KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

WRóCi?

Kiedy już niemal wszyscy byliśmy przekonani, że kariera Roberta Kubicy będzie kontynuowana na torach wyścigowych, teraz wrócił temat Rajdowych Mistrzostw Świata za sprawą wizyty Roberta Kubicy na Rajdzie Korsyki oraz komentarzy Colina Clarka i innych dziennikarzy. Czy powrót Roberta Kubicy do rajdów jest nadal możliwy?

Proporcje

Zacznijmy od wypowiedzi Roberta, który stwierdził najpierw, że na 90% wróci do wyścigów, a następnie, że jeżeli nie ma dla niego ofert w WRC to wraca na tor. Należy się zatem domyślać, że owe 10% niepewności co do kariery na torach to właśnie opcja na WRC. A skoro Kubica zostawił sobie te 10% to chyba oznacza, że temat WRC nie jest zupełnie martwy i Robert dopuszcza możliwość pojawienia się ofert w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Toyota?

Ten temat rozkręcił podczas Rajdu Korsyki Colin Clark. Przy czym należy stanowczo podkreślić, że Clark wszystkie swoje wypowiedzi nazywał spekulacjami. Wokół nich narosły plotki o spotkaniu Kubicy z przedstawicielami Toyoty.

Jeżeli nawet między Kubicą a Toyotą miałoby być coś na rzeczy, to czemu mieliby spotykać się w środku rajdu i na 3 misiące przed startem sezonu obgadywać szczegóły? Czy nie było lepszego czasu i miejsca? Makinen nie jechał raczej drogą, zobaczył Kubicę na rowerze i mówi, o Kubica, pogadam z nim czy by z nami nie jeździł?

Szczerze mówiąc, w rozmowy z Toyotą nie wierzę, a już na pewno nie to, że Robert będzie kierowcą zespołu od początku 2017 roku. Czy opcja, o której również pojawiają się plotki, aby Robert dołączył w trzecim aucie zespołu w drugiej części sezonu może być prawdziwa? Może, ale według mnie jest bardzo mało realna.

if (typeof CeneoAPOptions == „undefined” || CeneoAPOptions == null)
{
var CeneoAPOptions = new Array();
stamp = parseInt(new Date().getTime()/86400, 10);
var script = document.createElement(„script”);
script.setAttribute(„type”, „text/javascript”);
script.setAttribute(„src”, „//partnerzyapi.ceneo.pl/External/ap.js?”+stamp);
script.setAttribute(„charset”, „utf-8”);
var head = document.getElementsByTagName(„head”)[0];
head.appendChild(script);
}

CeneoAPOptions[CeneoAPOptions.length] =
{
ad_creation: 57178,
ad_channel: 11474,
ad_partner: 9209,
ad_type: 1,
ad_content: '470,540,850′,
ad_format: 6,
ad_newpage: true,
ad_basket: true,
ad_container: 'ceneoaffcontainer57178′,
ad_formatTypeId: 2,
ad_contextual: true,
ad_recommended: false,
ad_forceCategory: false,
ad_includePrice: true,
ad_includePicture: true,
ad_includeRating: false,
ad_customWidth: 640,
ad_rowCount: 1,
ad_columnCount: 3,
ad_bdColor: '9370db’,
ad_bgColor: 'ffffff’,
ad_txColor: '000000′,
ad_pcColor: 'FF7A03′,
ad_boldPrice: false,
ad_fontSize: 12,
ad_imageHeight: 100
};

M-Sport

Tę opcję odrzucałbym całkowicie, gdyby nie pewna wypowiedź Malcolma Wilsona z Rajdu Hiszpanii.

Jestem bardzo ciekaw, jak Wilson odpowiadał na to pytanie. Czy wymienił Kubicę jednym tchem czy może został o niego dopytany? To może mieć duże znaczenie w kwestii interpretacji tej wypowiedzi.

Wilson potwierdził jednak, że na pewno w jego zespole zostanie na przyszły sezon Eric Camilli. Ten sam Camilli, który tyle razy zawodził Wilsona i zdobył 3 razy mniej punktów w tym sezonie niż Mads Ostberg, który też rewelacji nie jedzie.

Malcolm bierze zatem mocno pod uwagę finanse i może chcieć, aby jego kolejni kierowcy przynosili wraz z sobą pieniądze. A tego Kubica póki co zapewnić raczej nie może. Wilson może też szukać kogoś pewnie punktującego w każdym rajdzie, a musimy przyznać, że Robert do takich kierowców raczej nie należy.

Nie sądzę zatem, aby w obecnych warunkach Robert był jednym z faworytów Wilsona i choć pewnie do zespołu fabrycznego M-Sportu Robert mógłby chcieć dołączyć, to jednak nie widzę go tam w przyszłym sezonie.

Nadal zatem uważam, że najpewniej Robert Kubica wróci na tory wyścigowe, choć na pewno trudno mu się żegnać z WRC, zostawiając niezakończone sprawy. Nie uważam również, aby w grę wchodziły inne fabryczne ekipy poza wyżej wymienionymi.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!
Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi