KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

„Powiedziałem Renault: Jest ryzyko, że po 5 okrążeniach się wycofam” [Aktualizacja]

Robert Kubica Johny Herber Sky wywiad

Telewizja Sky Sports opublikowała drugą część wywiadu z Robertem Kubicą, w którym Polak opowiada przede wszystkim o tym, jak radzi sobie ze swoimi ograniczeniami. Choć wiele z tych wypowiedzi słyszeliśmy, to warto je przypominać. Jest również kilka nowych smaczków, m.in. o testach z Renault. Z Polakiem rozmawiał Johnny Herbert.

O wypadku

„Obrażenia zadała mi bariera, która przeszła na wylot samochodu. To był pech i szczęście zarazem bo 10 centymetrów w prawo i nic by się nie stało, bariera zatrzymałaby się prawdopodobnie na bloku silnika, 10 centymetrów w lewo i by mnie tu nie było”.

O powrocie do zdrowia

„Był moment, gdy moja głowa odrzucała moje ograniczenia, a najlepszą rehabilitacja była dla mnie jazda. Widziałem znacznie większe postępy kiedy jeździłem w rajdach. Gdy prowadziłem samochód nie czułem moich ograniczeń. Czas leczy rany. Miałem lepsze i gorsze dni w życiu, ale to nieważne, ja idę do przodu i staram się znaleźć sposób by robić wszystko inaczej niż wcześniej”.

O wsparciu

„Miałem szczęście, że miałem wokół siebie odpowiednich ludzi. To wysiłek nie tylko mój, ale i wszystkich, którzy byli przy mnie i mieli udział w tym, że jestem tu – zaczynając od ludzi w szpitalu, po chirurgów i moich przyjaciół. Mam teraz pewnie mniej przyjaciół miż miałem za czasów jazdy w Formule 1, ale są to bardziej wartościowi przyjaciele”.

O teście z Renault

„Podczas pierwszego spotkania z Renault powiedziałem, że jestem im wdzięczny za tę możliwość, doceniam to, ale może się zdarzyć, że po 5 okrążeniach wrócę do boksu i powiem, że nie jestem w stanie tego robić. Po 3 okrązeniach w Walencji zrozumiałem jednak, jak potężny jest ludzki mózg i nie doceniamy go”.

O ograniczeniach

„Mam ograniczenia, robię większość rzeczy w bolidzie lewą ręką, ale to normalne, bo gdy jesteś praworęczny, to przekładasz sobie wszystko na prawą rękę. To, co ja zrobiłem, to przełożenie najważniejszych przycisków na lewą stronę”.

O celu

„Moim celem jest bycie na starcie kiedyś. Jeżeli jestem tu, gdzie jestem, to oznacza, że jestem w stanie to robić i limitów już nie ma” – dodał Robert.

Pierwszą część wywiadu zobaczycie TUTAJ.

Aktualizacja

Sergio Perez i Brendon Hartley otrzymali po 30 sekund kary za wyprzedzanie na okrążeniu formującym. Spadli tym samym na 16. i 17. miejsce, a kierowcy Williamsa awansowali dzięki temu na 14. i 15. pozycję.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Popularne tagi