KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica znów o problemach Formuły 1. „Ma odwagę mówić prawdę”

Robert Kubica F1 Formuła 1

Jak podkreśla Jonathan Noble z Autosportu, władze Formuły 1 i ekip w niej startujących powinni mocno zastanowić się nad ograniczeniem wagi bolidów. Jest to wynik rozmowy dziennikarza z Robertem Kubicą, który po raz kolejny stwierdził, że nowoczesne auta F1 są zbyt ciężkie. Polak jest już w Azerbejdżanie, są też jego kibice.

O tej kwestii Robert Kubica mówił już dwa miesiące temu podczas testów w Barcelonie. Wówczas stwierdził:

„Pierwsze co zauważasz, to waga. Obecne samochody są przynajmniej 60 kilogramów za ciężkie. W wolnych zakrętach auto prowadzi się jak powolny autobus. Podczas szybkich zmian kierunku jazdy, brakuje mu sterowalności. Kiedyś samochody ważyły 605 kilogramów i miały 50 kilogramowy balast na pokładzie. Lżejsze były też opony. To dlatego mogliśmy atakować przez cały wyścig, robić serie kwalifikacyjnych kółek. Dziś jest to niemożliwe, trzeba wszystkim zarządzać – oponami, silnikiem, zużyciem paliwa. Cały wyścig jest skalkulowany przez rozpoczęciem. Trzeba jedynie podążać za wytycznymi. W większości przypadków nie ma żadnych zmian jeżeli opony nie degradują się szybciej lub wolniej. Z zewnątrz wygląda jakby kierowcy byli zostawieni sami sobie. Wszystko dlatego, że każdy próbuje trzymać dystans by nie przegrzać opon” – mówił wówczas Kubica.

Teraz Autosport opublikował kolejne jego wypowiedzi w tej kwestii, dodając, że „tylko Robert Kubica ma odwagę mówić prawdę”.

„Gdy startowałem, bolidy były prawie 120 kilogramów mniej niż teraz. Gdybyśmy odchudzili obecne auta o 100 kilogramów to zyskalibyśmy 3,5 sekundy, ale czasy nie są tu najważniejsze. Chodzi o sposób ich uzyskiwania, który jest zupełnie niż kiedyś. Byłem zdziwiony, jak wolno reagują nowe auta i jak ciężko je wyczuć” – powiedział Robert.

Według niego redukcja wagi pozwoliłaby na pozbycie się problemu zbyt trudnego wyprzedzania i szybkiego zużywania się opon.

„Wyprzedzanie przy użyciu DRS jest sztuczne, a winą jest masa, która nie pozwala kierowcom obciążać opon, które i tak pracują na limicie. Lepiej zatem je oszczędzać niż wyprzedzać. Jeżeli będzie mniej aerodynamiki i mniej kilogramów, to wyprzedzanie będzie łatwiejsze, a opony wystarczą na znacznie dłużej i będzie można kontrolować ich zużycie” – dodał Robert.

Kubica jest od kilku godzin w Azerbejdżanie, są tam również jego kibice.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Węgier

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 20 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi