KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Podcast powrotroberta.pl – Odcinek 19 – Po Grand Prix i testach w Hiszpanii [Aktualizacja 3]

Za nami bardzo intensywne dni, podczas których dwukrotnie mogliśmy widzieć Roberta Kubicę za kierownicą Williamsa. Wyjątkowy był przede wszystkim występ w pierwszym treningu. I choć dla Williamsa nie był to łatwy okres, to jednak było kilka powodów do zadowolenia. Zapraszam na podsumowanie tych bardzo gorących dni.

Aktualizacja

Francuski AutoHebdo napisał, że Robert Kubica „może zastąpić Brendona Hartleya w Toro Rosso”. Nie powołuje się jednak na żadne źródła i należy do tej informacji podchodzić jako do zwykłego domniemania dziennikarskiego. Biorąc pod uwagę ubiegłoroczne doświadczenia, jest to mało prawdopodobne.

Ciekawy tekst pojawił się na łamach motorsport-total, gdzie Marc Surer pisze, że cieszy się, że Williams traci na zatrudnieniu dwóch pay-driverów.

„Tracą więcej pieniędzy niż gdyby mieli dobrego kierowcę punktującego regularnie. Nie mają też pozycji negocjacyjnej ze sponsorami gdy mają takich kierowców. Więcej zatem na nich tracą niż zyskują. Pay-driver może przynieść 10 milionów dolarów, ale nie zdobędzie punktów” – pisze Surer.

Aktualizacja 2

W mediach popularna jest dziś wypowiedź Craiga Scarborough w podcaście 3legs4Wheels. Prezentowałem ją już we wtorek, a zatem przed testami Roberta (w mediach możecie przeczytać, że wypowiedź ta odnosi się do testów i pierwszego treningu, ale to nieprawda). Dla spokoju przypominam: „Z tego co słyszałem od ludzi z Williamsa, Kubica był szybszy niż Sirotkin czy Stroll, niezależnie od opon, warunków pogodowych itp. Widziałem różne dane, które to potwierdzają i przekonało mnie to. Sirotkin i Stroll nie są liderami, brakuje im doświadczenia i nie potrafią wskazać kierunku rozwoju bolidu. Przed Williamsem teraz kilka ważnych decyzji. Mam nadzieję, że zobaczymy Kubicę w przynajmniej kilku wyścigach jeszcze w tym roku”.

Aktualizacja 3

W najnowszym wydaniu magazynu F1 Racing Robert Kubica odpowiadał na pytania kibiców. Serdecznie polecamy tę rozmowę, w której Polak mówi m.in. o swoich testach w aucie GP3 rok temu: „Testowałem samochód GP3 głównie po to, by zrozumieć moje ograniczenia fizyczne. Krok po kroku podnosiłem poziom trudności. Po pierwsze odkrywałem osiągi, po drugie sprawdzałem, czy jestem w stanie to robić, po trzecie chodziło o poziom na który mogę się wspiąć i zmusić moje ciało do pracy bez utraty osiągów. To był dość dobry okres. Trudny, ale z pewnymi bardzo dobrymi niespodziankami jeśli chodzi o moje reakcje i sygnały dawane przez ciało”.

Nie brakuje również wypowiedzi dotyczących pasji Roberta – symulatorów czy pokera, a także rywalizacji z Lewisem Hamiltonem czy wsparcia kibiców.

Ostatnie dni to intensywne treningi rowerowe – i nie tylko – Roberta.

blank

 

blank

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi