KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Ważna zmiana w Williamsie [Aktualizacja 2]

Williams aerodynamika F1 Formuła 1

Wczoraj wieczorem uprzedzałem Was, by wyczekiwać ciekawych informacji z Williamsa i oto one. Dirk de Beer przestał być szefem aerodynamiki ekipy z Grove. To ważna zmiana, a jego obowiązki przejmie Doug McKiernan.

To właśnie kluczowy błąd w konstrukcji aerodynamiki sprawił, że FW41 jest tak wolny i niestabilny w tym sezonie. Za winnego postanowiono uznać w Williamsie właśnie de Beera, który “zrezygnował” ze stanowiska wczoraj. W Williamsie pracował on od początku ubiegłego sezonu i odgrywał ważną rolę w projektowaniu “agresywnego” auta na obecny rok.

“Williams potwierdza, że Dirk de Beer zrezygnował ze swojego stanowiska szefa aerodynamiki z efektem natychmiastowym. Zespół chciałby podziękować Dirkowi za jego pracę w ostatnim roku i życzyć mu wszystkiego co najlepsze w przyszłości” – powiedział rzecznik Williamsa Autosportowi.

Działkę de Beera przejmie Doug McKiernan, który dołączył do Williamsa w tym roku.

Williams prowadzi obecnie program naprawczy, budując nową aerodynamikę. Ma ona być dostępna w okolicach drugiej połowy lipca – przed Grand Prix Niemiec. Williams liczy na to, że przebudowa pakietu pozwoli mu nadrobić grubo ponad sekundę na okrążeniu. Bolid zespołu traci przyczepność w tylnej części auta, a może być to wynikiem błędu oprogramowania lub symulacji na etapie projektowania.

To nie koniec zmian kadrowych w Williamsie, choć kolejne nie będą tak głośne i ważne.

Aktualizacja

W mediach zagranicznych – a zatem zapewne niebawem również w polskich – możecie dziś przeczytać “drugą turę” plotki o możliwym zastąpieniu Brendona Hartleya przez Roberta Kubicę w Toro Rosso. Teksty, oprócz znanych już od wielu dni, niepopartych żadnymi faktami, domniemań z Auto Hebdo, opierają się na jednej nowej wypowiedzi Helmuta Marko, który po Grand Prix Monako powiedział, że sytuacja wokół Hartleya jest niezadowalająca. Przed Monako Marko podkreślał, że Red Bull nie ma na celu zwolnienie Nowozelandczyka.

Aktualizacja 2

Robert Kubica jest dziś na torze South Garda Karting, gdzie dogląda kierowców startujących na gokartach sygnowanych nazwiskiem Polaka.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Popularne tagi