Kubica pojedzie w środę podczas testów w Barcelonie!

Robert Kubica Williams F1 testy Barcelona

16 maja w środę Robert Kubica zasiądzie za sterami bolidu FW41 w ramach testów „dla młodych kierowców” na torze w Barcelonie. Polak dostanie cały dzień jazd. We wtorek jeździł będzie Oliver Rowland, który niedawno został ogłoszony oficjalnym młodym kierowcą ekipy.

Testy w Barcelonie

Będzie to pierwszy pełny dzień testów Roberta od testów na torze Hungaroring z zespołem Renault. Williams zdecydował się dać Kubicy jazdy zarówno w piątek przed Grand Prix Hiszpanii, jak i w środę by lepiej przetestował poprawki aerodynamiczne i wyczuł zachowanie opon.

„To świetny i profesjonalny kierowca i jestem pewien, że mimo że nie był w bolidzie przez parę miesięcy, to od razu będzie miał tempo i będzie wykonywał swoją pracę. Mamy niesamowicie napięty harmonogram z nim w piątek przed Barceloną i później będzie go kontynuował podczas testu po grand prix. Nasz program naprawczy będzie kontynuowany, a Robert będzie odgrywał w nim bardzo ważną rolę” – powiedział Rob Smedley o jazdach Kubicy.

Sam Polak jest świadom zadania, jakie przed nim stoi.

„Jest to wyjątkowe ponieważ będzie to super trudne zadanie, które stawia mnie w bardzo niekomfortowej sytuacji. Nie siedziałem w bolidzie od 3 miesięcy, auto się zmieniło, a ja będę miał tam pracę do wykonania. Nie płacą mi za bycie 3 dziesiąte, 5 dziesiątych szybszym” – powiedział Polak dla Eleven Sports.

Opony na Hiszpanię

Większość ekip zdecydowała się na zabranie 3 kompletów opon pośrednich, 3 lub 4 kompletów opon miękkich i 6 lub 7 kompletów opon super miękkich. Wyjątkiem jest Williams. Lance Stroll będzie miał 3 komplety opon pośrednich, 1 komplet opon miękkich i 9 kompletów opon super miękkich.

Jeszcze bardziej agresywny układ będzie miał Sergey Sirotkin – przypomnijmy, że to właśnie z jego alokacji opon będzie korzystał Robert Kubica podczas pierwszej serii treningowej. Rosjanin na cały weekend będzie miał 2 komplety opon pośrednich, 1 komplet opon miękkich oraz aż 10 kompletów opon super miękkich.

Czy oznacza to, że właśnie zachowanie opon super miękkich będzie badał Robert Kubica w pierwszej sesji? Być może, gdyż wiemy, że auto Williamsa miało problemy na najbardziej miękkich mieszankach w poprzednich wyścigach, a najlepiej sprawowały się opony miękkie.

Oto pełna alokacja opon dla kierowców na Grand Prix Hiszpanii:

Zmiany techniczne w F1

Dziś FIA ogłosiło dziś zmiany w przepisach technicznych dotyczących budowy bolidów Formuły 1. Mają one sprawić, że wyprzedzanie będzie łatwiejsze, bo auta będą mogły jechać bliżej siebie bez dużych strat w chłodzieniu i aerodynamice.

Co się zmieni przede wszystkim?

– Uproszczeniu ulegną przednie skrzydła

– Uproszczony i powiększony zostanie wlot powietrza do hamulców przednich

– Szersze będzie tylne skrzyło aby jeszcze pogłębić efekt DRS

Za tymi zmianami były jedynie 4 z 10 zespołów Formuły 1, ale FIA, F1, sponsorzy i promotorzy przegłosowali pozostałe 6 ekip.

Zmiany w relacjach

Liberty Media ogłosiła również dziś, że 10 ostatnich wyścigów tego sezonu będzie miało dodatkowe transmisje na Twitterze. Nie będą to oczywiście transmisje z wyścigów, ale zobaczyć będzie można wywiady tuż po sesjach czy dodatkowe wejścia Willa Buxtona.

Niestety, jest również jedna mniej popularna decyzja w ostatnich dniach – zrezygnowano z wywiadów na podium tuż po zakończeniu wyścigu.

Jako ciekawostkę ze świata F1 mogę jeszcze dodać, że F1 zastrzegło sobie prawa do nazwy… „Shoey” czyli zwyczaju wypijania szampana z buta, kultynowanego w F1 przez Daniela Ricciardo.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum