KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Miało być DTM? Kubica: Jeżeli inni są w stanie się przestawić, to ja też

Robert Kubica LMP1 test

Mamy kolejną bardzo interesującą wypowiedź Roberta Kubicy. Polak w wywiadzie dla portalu sportscar365.com powiedział, że liczył na to, że w październiku będzie wiedział, w jakiej serii będzie jeździł w 2017 roku. Tak się jednak nie stało i dlatego zdecydował się na test auta LMP1. Jak mówi, przestawienie się na dzielenie się z kimś autem nie będzie łatwe, ale jeżeli inni kierowcy byli w stanie to zrobić, to on też.

„Jeżeli zdecyduję się na jazdę w WEC, to dla tego, że będę tego chciał, a nie dlatego, że nie będę miał nic innego do roboty. Przyjechałem tu zobaczyć to auto, rozwiać wątpliwości, jakie miałem. Nie było łatwo i z pewnością wolałbym zaliczyć mierzenie fotela w fabryce przed jazdą. Na szczęście wyszło całkiem nieżle i czułem się całkiem komfortowo w fabryce, nie na 100% ale na tyle, że mogłem jeździć. To miało być sprawdzenie” – powiedział Kubica.

„Na pewno, biorąc pod uwagę moje ograniczenia, wyścigi endurance nie są łatwe, bo nie można wokół siebie zbudować kokpitu. Jeżeli jadę tylko dla siebie, to umieszczam pedały, kierownicę tam gdzie chcę, czy raczej tam, gdzie potrzebuję. Przede wszystkim chodzi tu o moje ramię, a to jest rzeczywistość, której nie mogę zmienić” – dodał Robert.

Jak się okazuje, liczył on, że pozna swoją przyszłość do końca października, jednak to się nie udało. Co ciekawe, portal pisze, że rozumie, że Kubica mierzył w miejsce w serii DTM, jednak wszyscy trzej producenci zdecydowali się na zmniejszenie liczby miejsc w swoich zespołach z 8 do 6, co sprawiło, że zaczął się on zastanawiać nad WEC. Stoi to w sprzeczności z niedawnymi słowami Toto Wolffa dla stacji Eleven Sports, który powiedział, że zawsze znajdzie się miejsce dla Kubicy w serii DTM.

if (typeof CeneoAPOptions == „undefined” || CeneoAPOptions == null)
{
var CeneoAPOptions = new Array();
stamp = parseInt(new Date().getTime()/86400, 10);
var script = document.createElement(„script”);
script.setAttribute(„type”, „text/javascript”);
script.setAttribute(„src”, „//partnerzyapi.ceneo.pl/External/ap.js?”+stamp);
script.setAttribute(„charset”, „utf-8”);
var head = document.getElementsByTagName(„head”)[0];
head.appendChild(script);
}

CeneoAPOptions[CeneoAPOptions.length] =
{
ad_creation: 57178,
ad_channel: 11474,
ad_partner: 9209,
ad_type: 1,
ad_content: '470,540,850′,
ad_format: 6,
ad_newpage: true,
ad_basket: true,
ad_container: 'ceneoaffcontainer57178′,
ad_formatTypeId: 2,
ad_contextual: true,
ad_recommended: false,
ad_forceCategory: false,
ad_includePrice: true,
ad_includePicture: true,
ad_includeRating: false,
ad_customWidth: 640,
ad_rowCount: 1,
ad_columnCount: 3,
ad_bdColor: '9370db’,
ad_bgColor: 'ffffff’,
ad_txColor: '000000′,
ad_pcColor: 'FF7A03′,
ad_boldPrice: false,
ad_fontSize: 12,
ad_imageHeight: 100
};

„Moim celem było poznanie moich planów na przyszły rok w październiku, bo chciałem zacząć się przygotowywać do jazdy. Fakty są jednak takie, że nie wiem co będę robił i dlatego zdecydowałem się tu przyjechać, choć nie było żadnej presji. Nie chcę się spieszyć, jeżeli coś dobrego się zdarzy, to powiem o tym. Wiem, że są obszary, którym muszę poświęcić trochę czasu jeżeli stanę się prawdziwym kierowcą endurance, ale myślę, że większość kierowców jest w stanie to zrobić, więc nie widzę powodów, dla których ja bym nie mógł. Kategoria stoi na bardzo wysokim poziomie, rośnie i mimo że Audi się wycofało, co jest wielką szkodą, to wyścigi endurance są bardzo atrakcyjne” – powiedział Kubica.

Przypomnijmy, że to kolejne ciekawe wypowiedzi Roberta z dziś. Wcześniej bardzo interesująco wypowiadał się dla Autorsportu oraz motorsport.com.

Źródło: sportscar365.com

blank
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!
Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi