KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

“Problemy Williamsa trudne do rozwiązania” [Aktualizacja – wywiad z Kubicą]

Williams F1 Rob Smedley Claire Williams

Sytuacja w ekipie Williamsa martwi również brytyjskich dziennikarzy, którzy uważają, że w zespole brakuje jedności, a jego kierowcy nie są topowymi zawodnikami. Niedomaga również sam bolid, który okazuje się być jednym z najgorszych w stawce i to mimo posiadania silnika Mercedesa.

Dziennikarze o Williamsie

Kilka minut Williamsowi poświęcili w ostatnim programie motorsport.tv Peter Windsor, Craig Scarborough i Anthony Rowlinson. Windsor zwrócił uwagę, że w Grand Prix Australii Lance Strolla pokonał debiutujący w F1 Charles Leclerc i to jadąc Sauberem.

Młody Kanadyjczyk skarżył się po wyścigu na braki mocy, co skomentował Scarborough: “Jeżeli jesteś klientem Mercedesa i mówisz, że nie macie mocy, to coś wyraźnie jest tu nie tak. Nie sądzę, by wina leżała tu po stronie Mercedesa. To coś w Williamsie – czy to postrzeganie Lance Strolla czy coś innego, czego nie robi Williams”.

Sytuacją Williamsa zmartwiony jest również Anthony Rowlinson z F1 Racing: “Nie wyglądają na w pełni zjednoczony zespołów i mówię to z ciężkim sercem ponieważ są moim ulubionym zespołem. Williams znów jest w trudnym okresie. Zaledwie kilka sezonów temu kończyli mistrzostwa konstruktorów na 3. miejscu, a teraz mają problem by finiszować na szóstym czy siódmym miejscu. Nie jest miło widzieć Williamsa w takim miejscu. Nie widać teraz wyjścia dla nich z tej sytuacji. Oczywiście, mają świetne silniki, świetne warunki, ale mają też dwóch kierowców, którzy prawdopodobnie nie są z najwyższej półki. Jak to naprawią? Nie ma łatwego rozwiązania”.

Lowe o party mode

Ciekawej wypowiedzi portalowi f1i.com udzielił natomiast Paddy Lowe, według którego “party mode” Mercedesa, to raczej deprymowanie rywali niż realne dodawanie mocy silnikowi. Ostatnio dużo mówi się o tym, że Mercedes w Q3 używa specjalnego trybu, umożliwiającego mu znaczne odstawienie konkurencji.

Lowe jest pewien, że jako klienci Mercedesa, Williams dostaje takie same jednostki napędowe.

“Często słyszy się dyskusję o dodatkowym trybie, który pojawia się w Q3, ale cała w tym zasługa kierowców, że potrafią wycisnąć z samochodu więcej, chyba że robią coś, o czym nie wiemy” – powiedział Lowe.

Aktualizacja

Poniżej obejrzycie wywiad Mikołaja Sokoła z Robertem Kubicą z ostatniego czwartku:

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi