KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Hughes: Po Abu Zabi więcej pytań niż odpowiedzi – nowe szczegóły testu [Aktualizacja Węgierski motorsport o podpisaniu kontraktu]

blank

Mark Hughes, który jeszcze niedawno dawał 98% szans Robertowi Kubicy na angaż w Williamsie, zauważa, że po teście Polaka w Abu Zabi, powstało więcej pytań niż odpowiedzi. Dowiadujemy się od niego większej liczby szczegółów dotyczących jazd Polaka na torze Yas Marina. Według dziennikarza, Robert nadal jest faworytem do miejsca w ekipie z Grove.

Hughes na łamach motorsportmagazine dokładnie analizuje dwa dni testowe Roberta, pisząc, że we wtorek, podczas długich przejazdów, Polak był szybki i konkurencyjny, dysponując tempem szybszym od Felipe Massy.

„Kubica chciał zmian w samochodzie, ale zespół nalegał aby nie byly one zmieniane przez cały dzień. Na środę dokonali zmian, o które prosił i wygląda na to, że Sergey Sirotkin skorzystał z nich podczas długich przejazdów o poranku. Na tych długich przejazdach był nieznacznie szybszy od Kubicy, ale jak wiele z tego wynikało ze zmian w ustawieniach? Kubica był szybszy na długich przejazdach od Massy, a Sirotkin od nich obu” – pisze Hughes.

Popołudniu Kubica próbował auta na nowych oponach hyper-soft, przeznaczonych na sezon 2018 z małym obciążeniem paliwem. Wykonał dwa przejazdy. Podczas pierwszego natrafił na ruch na torze i jego pierwsze szybkie kółko było zepsute, również przez przegrzaną oponę. Zaatakował drugi raz, ale opony nadal były przegrzane. Podczas swojej drugiej próby uzyskał 1:39.485, ale nie była ona czysta i czas nie był kombinacją jego najlepszych czasów w poszczególnych sektorach” – zdradza Hughes.

Jak pisze dziennikarz, dzień wcześniej Lance Stroll zrobił 1:39.5, a zatem uzyskał taki sam czas jak w kwalifikacjach – o sekundę wolniejszy od Felipe Massy.

„Kubica czuł, że środowy, stary silnik, nie dawał mu więcej mocy niż jednostka Renault, którą miał okazję testować kilka miesięcy temu. Czuł również dużą podsterowność samochodu. Dodatkowo opony hyper-soft byly prawdopodobnie zbyt miękkie dla tego toru i wymagały dbania o nie w pierwszym sektorze, aby nie przegrzały się w kolejnych. Opona ultra z 2017 roku, używana przez Massę, była prawdopodobnie szybsza na przestrzeni całego okrążenia. Czy ta różnica w oponach i mocy silnika to te brakujące 0,9 sekundy do okrążenia kwalifikacyjnego Massy? Tego nie wiemy” – pisze Hughes.

„Wygląda na to, że z jakiegoś powodu Kubica miał problemy ze znalezieniem najlepszej drogi do wykorzystania opon na jednym okrążeniu, ale na dystansie wyścigu był konkurencyjny. To koresponduje z sugestiami, że podczas testów z Williamsem na Węgrzech w samochodzie z 2014 roku, Paul di Resta był szybszy na przejazdach z małym obciążeniem. Czy problemy Kubicy na kółkach kwalifikacyjnych wynikają z braku przejechanych kilometrów? Czy chodzi o opony, do których nie może się przystosować? Czy może opony hyper-soft były zbyt wymagające na ten tor? Teraz widzimy już, co Paddy Lowe miał na myśli, mówiąc, że ocena szybkości po tych testach to skomplikowana sprawa” – kontynuuje dziennikarz.

Według niego, Robert prawdopodobnie nadal jest faworytem do miejsca w Williamsie.

„Prawdopodobnie tak jest, ale na ironię, test w Abu Zabi prawdopodobnie przyniósł więcej pytań niż odpowiedzi, czyniąc decyzję Williamsa jeszcze trudniejszą” – kończy Hughes.

Przypomnijmy, że dziś pojawiły się inne teksty dotyczące Roberta Kubicy oraz podcast Autosportu, w którym było wiele o Robercie. Przeczytacie je i wysłuchacie TUTAJ.

Aktualizacja

Jak informuje Sky Sports, Robert Kubica odwiedził siedzibę Williamsa w poniedziałek aby odbyć odprawę po swoim teście. Wczoraj natomiast to samo zrobił Sergey Sirotkin. Dziennikarze nie wykluczają, że Polak i Rosjanin testowali jeszcze w symulatorze.

Aktualizacja czwartek

Robert Kubica obchodzi dziś 33. urodziny. Życzymy mu przede wszystkim zdrowia, a także możliwości realizacji swojej pasji na najwyższym poziomie!

blank

Aktualizacja

Węgierski motorsport.com, napisał, że „Robert Kubica podpisał dziś prawdopodobnie kontrakt z Williamsem na starty w 2018 roku”.

blank
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi