KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kulisy angażu Kubicy w byKolles

fot. Kubica Official

Na portalu sport.pl pojawiła się bardzo ciekawa rozmowa Michała Owczarka z Robertem Kubicą, w której Polak opowiada o kulisach podpisania kontraktu z byKolles oraz testów z ekipą. Po raz kolejny podkreśla on bardzo spokojne podejście do sezonu 2017.

Jak zdradza Kubicy, Colin Kolles, z którym zna się jeszcze z czasów F1, od dawna namawiał go do podpisania kontraktu na starty w WEC, jednak dopiero teraz Robert się na to zdecydował.

„Powiedziałem Colinowi jasno: Przyjadę na testy do Bahrajnu, ale to dla mnie ryzyko. I dla ciebie też. Może być tak, że przejadę okrążenie i wyjdę z auta, bo nie będę w stanie go prowadzić” – podkreślił Kubica, który zaznaczył, że chciał być pewien, że podoła zadaniu prowadzeniu tego auta.

Jak mówi Polak, sezon z byKolles to „miękka” opcja powrotu na tory wyścigowe, na których ze względów psychicznych przez długo nie mógł się pojawiać.

Całą, bardzo interesującą rozmowę, przeczytacie TUTAJ.

Wyluzowany

Obszerne fragmenty rozmowy z Kubicą zamieścił na swoim profilu również Cezary Gutowski, który podkreślał, że Polak jest bardzo wyluzowany przed tym sezonem.

„Nie ma sensu robić wszystkiego na ostatnią chwilę, przyjeżdżać na prolog sezonu i montować auta na torze. Samochód stoi na kołach od ‪piątku rano‬, a wyjeżdża z garażu ‪w sobotę wieczorem‬. To się mija z celem. Jak przyjeżdżamy pojeździć, to mamy jeździć, a jeśli mamy podstawiać auto, żeby ładnie wyglądało, to ja mogę wystawić samochody, które mam w garażu, porobić sobie fotki i też będą ładnie wyglądały (śmiech)” – powiedział Kubica.

Znamienny jest również cytat dotyczący podpisania umowy na występy w LMP1 – „Pewne czynniki sprawiły, że zdecydowałem się na taki właśnie ruch i to jest wyłącznie moja decyzja, niekoniecznie związana z tym, co dzieje się dziś. Są powody, w które nie będę się wgłębiał, bo na razie muszą być w świadomości tylko pewnych osób, a przyszłość pokaże, czy był to dobry, czy zły ruch”.

Cały post Cezarego Gutowskiego przeczytacie TUTAJ.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!
Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 26 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 27 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 28 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi