KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Poznajmy byKolles!

Robert Kubica w sezonie 2017 będzie kierowcą jedynego prywatnego zespołu LMP1 w tegorocznych Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych. Rozwijany przez Colina Kollesa projekt jest dość unikatowy, jednak kryje również wiele tajemnic. Poznajmy bliżej byKolles.

Na blogu opisywaliśmy już serię WEC oraz najbliższe starty Roberta Kubicy. Czas teraz na bliższe przyjrzenie się zespołowi, w którym będzie występował Robert.

Historia

Zespół został założony przez Romulusa Collesa i jego syna Colina w 2000 roku. Siedzibą zespołu jest Greding w Niemczach. Początkowo ekipa uczestniczyła w wyścigach Niemieckiej Formuły 3, a potem w F3 Euro Series. Od 2005 roku Colin Kolles nie pełnił żadnej funkcji w zespole bowiem był dyrektorem zespołów Formuły 1 – najpierw Jordana, potem Minardi, Spykera i Force India. W Caterhamie pełnił rolę doradcy.

W tym czasie siedziba w Greding obsługiwała zespół DTM, a następnie przeniósł swoje zainteresowanie na wyścigi długodystansowe, uczestnicząc w Le Mans Series oraz Intercontinental Le Mans Cup.

W sezonie 2010 o Colinie Kollesie stało się głośno gdy wszedł do Formuły 1 z zespołem HRT. Ekipa działała pod jego władzą do sezonu 2012.

W 2013 roku prowadzona przez Kollesów ekipa mocniej zaangażowała się w wyścigi długodystansowe, zgłaszają się jako Lotus do kategorii LMP2. Po roku straciła branding Lotusa i nazwa została zmieniona na tę, którą znamy dziś – byKolles. W tym samym roku zespół przeniósł się do LMP1.

W 2015 roku ekipa zajęła 3. miejsce wśród zespołów prywatnych LMP1, w a ubiegłym roku byli na 2. miejscu wśród prywaciarzy.

if (typeof CeneoAPOptions == „undefined” || CeneoAPOptions == null)
{
var CeneoAPOptions = new Array();
stamp = parseInt(new Date().getTime()/86400, 10);
var script = document.createElement(„script”);
script.setAttribute(„type”, „text/javascript”);
script.setAttribute(„src”, „//partnerzyapi.ceneo.pl/External/ap.js?”+stamp);
script.setAttribute(„charset”, „utf-8”);
var head = document.getElementsByTagName(„head”)[0];
head.appendChild(script);
}

CeneoAPOptions[CeneoAPOptions.length] =
{
ad_creation: 57178,
ad_channel: 11474,
ad_partner: 9209,
ad_type: 1,
ad_content: '470,540,850′,
ad_format: 6,
ad_newpage: true,
ad_basket: true,
ad_container: 'ceneoaffcontainer57178′,
ad_formatTypeId: 2,
ad_contextual: true,
ad_recommended: false,
ad_forceCategory: false,
ad_includePrice: true,
ad_includePicture: true,
ad_includeRating: false,
ad_customWidth: 640,
ad_rowCount: 1,
ad_columnCount: 3,
ad_bdColor: '9370db’,
ad_bgColor: 'ffffff’,
ad_txColor: '000000′,
ad_pcColor: 'FF7A03′,
ad_boldPrice: false,
ad_fontSize: 12,
ad_imageHeight: 100
};

Warto zauważyć, że w barwach ekipy jeździli m.in. tacy kierowcy jak Vitantonio Liuzzi czy James Rossiter.

Colin Kolles

Sam Colin Kolles to osoba bardzo kontrowersyjna. Największy skandal z jego udziałem wybuchł w 2013 roku, kiedy to wyszło na jaw, żę Kolles żądał od Toto Wolffa pieniędzy w zamian za nieujawnianie potajemnie wykonanych nagrań. Wolff niepochlebnie wyrażał się na nich o szefach Mercedesa czy Niki Laudzie.

Usta Kollesowi zamknął dopiero Bernie Ecclestone, który wypracował sądowy zakaz publikacji nagrania. Po tym szantażu, Kolles był w F1 spalony.

Kolles urodził się w Rumunii, ale ma niemieckie obywatelstwo. Pochodzi z rodziny dentystów i sam również uprawiał ten zawód, również w świecie wyścigów. Przed jednym z nich musiał wykonać zabieg Thiago Monteiro, które występ był zagrożony z powodu bólu zęba.

ByKolles to z pewnością bardzo ciekawy projekt, mający swoje tajemnice i kontrowersje i wciąż czekający na duży sukces. Miejmy nadzieję, że uda się to przy pomocy Roberta Kubicy.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!
Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Popularne tagi