KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Lowe: Nie chodzi o kierowców

Paddy Lowe Williams Martini Racing Grand Prix Chin 2018

Głównym problemem Williamsa, stojącym za słabymi wynikami na początku sezonu 2018 nie są kierowcy, ale słaby bolid mówi Paddy Lowe, dyrektor techniczny ekipy z Grove. Niedoświadczenie kierowców według Lowe „nie powoduje żadnych problemów”. Jeszcze w Bahrajnie twierdził on, że „posiadanie dwóch niedoświadczonych kierowców bardzo komplikuje prace nad rozwojem samochodu.

„To nie ma nic do rzeczy i nie możemy pozwolić, by niedoświadczenie kierowców odciągało kogokolwiek od faktu, że stworzyliśmy samochód, który nie działa prawidłowo czy w sposób, który oczekiwaliśmy. Kiedy poprawiasz samochód, jest jasne, że łatwiej byłoby mieć roboty, a nie ludzi. Trzeba eksperymentować, ale cała ewaluacja zachowania samochodu musi zawierać jeszcze jeden, dodatkowy czynnik – za kierownicą są prawdziwi kierowcy z ich własnymi kwalifikacjami i interpretacją tego, jak zachowuje się samochód. A każdy kierowca jest inny. Mamy dwóch kompletnie różnych kierowców. Tak, są stosunkowo niedoświadczeni, ale jesteśmy bardzo zadowoleni ze sposobu, w jaki pracują” – mówi Paddy Lowe.

Jak mówi Lowe, sobotnie kwalifikacje natchnęły zespół nadzieją na szybki postęp.

„Nie powiedziałbym, że byliśmy w depresji – nie jest to najlepsza droga do wyjścia z trudnej sytuacji. Bardziej przydaje się usiąść i przeanalizować, gdzie się jest, co zrobić dalej i skupić się na kwestiach organizacyjnych i właśnie to zrobiliśmy. Teraz nie jesteśmy w pozycji, w której spodziewaliśmy się być w zakresie konkurencyjności. Wszystko w naszych rękach, to jasne, że nie osiągnęliśmy tego, co chcieliśmy. Teraz wprowadziliśmy pewne poprawki i już dały nam jakiś rezultat. Być może nie jest tak bardzo widoczny, ale widać poprawę samochodu w kwalifikacjach. Biorąc pod uwagę formę z 3. treningu, mieliśmy nadzieję na przynajmniej jeden samochód w Q2, ale nie spełniły się wszystkie szczegóły by mogło do tego dojść. Mimo to, pozostajemy optymistami z racji faktu, ale mogliśmy osiągnąć nie tylko poważny, ale również bardzo szybki postęp” – zakończył Lowe.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Brazylii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 1 listopada
godz. 15:30 – Trening
godz. 19:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 2 listopada
godz. 15:00 – Sprint

Niedziela, 3 listopada
godz. 11:30 –  Kwalifikacje
godz. 16:30 – Wyścig

Popularne tagi