KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica dementuje: Nic nie stoi za pogłoskami o Toro Rosso [Aktualizacja]

fot. Williams Martini Racing

W bardzo ciekawym wywiadzie dla f1i.fr Robert Kubica przyznał, że plotki związane z jego rozmowami z Toro Rosso nie są prawdziwe. Polak po raz kolejny podziękował również swoim fanom za wsparcie. Polak nie żałuje również, że zrezygnował z występu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans na rzecz pracy w Williamsie.

“Kiedy pojawiła się ta pogłoska i zaczęła się rozprzestrzeniać, przyjaciele zapytali mnie czy to prawda. Nic jednak za tym nie stoi” – mówi Robert.

Zapytany o to, czy dziwi go tak duże wsparcie fanów na wszystkich torach, odpowiada:

“Byłem zaskoczony widząc tak wielkie wsparcie fanów, nie tylko z Polski, ale i z innych części świata. Rytm życia przyspieszył, również dzięki mediom społecznościowym i internetowi. Ludzie mają krótszą pamięć, ale moja historia i kariera przerwana przez wypadek sprawiają, że ludzie nadal o mnie pamiętają. I to nie jest litość, nie czuję tego, gdy fani ze mną rozmawiają. Moja kariera nie jest normalna, a fakt, że udało mi się ją odbudować jest pozytywnym przykładem. Każda historia jest inna, każda ma swoje powody i konsekwencje. Udzielanie porad, jak wyjść z tak trudnej sytuacji to skomplikowana sprawa, ale najważniejsza jest motywacja – nie można się poddawać, nawet jeżeli życie płata nam figle. Ważne jest również budowanie rozsądnych celów i podążanie we właściwym kierunku”.

Robert został również poproszony o porównanie dzisiejszej Formuły 1 z tą, którą pamięta sprzed 8 czy 10 lat.

“Dzisiejsza Formuła 1 ma mało wspólnego z tą, którą ja znam. Technologia hybrydowa zmieniła oblicze rywalizacji, która stała się bardziej złożona. FIA mocno pracuje również nad poprawieniem bezpieczeństwa. Jeżeli chodzi o jazdę, to zmieniło się prawie wszystko – silnik, opony, waga bolidu. Kiedy jechałem rok temu bolidem z 2012 roku, mój refleks i reakcje bardzo szybko wróciły, ale gdy wsiadłem do bolidu z 2017 roku, to różnica była ogromna. Nie wiem czy to dobrze czy źle, nie da się tego zwyczajnie porównać” – powiedział Robert, który przyznał jednocześnie, że brakuje mu ryku silników i Formuły 1 opartej na mocy właśnie z jednostek napędowych.

Zapytany o formę Williamsa, Kubica odpowiedział: “Nie jesteśmy w tym miejscu, w którym chcieliśmy być, ale możemy poprawić się we wszystkich aspektach samochodu. Chcemy namierzyć wszystkie problemy i osiągać postęp. Trudno teraz poprawiać wszystko na raz, dlatego skupiamy się na tym, co najważniejsze”.

Robert nie żałuje również rezygnacji z WEC.

“Podpisanie umowy z Williamsem to dla mnie najlepszy wybór. Po tym całym poświęceniu, na które się zdobyłem w dotarciu do celu, chciałem być skupiony w 100% na moich nowych obowiązkach i uniknąć wszystkiego, co mogłoby mnie zdekoncentrować. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość, choć nie lubię wybiegać w nią zbyt mocno. Teraz cieszę się tym, co robię”.

Aktualizacja

“Nie jest łatwo rozwiązać nasze problemy. W Monte Carlo mieliśmy pozytywne sygnały, ale później były problemy z przegrzewaniem. Nie możemy nawet rozwiązać tych małych. A atmosfera? W Formule 1 jest zasada, że jak wszystko jest dobrze, to jest dobra – od inżynierów po catering. Jeżeli jednak jest się 2 sekundy w tyle…” – mówi Robert Kubica i atmosferze i problemach Williamsa dla włoskiego Sky Sports.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 18 kwietnia:
godz. 15:30 – 1. Trening
godz. 19:00 – 2. Trening

Sobota, 19 kwietnia:
godz. 15:30 – 3. Trening
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 kwietnia:
godz. 19:00 – Wyścig

Popularne tagi