KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Williams: Kubica nie tylko rezerwowym, w wyścigu byłby konkurencyjny [Aktualizacja piątek 2 – Williams pokaże bolid jako pierwszy?]

Autosport opublikował kolejne cytaty Paddy Lowe z moskiewskiej konferencji, która odbyła się w ubiegłym tygodniu. Dyrektor techniczny Williamsa podkreślał ważną rolę Kubicy w rozwoju bolidu i zaznaczał, że gdyby Robertowi przyszło zastąpić któregoś z podstawowych kierowców, byłby szybki.

Lowe został zapytany przez rosyjski Autosport, czego brakowało Kubicy, by jego pełny powrót do F1 stał się faktem. Dyrektor techniczny Williamsa odpowiedział: „Ująłbym to inaczej. Robert jest w podróży do pełnego powrotu do F1 z traumy, którą doświadczyło jego ramię po wypadku rajdowym. Należą mu się za to słowa uznania, bo wymagało to olbrzymiego poświęcenia, odwagi i mnóstwo pracy. Tę podróż kontynuuje w tym roku z nami jako kierowca rozwojowy i rezerwowy. Nie zawsze ostatecznie chodzi o brak czegoś. To bardzo konkurencyjny rynek, a rywalizacja o miejsce wyścigowe jest bardzo duża. Jest bardzo bardzo wielu utalentowanych kierowców, a mniej miejsc w zespołach” – powiedział Lowe.

„Dla Roberta nie będzie tu wyjątku. Musi wywalczyć sobie prawo do fotela pierwszego kierowcy, gdziekolwiek będzie on dostępny w 2019 roku” – dodał Anglik, który nie chciał komentować doniesień dotyczących tego, że Kubica został pokonany tempem kwalifikacyjnym przez Sergeya Sirotkina podczas testów w Abu Zabi.

„Wykonaliśmy dużą pracę z wieloma kierowcami podczas procesu selekcji. Wybraliśmy Sergeya na podstawie jego formy, porównując go z wieloma zawodnikami, nie tylko Robertem. Dla nas był czystym faworytem” – stwierdził.

Wypowiedział się on również na temat roli, jaką będzie odgrywał Polak w Williamsie. Robert ma otrzymać ważną ilość czasu jazdy w symulatorze – na równi z podstawowymi kierowcami oraz innymi kierowcami rozwojowymi.

„Chodzi o to, że Robert będzie ważnym członkiem zespołu technicznego, nie tylko facetem, który siedzi na ławce czekając na zmianę. Dajemy mu czas w samochodzie i będzie jeździł w symulatorze. Chodzi o to, by pomógł nam w pełni rozwijać samochód i zapewniał wsparcie kierowcom wyścigowym w realizacji ich programu”.

Co ciekawe, Lowe dostał też pytanie, co byłoby, gdyby Kubica musiał zastąpić któregoś z podstawowych kierowców Williamsa.

„Na pewno sobie poradzi, jesteśmy o tym przekonani. Nie byłby naszym kierowcą rezerwowym, gdybyśmy nie byli pewni, że będzie w stanie się ścigać. Nie byłby tylko zdolny do jazdy, ale spisałby się dobrze w wyścigu, byłby konkurencyjny” – dodał Lowe.

Źródło: Autosport.com

Aktualizacja

Jak powiedział dla motorsport.com Mike O`Driscoll, dyrektor Williams, Martini jako sponsor Williamsa nigdy nie wymagało by podstawowy kierowca Williamsa miał ponad 25 lat. „Owszem, są działania marketingowe, w których Martini chciałoby widzieć osobę starszą niż 25 lat, jednak nie nakładano na nas żadnych ograniczeń” – powiedział.

Aktualizacja czwartek

Pascal Wehrlein został kierowcą testowym Mercedesa w sezonie 2018. Był on konkurentem Roberta Kubicy do miejsca w Williamsie w tym sezonie. Jak mówi Toto Wolff, Wehrlein może wrócić do F1 w 2019 roku.

Warto napisać również o ciekawej ofercie sprzedaży kombinezonu Roberta Kubicy z testów przedsezonowych w 2011 roku (Polak był w nich najszybszy). Wystawiony został on za 4 tysiące funtów. Znaleźć można ją TUTAJ.

W prawym pasku bloga natomiast uruchomiona została sekcja „Zagraniczne media o Kubicy”, w której będziemy umieszczać linki do tekstów, o których nie pisaliśmy na blogu w głównych tematach.

Aktualizacja czwartek 2

W zamieszczonym na Autosport Plus artykule Nigela Roebucka na temat zmian w F1 ku bezpieczeństwu, które idą w złym kierunku, znalazła się bardzo ciekawa wypowiedź Martina Brundle na temat wysiadania kierowców z bolidów. Brundle rozmawiał z Jo Bauerem z FIA, obecnym podczas testu wysiadania z bolidu Roberta Kubicy. Bauer powiedział, że Kubica był najszybszym kierowcą w takim teście spośród zawodników, których dotychczas sprawdzano. Polak opuścił bolid w 3 sekundy i zamocował kierownicę. Test odbywał się oczywiście bez systemu „halo”.

Aktualizacja czwartek 3

Pojawiają się kolejne doniesienia o opóźnieniach w budowie bolidu Williamsa. Więcej TUTAJ.

Aktualizacja piątek

Robert Kubica odwiedził Polskę.

Aktualizacja

Jak podaje Paddock Pass, Williams ma zaprezentować swój bolid i kierowców w Londynie. Przypomnijmy, że ekipa ma opóźnienia w budowie bolidu na 2018 rok.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Popularne tagi