KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

“Powiedziałem Renault: Jest ryzyko, że po 5 okrążeniach się wycofam” [Aktualizacja]

Robert Kubica Johny Herber Sky wywiad

Telewizja Sky Sports opublikowała drugą część wywiadu z Robertem Kubicą, w którym Polak opowiada przede wszystkim o tym, jak radzi sobie ze swoimi ograniczeniami. Choć wiele z tych wypowiedzi słyszeliśmy, to warto je przypominać. Jest również kilka nowych smaczków, m.in. o testach z Renault. Z Polakiem rozmawiał Johnny Herbert.

O wypadku

“Obrażenia zadała mi bariera, która przeszła na wylot samochodu. To był pech i szczęście zarazem bo 10 centymetrów w prawo i nic by się nie stało, bariera zatrzymałaby się prawdopodobnie na bloku silnika, 10 centymetrów w lewo i by mnie tu nie było”.

O powrocie do zdrowia

“Był moment, gdy moja głowa odrzucała moje ograniczenia, a najlepszą rehabilitacja była dla mnie jazda. Widziałem znacznie większe postępy kiedy jeździłem w rajdach. Gdy prowadziłem samochód nie czułem moich ograniczeń. Czas leczy rany. Miałem lepsze i gorsze dni w życiu, ale to nieważne, ja idę do przodu i staram się znaleźć sposób by robić wszystko inaczej niż wcześniej”.

O wsparciu

“Miałem szczęście, że miałem wokół siebie odpowiednich ludzi. To wysiłek nie tylko mój, ale i wszystkich, którzy byli przy mnie i mieli udział w tym, że jestem tu – zaczynając od ludzi w szpitalu, po chirurgów i moich przyjaciół. Mam teraz pewnie mniej przyjaciół miż miałem za czasów jazdy w Formule 1, ale są to bardziej wartościowi przyjaciele”.

O teście z Renault

“Podczas pierwszego spotkania z Renault powiedziałem, że jestem im wdzięczny za tę możliwość, doceniam to, ale może się zdarzyć, że po 5 okrążeniach wrócę do boksu i powiem, że nie jestem w stanie tego robić. Po 3 okrązeniach w Walencji zrozumiałem jednak, jak potężny jest ludzki mózg i nie doceniamy go”.

O ograniczeniach

“Mam ograniczenia, robię większość rzeczy w bolidzie lewą ręką, ale to normalne, bo gdy jesteś praworęczny, to przekładasz sobie wszystko na prawą rękę. To, co ja zrobiłem, to przełożenie najważniejszych przycisków na lewą stronę”.

O celu

“Moim celem jest bycie na starcie kiedyś. Jeżeli jestem tu, gdzie jestem, to oznacza, że jestem w stanie to robić i limitów już nie ma” – dodał Robert.

Pierwszą część wywiadu zobaczycie TUTAJ.

Aktualizacja

Sergio Perez i Brendon Hartley otrzymali po 30 sekund kary za wyprzedzanie na okrążeniu formującym. Spadli tym samym na 16. i 17. miejsce, a kierowcy Williamsa awansowali dzięki temu na 14. i 15. pozycję.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Popularne tagi