KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica: O Halo, Billy Mongerze i swoim trudnych chwilach [Aktualizacja #4 – Lowe o Kubicy, Stroll o koledze na 2018]

W najnowszym magazynie FIA ukazał się wywiad z Robertem Kubicą, przeprowadzony podczas jego testów na Węgrzech. Robert mówi w nim o swoich szansach na powrót do Formuły 1, cierpieniu, jakie przeżywał, ale również o… systemie Halo. Mimo że niektóre z tych zdań Roberta były już cytowane, to prezentujemy wywiad w całości.

„Jestem realistą i wiem, że prawdopodobieństwo mojego powrotu jako etatowego kierowcy w Formule 1 jest bardzo małe. Każdego dnia odkrywam swoje nowe limity, ale zawsze miałem nadzieję, że przynajmniej dostanę tę szansę. Zrobiłem wiele kilometrów w symulatorze i jeździłem w innych kategoriach, ale tylko jazda w samochodzie Formuły 1 daje te szczególne uczucia” – powiedział Robert.

„Życie dało mi tak dużo i w jednym momencie, od razu, zabrało to wszystko. Mówią, że czas leczy rany, ale w moim przypadku tak nie było – tak naprawdę, cierpiałem jeszcze bardziej. Początkowo myślałem, że szybko wrócę do pełnej sprawności, ale tak się nie stało, a poprawa, na którą liczyłem, nie nastąpiła. Było to trudne, ale zdałem sobie sprawę, że muszę to zaakceptować. Kiedy mi się to udało, mogłem zacząć nowy rozdział. Wypadek wywrócił moje życie do góry nogami, ale jestem świadom tego, że kilka centymetrów brakowało, by mnie tu nie było. Największe zadanie, jakie miałem do wykonania, było w mojej głowie. Były niektóre okropne momenty, w których miałem wątpliwości. To było gorsze niż fizyczny ból, ale teraz jestem już pogodzony ze sobą ponieważ wróciłem do tego, kim byłem – do bycia kierowcą Formuły 1” – dodał Polak.

Robert odniósł się również do swoich cierpień, gdy został zapytany o wypadek Billy Mongera, który w wypadku w F4, stracił obie nogi.

„Musi najpierw poznać siebie na nowo i pogodzić się z samym sobą, akceptując nową rzeczywistość i swoją sytuację. Potem może zacząć myśleć o osiąganiu poszczególnych rzeczy, które gdy leżał na łóżku i patrzył w sufit, wydawały się niemożliwe. Sam doświadczyłem tego wielokrotnie w ostatnich latach. Bardzo trudno jest o tym mówić i nie chcę też nikomu mówić, co ma robić. Myślę, że gdy coś takiego przydarza się człowiekowi, to zanim zacznie patrzyć w przyszłość, musi znaleźć pewną równowagę. Wraz z upływem czasu zdałem sobie sprawę z tego, że mózg potrafi sobie kompensować, przynajmniej w części, ograniczenia fizyczne. Trudno jest jednak wytłumaczyć to osobie, która tego nie doświadczyła” – stwierdził Kubica.

Robert został także zapytany o system halo, który ma wejść do Formuły 1 w przyszłym roku. Jego odpowiedź jest mało popularna.

„Nie mogę powiedzieć, że jest ładny, ale jeżeli poprawia ochronę głowy, to musi być używany we wszystkich kategoriach. W ciągu kilku lat nikt nie będzie go nawet zauważał, tak jak było z systemem HANS”.

Aktualizacja

Will Buxton z NBC Sports sugeruje, że Robert Kubica w tym tygodniu testuje lub będzie testował w symulatorze Williamsa.

Aktualizacja #2

Jutro (w piątek) na profilu Olimp Sport Nutrition ukaże się druga część wywiadu z Robertem Kubicą.


Aktualizacja #3

Paddy Lowe powiedział w rozmowie ze Sky Sports F1: „Robert jest na pewno bardzo interesującą szansą i jest brany pod naszą ocenę”.

W Malezji zakończył się już pierwszy trening, najszybszy był na nim Max Verstappen. Felipe Massa nie uzyskał czasu po problemie w swoim aucie, najpewniej z silnikiem. Na trybunach mogliśmy zobaczyć ciekawy obrazek:

Oto wyniki pierwszej sesji treningowej:

Aktualizacja

Lance Stroll, zapytany o partnera zespołowego na przyszły rok przez grandprix.com, powiedział: „Moim zadaniem jest jazda samochodem, a decyzja o kierowcach to sprawa zespołu. Tak czy siak nie domagam się by Felipe był moim mentorem. Dla mnie jest tylko dobrym punktem odniesienia. W mojej opinii, najważniejsze jest aby moim kolegą był ktoś, kto potrafi grać zespołowo – zdobywać punkty i pracować ze sobą i zespolem by osiągnąć jak najlepszy rezultat. I koniec końców, to właśnie robił Felipe. Jeżeli chodzi o przyszły rok, to będzie co ma być. Oczywiście, z nowym kolegą z zespołu sytuacja się zmieni, ale nie wiem czy będzie lepiej czy gorzej. Zobaczymy”.

Inną ciekawą informacją jest, że Marcin Budkowski, który kilka dni temu zrezygnował z posady szefa działu technicznego FIA, ma zostać zatrudniony przez Renault.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi