KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Zapowiedź Grand Prix Chin – wypowiedzi Williamsa

Grand Prix Chin zapowiedź F1 Formuła 1

Nie ma odpoczynku! Kilka dni po Grand Prix Bahrajnu przygotowujemy się już do Grand Prix Chin, w którym warunki mogą być zupełnie inne niż podczas drugiej rundy sezonu Formuły 1. Historia startów Williamsa nie jest tu zbyt szczęśliwa i ten trend raczej nie zostanie przełamany w tym roku. Zapraszam do przeczytania zapowiedzi Grand Prix Chin 2018 z prognozą pogody, informacjami o torze, wypowiedziami kierowców i nie tylko!

Wypowiedzi

Przed Grand Prix Chin Paddy Lowe zdaje się mieć niewiele pewnych informacji, poza tą, że trzeba się… ciepło ubrać.

„Zmierzamy do Chin, które będzie pierwszym wyścigiem w tym sezonie odbywającym się tydzień po tygodniu. Tor w Szanghaju jest znakomitym torem z bardzo wymagającymi, szybkimi zakrętami i bardzo długą prostą, która tradycyjnie jest dobra do wyprzedzania. To bardzo ważny wyścig, odbywający się na ekscytującym rynku dla Formuły 1, który wciąż gwałtownie rośnie. W przeszłości odbywały się tu bardzo emocjonujące wyścigi, szczególnie dlatego, że warunki pogodowe mogą być wymgające i wywrócić cały weekend do góry nogami. Może być tam zimno o tej porze roku – być może najzimniej w sezonie więc trzeba pamiętać żeby brać ciepłe ubrania”.

Wyścig w Szanghaju w 2017 roku był bardzo pechowy dla Lance Strolla. Zakwalifikował się on na 10. miejscu, jednak na pierwszym okrążeniu uderzył w niego Sergio Perez i to oznaczało koniec rywalizacji dla Kanadyjczyka. Poniżej zobaczycie tę sytuację.

„W ubiegłym roku pogoda nie była to idealna i pamiętam, że było sporo mgły, było mokro i zimno na początku weekendu. Oprócz tego to dobry tor do jazdy, posiadający bardzo szybkie zakręty i można złapać dobry rytm. W ubiegłym roku kwalifikacje były bardzo zacięte, a później miałem pecha w wyścigu. Mam nadzieję, że w tym roku pogoda będzie lepsza, osiągnę lepszy rezultat i to będzie miły weekend”.

Dla Sergeya Sirotkina Shanghai International Circuit będzie zupełnie nowym torem, a Rosjanin zdaje sobie sprawę, że nie będzie to łatwy weekend i liczy na zbieranie doświadczeń.

„Chiny są dość trudnym torem z trudnymi warunkami atmosferycznymi, które mogą wpłynąć na zachowanie opon i samochodu. Na torze są długie i szybkie zakręty oraz fragmenty dogodne do wyprzedzania. Jest tu również jedna z największych stref hamowania w sezonie. To wymagający tor i zupełnie nowy dla mnie. Wiem, że nie będzie łatwo, ale mam nadzieję na dużą liczbę okrążeń i czyste przejazdy, byśmy mogli budować pewność siebie i wywieźć dobry rezultat z Szanghaju”.

Wybory opon

Dostępne będą mieszanki ultrasoft, soft i medium. Sergey Sirotkin i Lance Stroll zdecydowali się na nieco inną strategię – Stroll będzie miał 2 komplety opon medium i 3 komplety softów, a Sirotkin dysponował będzie 1 kompletem mediumów i 4 softów.

Wyniki Williamsa

Chiny nie są zbyt szczęśliwym miejscem dla Williamsa. W ciągu 14 lat kierowcy tego zespołu zdobywali tu punkty zaledwie 9 razy, a tylko 3 razy zdarzyło się, by wyścig w punktach zakończyło obu zawodników.

Oto historia startów Williamsa w Grand Prix Chin:
2017 – 14. Felipe Massa, DNF Lance Stroll
2016 – 6. Felipe Massa, 10. Valtteri Bottas
2015 – 5. Felipe Massa, 6. Valtteri Bottas
2014 – 7. Valtteri Bottas, 15. Felipe Massa
2013 – 13. Valtteri Bottas, 14. Pastor Maldonado
2012 – 7. Bruno Senna, 8. Pastor Maldonado
2011 – 13. Rubens Barrichello, 18. Pastor Maldonado
2010 – 12. Rubens Barrichello, 15. Nico Hulkenberg (5. Robert Kubica)
2009 – 15. Nico Rosberg, DNF Kazuki Nakajima (13. Robert Kubica)
2008 – 12. Kazuki Nakajima, 15. Nico Rosberg (6. Robert Kubica)
2007 – 12. Alexander Wurz, 16. Nico Rosberg (DNF Robert Kubica)
2006 – 9. Mark Webber, 10. Nico Rosberg (17. Robert Kubica)
2005 – 7. Mark Webber, 13. Antonio Pizzonia
2004 – 5. Juan Pablo Montoya, DNF Ralf Schumacher

O torze

Tor w Szanghaju liczy sobie 5451 metrów i posiada prostą liczącą aż 1397 metrów. Maksymalna prędkość wynosi 327 kilometrów na godzinę, a średnia to 194 km/h. Tor wymaga średniego docisku aerodynamicznego i średniego poziomu chłodzenia. Na okrążeniu auto F1 zużywa 1,88 kg paliwa, a kierowcy jadą z gazem w podłodze tylko przez 51% okrążenia.

W wyścigu kierowcy przejadą po torze 56 okrążeń, a zatem dystans wyścigu będzie liczył 305 066. Rekordzistą toru podczas wyścigu jest Michael Schumacher, który w 2004 roku przejechal go w 1:32.238. W ubiegłorocznych kwalifikacjach jednak ich zwycięzca, Lewis Hamilton wykręcił w Q3 wynik 1:31.678.

Pogoda

Po upalnym Bahrajnie, temperatury w Chinach mogą być niemiłą niespodzianką dla kierowców. Ale tragedii nie będzie – średnio ma być 17 stopni. Niestety nie ma sensu pokazywać żadnej konkretnej prognozy, gdyż są takie, które przewidują opady deszczu w piątek i sobotę oraz słoneczną niedzielę, a są takie, które twierdzą, że dopiero w niedzielę będzie padać. Może być zatem bardzo ciekawie!

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Popularne tagi