KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Inżynier Kubicy: Szybkiego kółka nie było, nie jeździł na pusto, spisał się znakomicie

fot. Renault Sport F1

„Możecie przestać zadawać pytanie czy sobie poradzi. Robert nie mia problemu z prowadzeniem aut hybrydowych” – mówi inżynier Renault Ricardo Penteado, który uczestniczył w teście Roberta Kubicy. Zdradził on również szczegóły testu dotyczące ilości paliwa i pomiarowych okrążeń Kubicy.

Co mówi inżynier o patrzeniu na czasy Roberta?

„Najważniejszą rzeczą jest, że Kubica nie miał paliwa w baku tylko na jedno okrążenie, na którym zrobił najlepszy czas” – stwierdził Penteade, wyjaśniając, że każde 10 kilogramów paliwa to strata około 3 dziesiątych sekundy na torze Hungaroring. Jednocześnie, Robert nie był w stanie zrobić najszybszego pomiarowego kółka na ultra-miękkich oponach przez czerwoną flagę.

„Nie miał żadnych trudności. Miał zmiany na kierownicy, ale wszystko wykonywał w dobrym czasie” – powiedział Robert, który przyznał, że miał poprzestawiane jedyne najważniejsze pokrętła aby mógł mieć do nich jak najlepszy dostęp.

Największe obawy co do jazdy Roberta, wiele osób miało w kontekście ciasnych lewych zakrętów, takich jak zakręt 13. Inżynier mówi, że ten temat był nawet poruszony podczas rozmów z inżynierami, ale teraz można już o tym zapomnieć.

Penteado podkreśla, że obecne auta Formuły 1 znacznie różnią się od tych, którymi jeździł Robert Kubica.

„Te samochody dziś są zupełnie inne, nawet jeżeli chodzi o samą jazdę. W silnikach V8, gdy tył zaczyna uciekać, jest możliwe skorygowanie tego dodaniem trochę gazu. W nowych autach hybrydowych, jeżeli kierowca by tak zrobił, wówczas tył jest nie do opanowania. Innym problemem jest używanie systemu odzyskiwania energii. Wszystko to dla niego było nowe. Tłumaczyliśmy mu wszystko, a on chłonął jak gąbka, niesamowicie szybko”.

Penteado mówi, że Robert uczył się bardzo szybko.

„To jednak za dużo dla kierowcy aby nauczyć się wszystkiego jednego dnia. Trzeba zrozumieć jak to działa, wiedzieć, jak działają opony, co jest kolejnym problemem. Dlatego z technicznego punktu widzenia można powiedzieć, że Robert spisał się znakomicie i wyjątkowo. Zrobił ogromny postęp od momentu, kiedy wyjechał z boksu” – dodał inżynier.

W artykule portalu GloboEsporte.com, zamieszczone są również wypowiedzi Roberta dla Roberto Chinchero.

„W południe, podczas przerwy, miałem wątpliwości czy będę w stanie zarządzać wiedzą, którą zdobyłem. Ale już pierwszy wyjazd popołudniu pokazał, że wiele się zmieniło. To był najważniejszy moment testu. Zrozumiałem, że superbohaterowie nie istnieją ale trzeba robić krok po kroku i tak można rozwiązywać problemy. Nie poprawiłem nic ze swojej jazdy, ale dostosowałem się do nowych rzeczy i musiałem zmienić swoją skalę priorytetów” – powiedział Robert.

Źródło: GloboEsporte.com

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi