KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Historia startów Roberta Kubicy w Grand Prix Malezji

Historia startów Roberta Kubicy w Grand Prix Malezji jest dość bogata i mamy w niej zarówno starty bardzo szczęśliwe, jak i te mniej udane czy pechowe. To właśnie na torze Sepang Robert po raz pierwszy w karierze zajął 2 miejsce w wyścigu F1. Przeczytajcie historię jego startów w Malezji okraszoną ciekawymi filmami.

Rok 2006

Historia startów Kubicy w Grand Prix Malezji rozpoczęła się w 2006 roku od udziału w dwóch sesjach treningowych. W pierwszej z nich Robert był 2. a w drugiej 13.

Rok 2007

W kolejnym roku krakowianin, już jako pierwszy kierowca BMW Sauber, uczestniczył we wszystkich sesjach. W treningach były 10., 7. i 4. miejsce, a poniżej możecie zobaczyć onboard Roberta z jednego z treningów:

W kwalifikacjach było 7. miejsce, które mogło dawać nadzieję na dobry wyścig, podobnie jak wyprzedzenie tuż na jego starcie Nico Rosberga. Niestety, potem zaczęło się pasmo nieszczęść Kubicy. Już na pierwszym kółku zahaczył on spojlerem o bolid Nicka Heidfelda i przez to jego czasy okrążeń na kolejnych kółkach były słabsze w porównaniu z rywalami. Pierwszy postój Roberta, spowodowany uszkodzeniem opony, trwał aż 14 sekund, ale nie dlatego że zespół zmieniał przednie skrzydło – informacja o tym uszkodzeniu nie dotarła do ekipy z powodu uszkodzonego radia – powodem były problemy z założeniem koła. Skrzydło wymieniono Robertowi dopiero na następnym postoju, po którym wyjechał na jednej z ostatnich pozycji. Po tym, jak na 47. okrążeniu popełnił błąd i wyjechał w pułapkę żwirową, spadł na ostatnie, 18. miejsce i właśnie na nim ukończył rywalizację.

Rok 2008

Znacznie lepiej było w kolejnym roku. W treningach były miejsca 8., 8. i 17., ale w kwalifikacjach Polak uplasował się na dobrym, 6. miejscu i to mimo zatankowania auta prawie pod korek. Już na starcie Robert wyprzedził Jarno Trulliego, a potem dobra strategia pit-stopów i bezbłędna jazda dały mu awans na 2. miejsce. W pewnym momencie był nawet liderem wyścigu, ale po swoim pit-stopie wrócił na drugą pozycję, którą dowiózł do mety. A tak to wyglądało już po zakończeniu rywalizacji:

Rok 2009

Było wiadomo, że BMW Sauber nie dysponowało konkurencyjnym bolidem w tym sezonie, szczególnie jeżeli chodzi o podwójny dyfuzor, ale fakt bycia o włos od 3. miejsca w Grand Prix Australii, mógł dawać optymizm co do startu Roberta. Niestety, zniknął on po treningach, w którym Kubicy ani razu nie udało się wejść do 10-tki. W kwalifikacjach było bardzo dobrze – ósme miejsce dawało szanse na punkty na mecie. Niestety, już na okrążeniu rozgrzewkowym było wiadomo, że nie będzie to udany wyścig – Robert zgłosił problemy z silnikiem i już na pierwszym okrążeniu musiał wycofać się z rywalizacji. A tak było przed wyścigiem:

Rok 2010
Przenosiny do Renault dawały Kubicy szanse na lepsze wyniki. Grand Prix Australii było trzecią rundą sezonu, a w treningach Robert zajmował 5., 6. i 10. miejsca. W kwalifikacjach była 6. pozycja, a Kubica wykorzystał ją do ataku na starcie, który w Malezji był jego bardzo mocną stroną. Krakowianin szybko przesunął się na 4. miejsce i dzięki świetnej jeździe i dobre strategii jednego postoju, utrzymał to miejsce do mety.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Abu Zabi

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi