Kubica znów o problemach Formuły 1. „Ma odwagę mówić prawdę”

Robert Kubica F1 Formuła 1

Jak podkreśla Jonathan Noble z Autosportu, władze Formuły 1 i ekip w niej startujących powinni mocno zastanowić się nad ograniczeniem wagi bolidów. Jest to wynik rozmowy dziennikarza z Robertem Kubicą, który po raz kolejny stwierdził, że nowoczesne auta F1 są zbyt ciężkie. Polak jest już w Azerbejdżanie, są też jego kibice.

O tej kwestii Robert Kubica mówił już dwa miesiące temu podczas testów w Barcelonie. Wówczas stwierdził:

„Pierwsze co zauważasz, to waga. Obecne samochody są przynajmniej 60 kilogramów za ciężkie. W wolnych zakrętach auto prowadzi się jak powolny autobus. Podczas szybkich zmian kierunku jazdy, brakuje mu sterowalności. Kiedyś samochody ważyły 605 kilogramów i miały 50 kilogramowy balast na pokładzie. Lżejsze były też opony. To dlatego mogliśmy atakować przez cały wyścig, robić serie kwalifikacyjnych kółek. Dziś jest to niemożliwe, trzeba wszystkim zarządzać – oponami, silnikiem, zużyciem paliwa. Cały wyścig jest skalkulowany przez rozpoczęciem. Trzeba jedynie podążać za wytycznymi. W większości przypadków nie ma żadnych zmian jeżeli opony nie degradują się szybciej lub wolniej. Z zewnątrz wygląda jakby kierowcy byli zostawieni sami sobie. Wszystko dlatego, że każdy próbuje trzymać dystans by nie przegrzać opon” – mówił wówczas Kubica.

Teraz Autosport opublikował kolejne jego wypowiedzi w tej kwestii, dodając, że „tylko Robert Kubica ma odwagę mówić prawdę”.

„Gdy startowałem, bolidy były prawie 120 kilogramów mniej niż teraz. Gdybyśmy odchudzili obecne auta o 100 kilogramów to zyskalibyśmy 3,5 sekundy, ale czasy nie są tu najważniejsze. Chodzi o sposób ich uzyskiwania, który jest zupełnie niż kiedyś. Byłem zdziwiony, jak wolno reagują nowe auta i jak ciężko je wyczuć” – powiedział Robert.

Według niego redukcja wagi pozwoliłaby na pozbycie się problemu zbyt trudnego wyprzedzania i szybkiego zużywania się opon.

„Wyprzedzanie przy użyciu DRS jest sztuczne, a winą jest masa, która nie pozwala kierowcom obciążać opon, które i tak pracują na limicie. Lepiej zatem je oszczędzać niż wyprzedzać. Jeżeli będzie mniej aerodynamiki i mniej kilogramów, to wyprzedzanie będzie łatwiejsze, a opony wystarczą na znacznie dłużej i będzie można kontrolować ich zużycie” – dodał Robert.

Kubica jest od kilku godzin w Azerbejdżanie, są tam również jego kibice.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 18 września

Urodził się Marc Surer (90 startów, 1 najszybsze okrążenie).

„Oczywiście wolałbym być tam [w F1 – przyp. MC], ale takie jest życie i trzeba się z tym pogodzić. Nadal muszę pokonać wiele ograniczeń aby móc komfortowo usiąść w samochodzie na torze i nie mam tu na myśli tylko samochodu F1. Potrzeba trochę szczęścia i nie wszystko zależy ode mnie. Może to zabrzmieć źle, ale nadzieja umiera ostatnia. Wiara nic nie kosztuje. Nadal wierzę, ale nie bujam w obłokach, twardo stąpam po ziemi. To nie tak, że będę czuł się nikim jeżeli nie wrócę do F1. Nie o nią tu chodzi, ale o mnie” – odpowiada Robert na pytanie o powrót do F1.

Nico Rosberg w swoim 200. starcie w F1 odnosi 22 zwycięstwo. Było to też 200. GP dla zespołu Toro Rosso.

Przedstawiciel zespołu Racing Point, Stephen Curnow gości w siedzibie PKN Orlen. Tematem rozmów oczywiście przyszłość Roberta Kubicy.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Rosji

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy wyścig DTM

Zolder

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

25-27 września:

godz. 10:00 – Pierwszy trening
godz. 14:00 – Drugi trening
godz. 11:00 – Trzeci trening
godz. 14:00 – Kwalifikacje
godz. 13:10 – Wyścig

godz. 13:00 – 1. trening
godz. 16:30 – 2. trening

godz. 10:40 – 1. Kwalifikacje
godz. 13:33 – 1. wyścig

godz. 10:30 – 2. kwalifikacje
godz. 13:33 – 2. wyścig

Popularne tagi