Po blisko dwóch miesiącach przerwy, zapraszamy do wysłuchania siódmego odcinka naszego podcastu. Rozmawialiśmy nieco o Renault, ale przede wszystkim o przyszłości i o tym, czy opcja jazdy w Williamsie jest realna. Przedstawiamy również nową opinię dotyczącą Roberta ze Sky Sports.
Podcast
Za pomoc techniczną w przygotowaniu podcastu dziękujemy Tomaszowi Nanuś!
O Strollu i Williamsie
Były szef Coswortha, Mark Gallagher powiedział w zapowiedzi dzisiejszego Sky F1 Report, że Lawrence Stroll jest przychylny Robertowi Kubicy i jego jazdy w Williamsie, aby jego syn miał dobry punkt odniesienia. Podobno to właśnie ojciec Lance jest jednym z ważnych czynników w teście Roberta w Williamsie.
Fragment z wypowiedzią znajdziecie poniżej (21:40)
Aktualizacja
Kilka słów poświęcono w podcaście Autosportu Robertowi Kubicy. Najciekawiej mówił Anthony Rowlinson, według którego, duży polski koncern petrochemiczny chce powrotu Roberta Kubicy do Formuły 1 i z jego strony Polak może otrzymać wsparcie w otrzymaniu angażu w Williamsie. Dziennikarz nie zdradza jednak żadnych szczegółów tego zainteresowania. Fragmentu o Robercie wysłuchacie poniżej (od 32 minuty).
Aktualizacja
Swoją drogą, to ciekawe, że w gronie faworytów do fotela w Williamsie w 2018 roku wymieniany jest Paul di Resta.
W kwalifikacjach do Grand Prix Węgier di Resta uzyskał czas 1:19.868 (i wszyscy byli zachwyceni jego występem). Kubica podczas testu miał 1:18.572.
Oczywiście, di Resta został zaskoczony startem, wyrwany z “budki komentatorskiej” nie miał czasu na przygotowania i dysponował nieco wolniejszymi oponami, jednak mimo wszystko to kierowca testowy. No i jeździł już wcześniej autem hybrydowym, choć tych jazd nie było wiele.
Czerwone flagi nie przerwały mu kwalifikacyjnego kółka na ultra-miękkich. Robertowi tak. Polak miał oczywiście więcej czasu na przygotowania i 124 okrążenia podczas testów, ale jednocześnie wcześniej jeździł tylko autem z 2012 roku i to też niewiele.
Będąc sprawiedliwym, trzeba wziąć również pod uwagę słabą formę Williamsa na Hungaroring. Zawodnicy tej ekipy byli około 0,8 – 1 sekundy wolniejsi od Renault. Nawet jednak biorąc to pod uwagę, zostaje 0,3 – 0,5 sekundy na korzyść Roberta.
Aktualizacja czwartek
Orlen nie prowadzi rozmów z Robertem Kubicą w sprawie sponsoringu, ale Lotos póki co milczy w tej sprawie.
Zapytałem w Lotosie o słowa @Rowlinson_F1 ws. wsparcia Kubicy przez polski koncern paliwowy. “Nie potwierdzam, nie zaprzeczam” #Kubica #F1— Maciej Rowiński (@maciej_rowinski) 20 września 2017
Jest też stanowisko Orlenu. “Nie prowadzimy rozmów z Robertem Kubicą w zakresie wsparcia sponsorskiego”. #F1 #Kubica— Maciej Rowiński (@maciej_rowinski) 21 września 2017
Aktualizacja czwartek 17:00
Siedzibę Williamsa odwiedził Johnatan Palmer, ojciec Jolyona. Wbrew niektórym przypuszczeniom, jego wizyta nie miała na celu negocjowanie kontraktu dla syna, a odbyła się w celu spotkania grupy w ramach organizacji “Grand Prix Trust” pomagającej ludziom związanym z motorsportem w przeszłości.
Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com