Wygląda na to, że oprócz słabej formy bolidu i wątpliwej jazdy kierowców, Williams może mieć również problemy z dobraniem odpowiedniej strategii na wyścig. Dziś Sergey Sirotkin został ściągnięty po zaledwie 10 okrążeniach jazdy na oponach pośrednich i tej decyzji zespołu Rosjanin nie rozumie.
Sirotkin rozpoczął wyścig na nowym komplecie opon miękkich, następnie na zaledwie kilka okrążeń założono mu opony medium, by w okresie neutralizacji wrócić do opon soft – tym razem do używanego kompletu. Rosjanin uważa, że nie była to właściwa strategia. Dla porównania, Lance Stroll zaczął od 23 kółek na miękkiej oponie, a później do mety jechał już na oponie pośredniej. Sirotkin na pierwszym komplecie jechał aż 28 okrążeń.
„Nadal potrzebuję nauki wszystkich detali, ale nie rozumiem, dlaczego zostaliśmy tak długo na torze ponieważ pod koniec straciłem dużo czasu z tego powodu. Później musiałem zmienić opony ponownie z powodu samochodu bezpieczeństwa i tu również musimy sprawdzić, co zawiodło ponieważ na drugim komplecie opon soft było jeszcze gorzej. Czekałem na więcej przyczepności, ale okazało się, że miałem jej mniej. Byłem pewien, że wyjechałem na używanych oponach, ale powiedziano mi, że był nowy. To musi zostać rozwiązane, być może również z Pirelli. Po tej zmianie próbowałem już tylko dojechać do mety i nie uszkodzić samochodu. Szkoda, ponieważ według mnie bez samochodu bezpieczeństwa wyglądaliśmy znacznie mocniejsi. Te opony medium, które ostatecznie musiałem zmienić, pracowały bardzo dobrze, ale niestety nie byłem w stanie wycisnąć z nich korzyści. Dobrze, że nasze tempo stało się mocniejsze. Nie chcę nic oczekiwać przed kolejnym weekendem, ale myślę, że to oczywiste, że zrobiliśmy krok do przodu. To pokazuje, że dobrze współpracujemy by wyjść z tej trudnej sytuacji” – powiedział Sergey Sirotkin w rozmowie z rosyjskim wydaniem motorsport.com.
Z kolei w rozmowie z f1news.ru, Sirotkin powiedział, że nie oczekuje cudów po Grand Prix Azerbejdżanu i będzie nadal ciężko trenował.
„Zapewne ze względu na charakterystykę toru nasza praca nie będzie tak widoczna, ale zrobię co w mojej mocy by rezultat był lepszy” – powiedział Sirotkin.
Lowe i Stroll
„Mimo, że 14. i 15. miejsce nie są wyśmienitym rezultatem i znów nie jesteśmy w punktach, to jednak porównując ten wynik do tego, co było w Bahrajnie, to fantastyczne mieć dwa samochody na tych miejscach. Byliśmy dziś w walce w wyścigu, a w Bahrajnie nawet nie rywalizowaliśmy. Wrażenie jest zatem znacznie bardziej pozytywne dla wszystkich i wiemy, że możemy coś zbudować w najbliższych tygodniach. Oba samochody dobrze wystartowały, a Lance zyskał najwięcej, szczególnie w zakrętach 1. i 2, awansując na 12. miejsce. Sergey był 15. Od początku planowaliśmy jeden postów ze zmianą softów na opony medium i trzymaliśmy się tego, co wyszło nam dobrze. Samochód bezpieczeństwa nie pomógł nam zbytnio, ale wykorzystaliśmy wówczas okazję by nałożyć Sergeyowi miękkie opony, które były lepsze dla nas i tego toru. Jeżeli chodzi o tempo, byliśmy w stanie pokonać Saubery, ale w wyniku strategii wyprzedziliśmy Toro Rosso i Grosjeana z Haasa” – powiedział po wyścigu Paddy Lowe.
„Znów miałem świetny start, podobnie jak w Bahrajnie. Zyskałem pięć czy sześć pozycji na starcie. Później jechałem na maksimum samochodu. Nie mieliśmy szczęścia z safety carem ponieważ ci, którzy jechali na dwa pit-stopy zyskali w ten sposób jeden darmowy. Myślę, że mogliśmy dziś pokonać Force India, nie samym tempem, ale dobrym startem itp. Szkoda, ale jestem naprawdę zadowolony z wyścigu. Nasza strategia wypaliła i wierzę, że wycisnęliśmy dziś wszystko” – powiedział po wyścigu Lance Stroll.