Robert Kubica w sezonie 2017 będzie kierowcą jedynego prywatnego zespołu LMP1 w tegorocznych Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych. Rozwijany przez Colina Kollesa projekt jest dość unikatowy, jednak kryje również wiele tajemnic. Poznajmy bliżej byKolles.
Na blogu opisywaliśmy już serię WEC oraz najbliższe starty Roberta Kubicy. Czas teraz na bliższe przyjrzenie się zespołowi, w którym będzie występował Robert.
Historia
Zespół został założony przez Romulusa Collesa i jego syna Colina w 2000 roku. Siedzibą zespołu jest Greding w Niemczach. Początkowo ekipa uczestniczyła w wyścigach Niemieckiej Formuły 3, a potem w F3 Euro Series. Od 2005 roku Colin Kolles nie pełnił żadnej funkcji w zespole bowiem był dyrektorem zespołów Formuły 1 – najpierw Jordana, potem Minardi, Spykera i Force India. W Caterhamie pełnił rolę doradcy.
W tym czasie siedziba w Greding obsługiwała zespół DTM, a następnie przeniósł swoje zainteresowanie na wyścigi długodystansowe, uczestnicząc w Le Mans Series oraz Intercontinental Le Mans Cup.
W sezonie 2010 o Colinie Kollesie stało się głośno gdy wszedł do Formuły 1 z zespołem HRT. Ekipa działała pod jego władzą do sezonu 2012.
W 2013 roku prowadzona przez Kollesów ekipa mocniej zaangażowała się w wyścigi długodystansowe, zgłaszają się jako Lotus do kategorii LMP2. Po roku straciła branding Lotusa i nazwa została zmieniona na tę, którą znamy dziś – byKolles. W tym samym roku zespół przeniósł się do LMP1.
W 2015 roku ekipa zajęła 3. miejsce wśród zespołów prywatnych LMP1, w a ubiegłym roku byli na 2. miejscu wśród prywaciarzy.
if (typeof CeneoAPOptions == „undefined” || CeneoAPOptions == null)
{
var CeneoAPOptions = new Array();
stamp = parseInt(new Date().getTime()/86400, 10);
var script = document.createElement(„script”);
script.setAttribute(„type”, „text/javascript”);
script.setAttribute(„src”, „//partnerzyapi.ceneo.pl/External/ap.js?”+stamp);
script.setAttribute(„charset”, „utf-8”);
var head = document.getElementsByTagName(„head”)[0];
head.appendChild(script);
}
CeneoAPOptions[CeneoAPOptions.length] =
{
ad_creation: 57178,
ad_channel: 11474,
ad_partner: 9209,
ad_type: 1,
ad_content: '470,540,850′,
ad_format: 6,
ad_newpage: true,
ad_basket: true,
ad_container: 'ceneoaffcontainer57178′,
ad_formatTypeId: 2,
ad_contextual: true,
ad_recommended: false,
ad_forceCategory: false,
ad_includePrice: true,
ad_includePicture: true,
ad_includeRating: false,
ad_customWidth: 640,
ad_rowCount: 1,
ad_columnCount: 3,
ad_bdColor: '9370db’,
ad_bgColor: 'ffffff’,
ad_txColor: '000000′,
ad_pcColor: 'FF7A03′,
ad_boldPrice: false,
ad_fontSize: 12,
ad_imageHeight: 100
};
Warto zauważyć, że w barwach ekipy jeździli m.in. tacy kierowcy jak Vitantonio Liuzzi czy James Rossiter.
Colin Kolles
Sam Colin Kolles to osoba bardzo kontrowersyjna. Największy skandal z jego udziałem wybuchł w 2013 roku, kiedy to wyszło na jaw, żę Kolles żądał od Toto Wolffa pieniędzy w zamian za nieujawnianie potajemnie wykonanych nagrań. Wolff niepochlebnie wyrażał się na nich o szefach Mercedesa czy Niki Laudzie.
Usta Kollesowi zamknął dopiero Bernie Ecclestone, który wypracował sądowy zakaz publikacji nagrania. Po tym szantażu, Kolles był w F1 spalony.
Kolles urodził się w Rumunii, ale ma niemieckie obywatelstwo. Pochodzi z rodziny dentystów i sam również uprawiał ten zawód, również w świecie wyścigów. Przed jednym z nich musiał wykonać zabieg Thiago Monteiro, które występ był zagrożony z powodu bólu zęba.
ByKolles to z pewnością bardzo ciekawy projekt, mający swoje tajemnice i kontrowersje i wciąż czekający na duży sukces. Miejmy nadzieję, że uda się to przy pomocy Roberta Kubicy.