KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Podcast – odcinek 7 oraz nowa opinia o Robercie [Aktualizacja – wyjaśnienie wizyty J. Palmera w Williamsie]

Po blisko dwóch miesiącach przerwy, zapraszamy do wysłuchania siódmego odcinka naszego podcastu. Rozmawialiśmy nieco o Renault, ale przede wszystkim o przyszłości i o tym, czy opcja jazdy w Williamsie jest realna. Przedstawiamy również nową opinię dotyczącą Roberta ze Sky Sports.

Podcast

Za pomoc techniczną w przygotowaniu podcastu dziękujemy Tomaszowi Nanuś!

 

O Strollu i Williamsie

Były szef Coswortha, Mark Gallagher powiedział w zapowiedzi dzisiejszego Sky F1 Report, że Lawrence Stroll jest przychylny Robertowi Kubicy i jego jazdy w Williamsie, aby jego syn miał dobry punkt odniesienia. Podobno to właśnie ojciec Lance jest jednym z ważnych czynników w teście Roberta w Williamsie.

Fragment z wypowiedzią znajdziecie poniżej (21:40)

Aktualizacja

Kilka słów poświęcono w podcaście Autosportu Robertowi Kubicy. Najciekawiej mówił Anthony Rowlinson, według którego, duży polski koncern petrochemiczny chce powrotu Roberta Kubicy do Formuły 1 i z jego strony Polak może otrzymać wsparcie w otrzymaniu angażu w Williamsie. Dziennikarz nie zdradza jednak żadnych szczegółów tego zainteresowania. Fragmentu o Robercie wysłuchacie poniżej (od 32 minuty).

Aktualizacja

Swoją drogą, to ciekawe, że w gronie faworytów do fotela w Williamsie w 2018 roku wymieniany jest Paul di Resta.

W kwalifikacjach do Grand Prix Węgier di Resta uzyskał czas 1:19.868 (i wszyscy byli zachwyceni jego występem). Kubica podczas testu miał 1:18.572.

Oczywiście, di Resta został zaskoczony startem, wyrwany z „budki komentatorskiej” nie miał czasu na przygotowania i dysponował nieco wolniejszymi oponami, jednak mimo wszystko to kierowca testowy. No i jeździł już wcześniej autem hybrydowym, choć tych jazd nie było wiele.

Czerwone flagi nie przerwały mu kwalifikacyjnego kółka na ultra-miękkich. Robertowi tak. Polak miał oczywiście więcej czasu na przygotowania i 124 okrążenia podczas testów, ale jednocześnie wcześniej jeździł tylko autem z 2012 roku i to też niewiele.

Będąc sprawiedliwym, trzeba wziąć również pod uwagę słabą formę Williamsa na Hungaroring. Zawodnicy tej ekipy byli około 0,8 – 1 sekundy wolniejsi od Renault. Nawet jednak biorąc to pod uwagę, zostaje 0,3 – 0,5 sekundy na korzyść Roberta.

Aktualizacja czwartek

Orlen nie prowadzi rozmów z Robertem Kubicą w sprawie sponsoringu, ale Lotos póki co milczy w tej sprawie.

 

Aktualizacja czwartek 17:00

Siedzibę Williamsa odwiedził Johnatan Palmer, ojciec Jolyona. Wbrew niektórym przypuszczeniom, jego wizyta nie miała na celu negocjowanie kontraktu dla syna, a odbyła się w celu spotkania grupy w ramach organizacji „Grand Prix Trust” pomagającej ludziom związanym z motorsportem w przeszłości.

blank
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi