, gdy Vandoorne wyprzedził mnie, było tak żle, że nie mogłem skręcać w prawo. Nie miałem zatem wsparcia ze strony lewej opony. Kilka okrążeń później wibracje również były bardzo duże i rozerwało mi oponę. Optymistyczne było to, że przejechaliśmy cały wyścig na jednym komplecie opon i myślę, że byliśmy jedynymi, którzy tego spróbowali. Próbowaliśmy coś zrobić, ale po prostu nie wyszło. Nie był to taki wyścig, na jaki liczyliśmy” – powiedział Lance Stroll.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi