KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

O kierowcach w Renault, McLarenie i Toro Rosso [Aktualizacja – Honda potwierdzona w Red Bullu]

blank

Renault chce wygrywać w F1 ale bez wydawania góry pieniędzy – również na kierowców. McLaren chce kontrolować karierę Lando Norrisa, a Toro Rosso daje kolejną szansę Brendonowi Hartleyowi. Przeczytajcie krótkie podsumowanie ostatnich wypowiedzi dotyczących kierowców w tych trzech zespołach.

Renault

Ciekawej wypowiedzi udzielił szef Renault, Carlos Ghosn, który powiedział, że producent chce wygrać w Formule 1 bez wielkiego budżetu.

„Przygotowujemy się do naszego powrotu na pierwsze miejsce podium na 2020 rok. Naszym celem jest wygrana przy odpowiedzialnych warunkach finansowych. Nie będziemy najbogatszym zespołem. Pokazaliśmy w przeszłości, że możemy wygrywać nie będąc tymi, którzy wydają najwięcej czy mają najlepszych kierowców” – powiedział szef Renault. Jednocześnie zasugerował on, że jest zadowolony z obecnego składu kierowców, mówiąc, że o tym, kto jest wybierany, decydują również czynniki sprzedażowe.

„Renault może szukać kierowcy, który przyciągnie uwagę na naszych głównych rynkach. Dobry byłby zatem francuski czy rosyjski kierowca, a rewelacyjnym rozwiązaniem byłby kierowca z Chin, bo przyciągnąłby uwagę 1,3 miliarda klinetów. Ale musi to być jednocześnie kierowca, który będzie wygrywał więc to trudny wybór” – powiedział Ghosn.

Hartley

Czy Brendon Hartley może odetchnąć teraz z ulgą? Jego bardzo dobry występ w kwalifikacjach do Grand Prix Kanady, który mógł być wynikiem dużych poprawek w silniku Hondy, miał sprawić, że Helmut Marko znów uważa go za konkurencynego zawodnika.

Marko przyznaje, że jeżeli forma Hartleya nie poprawiłaby się, to Toro Rosso było gotowe go zastąpić. Teraz jednak Hartley znów jest „konkurencyjny i nie ma powodów by szukać za niego alternatyw”.

McLaren

Jak wiemy, Toro Rosso, jednak szukało opcji zastąpienia Hartleya, proponując kontrakt do końca 2019 roku – począwszy od Grand Prix Austrii – Lando Norrisowi, który jest obecnie związany umową z McLarenem.

Teraz dowiedzieliśmy się, że były jeszcze dwa inne zespoly, które zgłaszały się po Norrisa i one również zostały odprawione z kwitkiem przez ekipe z Woking.

„Niektóre z ofert na Lando obejmowały tylko ten rok, ale my woleliśmy, by skupił się na F2 i zachować go w McLarenie. Jeżeli czulibyśmy, że zmiana byłaby dobra dla jego kariery i McLarena, bylibyśmy gotowi rozważyć taką propozycję” – mówi Zak Brown, który jednocześnie ubolewa nad tym, że ekipa nie ma „siostrzanych” zespołów, które mogłyby służyć jako pole do treningu dla młodych kierowców.

Biorąc pod uwagę takie podejście McLarena, trudno spodziewać się, by Norris nie znalazł w przyszłym sezonie miejsca w F1. Jeżeli miejsca w McLarenie nie zwolni Fernando Alonso, to nie wiadomo jaka przyszłość czeka Stoffela Vandoorne`a.

Aktualizacja

Jak podaje francuskie L`Equipe, Red Bull ma dziś ogłosić, że dostawcą silników do zespołu od sezonu 2019 będzie Honda.

Aktualizacja 2

Red Bull potwierdził już oficjalnie, że jego bolidy od 2019 roku będą napędzane silnikami Hondy. Będzie to wieloletnia współpraca. Przez ostatnie 12 sezonów, dostawcą silników w Red Bullu było Renault.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi