KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica znów o problemach Formuły 1. „Ma odwagę mówić prawdę”

Robert Kubica F1 Formuła 1

Jak podkreśla Jonathan Noble z Autosportu, władze Formuły 1 i ekip w niej startujących powinni mocno zastanowić się nad ograniczeniem wagi bolidów. Jest to wynik rozmowy dziennikarza z Robertem Kubicą, który po raz kolejny stwierdził, że nowoczesne auta F1 są zbyt ciężkie. Polak jest już w Azerbejdżanie, są też jego kibice.

O tej kwestii Robert Kubica mówił już dwa miesiące temu podczas testów w Barcelonie. Wówczas stwierdził:

„Pierwsze co zauważasz, to waga. Obecne samochody są przynajmniej 60 kilogramów za ciężkie. W wolnych zakrętach auto prowadzi się jak powolny autobus. Podczas szybkich zmian kierunku jazdy, brakuje mu sterowalności. Kiedyś samochody ważyły 605 kilogramów i miały 50 kilogramowy balast na pokładzie. Lżejsze były też opony. To dlatego mogliśmy atakować przez cały wyścig, robić serie kwalifikacyjnych kółek. Dziś jest to niemożliwe, trzeba wszystkim zarządzać – oponami, silnikiem, zużyciem paliwa. Cały wyścig jest skalkulowany przez rozpoczęciem. Trzeba jedynie podążać za wytycznymi. W większości przypadków nie ma żadnych zmian jeżeli opony nie degradują się szybciej lub wolniej. Z zewnątrz wygląda jakby kierowcy byli zostawieni sami sobie. Wszystko dlatego, że każdy próbuje trzymać dystans by nie przegrzać opon” – mówił wówczas Kubica.

Teraz Autosport opublikował kolejne jego wypowiedzi w tej kwestii, dodając, że „tylko Robert Kubica ma odwagę mówić prawdę”.

„Gdy startowałem, bolidy były prawie 120 kilogramów mniej niż teraz. Gdybyśmy odchudzili obecne auta o 100 kilogramów to zyskalibyśmy 3,5 sekundy, ale czasy nie są tu najważniejsze. Chodzi o sposób ich uzyskiwania, który jest zupełnie niż kiedyś. Byłem zdziwiony, jak wolno reagują nowe auta i jak ciężko je wyczuć” – powiedział Robert.

Według niego redukcja wagi pozwoliłaby na pozbycie się problemu zbyt trudnego wyprzedzania i szybkiego zużywania się opon.

„Wyprzedzanie przy użyciu DRS jest sztuczne, a winą jest masa, która nie pozwala kierowcom obciążać opon, które i tak pracują na limicie. Lepiej zatem je oszczędzać niż wyprzedzać. Jeżeli będzie mniej aerodynamiki i mniej kilogramów, to wyprzedzanie będzie łatwiejsze, a opony wystarczą na znacznie dłużej i będzie można kontrolować ich zużycie” – dodał Robert.

Kubica jest od kilku godzin w Azerbejdżanie, są tam również jego kibice.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi