KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Abiteboul: Powrót Kubicy musi mieć sens. Bravi: Były inne propozycje

Bardzo oschle na temat przyszłości Roberta Kubicy w Renault wypowiada się Cyril Abitebou, który zdaje się sugerować, że tempo Polaka podczas testu na Węgrzech nie przekonało Renault w pełni. Powołuje się on przy tym na dane, których nie chce upubliczniać bez zgody Roberta. Menadżer Polaka wspomniał natomiast o innych propozycjach, nie tylko z F1.

„Powiedzieliśmy, że chcemy być ekstremalnie metodologiczni i analityczni w sposobie, w jakim podchodzimy do rzeczy z Robertem. To nie były zabiegi PR, to jest coś, co traktujemy bardzo poważnie i próbujemy zostawić emocje na boku. Nie mamy jeszcze wszystkich odpowiedzi, które chcieliśmy uzyskać podczas testu, a F1 jest bardzo restrykcyjna jeżeli chodzi o testy. W perfekcyjnym świecie, chcielibyśmy zrobić więcej tego typu testów i zobaczyć, czy może ścigać się ponownie na poziomie, na którym on i my chcielibyśmy. To może być lub nie może być możliwe, zobaczymy” – powiedział dziś w rozmowie z Autosportem Abiteboul.

„Testy w izolacji, prywatny test, jeden samochód na torze, kontrola przejazdów, bez deszczu, bez zamieszania na pierwszym okrążeniu – wszystko to czynniki, które muszą być wzięte pod uwagę. Nie chcę w to brnąć, nie chcę tworzyć spekulacji. Nie chcę tworzyć żadnego zobowiązania na zespole ponieważ jest wola tym, aby Robert wrócił. Wszyscy chcielibyśmy tego, ale ten powrót musi mieć sens” – dodał szef Renault.

Abiteboul zdaje się również sugerować, że Robertowi brakowało nieco tempa podczas testów na Węgrzech.

„Mamy dostęp do pewnych informacji, do których media i kibice nie mają dostępu. Czuję, że to prywatne informacje dla zespołu i Roberta i nie chcę o nich mówić bez zgody Roberta. Jest wiele rzeczy, które trzeba zrobić, wracając na ten poziom motorsportu” – stwierdził.

Abiteboul przyznał również, że Renault interesuje się Carlosem Sainzem od początku sezonu, ale jego kwestie kontraktowe mogą stanąć na przeszkodzie przejściu do francuskiego zespołu.

Pojawiły się również nowe wypowiedzi mendażera Roberta, który stwierdził, że jeżeli Renault nie będzie zainteresowane Kubicą, to Polak miał inne propozycje, zarówno z F1, jak i spoza niej.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Abu Zabi

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi