KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Kubicowe kalendarium 2017 – część 1

blank

Przyznacie chyba, że to był dość intensywny rok dla Roberta Kubicy i jego kibiców, szczególnie biorąc pod uwagę to, że nie startował on w żadnej serii przez cały sezon. Zaliczył on jednak kilka startów, a przede wszystkim, mnóstwo testów, w tym w Formule 1. Szczególnie wydarzenia pierwszej połowy roku, nabierają dziś nowego znaczenia. Poniżej prezentujemy to, co działo się u Roberta od stycznia do czerwca.

Styczeń

5 – Dowiadujemy się, że Robert Kubica wystartuje w 24H Dubai z zespołem Olimp Racing. Wyścig odbył się 13 stycznia, Kubica przejechał podczas niego ponad 20 okrążeń, popisując się dobrym i równym tempem. Niestety ostatecznie auto nr 29 musiało wycofać się z rywalizacji po licznych awariach.

blank
fot. Forch Racing powered by Olimp

18 – Robert pojawia się w parku serwisowym Rajdu Monte Carlo, gdzie uważnie przygląda się autom M-Sportu, oraz udziela tego wywiadu:

31– Dowiadujemy się o testach Roberta Kubicy Abarthem 124 Rally.

Luty

2 – WEC ogłsza składy zespołów na sezon 2017. Nazwisko Roberta znajduje się w składzie ekipy ByKolles. „Po czasie spędzonym w rajdach, szukałem czegoś jak najbliższego Formule 1 i właśnie to daje LMP1. Pod koniec ubiegłego roku miałem okazję wsiąść za kierownicę auta i czułem się w nim dość komfortowo i byłem w stanie poprawiać moje tempo. Z kolejnym doświadczeniem, jestem pewien, że będę w stanie dać z siebie więcej. Jestem gotów i nie mogę doczekać się prologu na Monzy i startu sezonu na Silverstone. ByKolles Racing będzie w trakcie sezonu pracowało nad autem, wprowadzając ważne poprawki. Cieszę się, że będę tego częścią. WEC jeździ na torach, które dobrze znam z Formuły 1, może oprócz Le Mans, o którym słyszałem wiele dobrych rzeczy – powiedział wtedy Robert.

blank

6 – Dokładnie 6 lat po wypadku Robert zdradza, że Mercedes oferował mu test w aucie Formuły 1, ale Kubica odmówił wtedy. Przyznał, że dziś z takiej okazji by skorzystał.


7 – Nico Rosberg (dziś menadżer Roberta) mówi, że bardzo chciałby, aby czołowy zespół Formuły 1 dał Robertowi Kubicy szansę. „Na pewno od razu byłby szybki. Jak zawsze” – pisze ówczesny mistrz świata F1.

Marzec

15 – Toto Wolff deklaruje, że test Roberta Kubicy w bolidzie Formuły 1 to „kwestia rozmowy i sprawdzenia, jak to można przeprowadzić”.

Kwiecień

2 – Nieudane Monza Prologue dla ekipy byKolles. Robertowi Kubicy nie udaje się nawet wyjechać na tor. „Bardzo mi przykro, że nie udało mi się odwdzięczyć jazdą po torze wszystkim kibicom, którzy przyjechali dla nas Monzę. Musimy rozwiązać pewne problemy i wykorzystać pozostały czas, aby przygotować się na pierwszy wyścig na Silverstone. Dziękuję za Wasze wsparcie!” – napisał wtedy Robert Kubica.

7 – Robert Kubica przyznaje w wywiadach, że dużo pracuje ostatnio w symulatorach i pracuje nad zmniejszeniem swoich ograniczeń.

11 – Polak rezygnuje ze startów z byKolles. „Po Prologu postanowiłem przerwać mój program wyścigowy z zespołem ByKolles w LMP1. W związku z tym nie wezmę udziału w nadchodzącym otwarciu sezonu na Silverstone ani w innych wyścigach WEC. To była trudna decyzja, aby zrezygnować i w ten sposób stracić okazję dołączenia do tak wymagających i mocnych mistrzostw, ale mam nadzieję, że to nie jest ostateczne pożegnanie” – napisał wówczas Kubica.

14 – „Postanowiłem poświęcić czas w 100% na inny projekt. Chcę skoncentrować się na innych obowiązkach” – mówi Robert w rozmowie z Przeglądem Sportowym.

19 – Po raz pierwszy od wypadku w 2011 roku, widzimy Roberta Kubicę w single seaterze z otwartym dachem. Polak pokonuje 70 okrążeń na torze Franciacorta bolidem GP3 zespołu Trident. „Od dłuższego czasu nosiłem się z takim pomysłem. Nie miałem łatwych warunków do powrotu do single seaterów bo tor Franciacorta jest wymagający, a auto GP3 nie ma wspomagania, ale cieszę się, że miałem tę okazę. Jestem zadowolony z tego co zobaczyłem, choć na pewno nie było idealnie. Pod względem fizycznym jest sporo rzeczy, które mogę poprawić, ale biorąc pod uwagę moje ograniczenia, jestem w dobrej pozycji. Wróciłem do wód, w których pływałem przez wiele lat i moje doznania były naprawdę rewelacyjne. Byłem zaskoczony tym, że choć minęło tak wiele czasu, nadal miałem wyczucie samochodu podczas tego ekstremalnego testu” – powiedział Robert w wywiadzie dla motorsport.it. Polak jeździł autem zespołu Trident Trener GP3. Bolid ten był wykorzystywany przez zespół w latach 2013-2015. „Mam nadzieję ze ten test jest częścią projektu a gdyby miało to być F1 to pewnie jest to prowadzone przez jeden z zespołów bo wynająć tor i pojeździć sobie 70 okrążeń bolidem z obsługą techniczną to ani nie jest łatwe ani tanie. U Roberta nic nie dzieje się bez przyczyny. Musi się rozjeździć żeby siąść do bolidu F1” – pisze w komentarzu do tej wiadomości Marek Filipek. „Nie tak dawno jeszcze jak ktoś pisał o powrocie do F1 do zaraz wariata z niego robili” – dodaje „Strusiu”.

blank
fot. motorsport.it

Maj

2 – Dowiadujemy się, że Robert Kubica testował bolid Formuły E. „To, że zrobiłem parę przejazdów po kilka okrążeń bolidem Formuły E do niczego mnie nie zobowiązuje” – zaznacza Kubica w rozmowie z Przeglądem Sportowym.

22 – Robert Kubica testuje Dallarę P217 Gibson – auto LMP2 ekipy SMP Racing, w której składzie w wyścigu 24H Le Mans pojechali Sergey Sirotkin, Mikhail Aleshin oraz Victor Shaylar. Ekipa SMP poprosiła Kubicę, gdyż „potrzebowała kogoś do przetestowania i sprawdzenia ustawień, by mieli dobre dane” – mówi później Robert Kubica. „Sporo czasu pracuje nad czymś, co może wkrótce się wydarzyć. Dopiero jak się wszystko uda i będzie klepnięte, to będzie fajnie. Dla mnie ostatnich 16 miesięcy upłynęło pod względem jakiegoś tam celu” – dodaje Polak w rozmowie z Cezarym Gutowski.

blank



30 – Robert Kubica znów testuje auto GP3 z zespołem Trident.

Czerwiec

5 – Dowiadujemy się, że Robert Kubica będzie testował samochód Formuły 1 razem z Renault i Sergeyem Sirotkinem.

6 – Robert Kubica po prawie 6,5 roku przerwy, wraca do bolidu Formuły 1. Na torze w Walencji pokonuje 115 okrążeń. Podczas 10-okrążeniowych stintów wykręca czasy o 0,4 sekundy lepsze od Sergeya Sirotkina. Mark Hughes pisze, że Robert Kubica nie miał problemów w nawrotach i jest w stanie jeździć bolidem Formuły 1 tak, jak kiedyś. „Dla mnie był to ważny dzień z emocjonalnego punktu widzenia. Minęło wiele czasu odkąd byłem w padoku, przechodziłem trudne okresy, ale cały czas pracowałem bardzo ciężko choć kilka lat temu czułem, że jest to niemożliwe. Mam mieszane uczucia. Jestem dumny z tego, co osiągnąłem, ale to również pokazuje, co straciłem. Nie wiem co przyniesie przyszłość, ale wiem jedno. Po pracowaniu ponad rok aby się do tego testu przygotować, pojechałem z dobrym stałym tempem w trudnych warunkach” – ocenia sam Robert.



8 – Bukmacherzy płacą 8/1 za postawienie na to, że Robert Kubica wystartuje w przynajmniej jednym wyścigu Formuły 1 w sezonie 2018. Polakowi na Twitterze gratuluje Danil Kvyat.

12 – „Nie ma dalszych planów i nie chcę budować żadnej presji. Robert ocenił swoje umiejętności, chce używać ich na najwyższym poziomie, niekoniecznie w Formule 1. Myślę, że on próbuje zmierzyć swoje limity i kiedy je pozna, może zapytać siebie, jaką podejmuje decyzję na resztę swojej kariery” – mówi Cyril Abiteboul, szef Renault F1 Team. Tydzień później stwierdzi on, że Polaka nie ma na liście kandydatów do miejsca w 2018 roku.

15 – Dowiadujemy się, że Robert Kubica ponownie pojedzie bolidem Formuły 1 – tym razem na Goodwood Festival of Speed. Robert spotka się tam z wieloma kolegami z toru, m.in. z Nico Rosbergiem.

16 – Olimp Sport Nutrition oficjalnie potwierdza sponsoring Roberta Kubicy.

Już jutro rano druga część kalendarium, w której przyjrzymy się wydarzeniom od lipca do grudnia. W ostatni dzień roku przedstawimy natomiast subiektywną ocenę najlepszych momentów Roberta Kubicy w mijającym roku.

blank
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi