Położony w Montmelo tor Circuit Barcelona – Cataluyna to dość specyficzne miejsce dla Roberta Kubicy. Z jednej strony to właśnie na nim pierwszy raz jechał autem Formuły 1 i na nim wrócił do F1 jako kierowca rezerwowy. Z drugiej natomiast podczas rozgrywanych tam wyścigów F1, Robert nigdy nie stanął na podium. Zobaczcie historię jego występów na tym obiekcie.
Tradycyjnie zaczynamy od okrążenia toru z Robertem Kubicą.
Starty w Grand Prix
Rok 2006
Robert był wtedy jeszcze kierowcą rezerwowym BMW Sauber i brał udział w piątkowych treningach. Pierwszy z nich za kończył na 4. pozycji, a w drugim był 13.
Rok 2007
Już jako pierwszy kierowca tej ekipy, Robert przystąpił do GP Hiszpanii w 2007 roku. Ponownie zaczął od 4. miejsca, a potem były kolejno 11. i 3. Kwalifikacje Kubica ukończył z piątym czasem. Oto przejazd Roberta na tym torze.
Na starcie wyścigu Kubica utrzymał tę pozycję, a po awarii bolidu Kimiego Raikkonena, wskoczył na 4. miejsce, które utrzymał już do mety, awansując podczas pit-stopów rywali n maksymalnie 2. miejsce. Poniżej zobaczycie ciekawą walkę Roberta z Fernando Alonso na starcie tego wyścigu:
Rok 2008
Grand Prix Hiszpanii 2008, Robertowi również sponsorowała cyferka cztery. Zajął to miejsce w 1. i 3. treningu (12. miejsce w drugim), a także wykręcił czwarty czas kwalifikacji. W wyścigu jednak stracił to miejsce na rzecz Hamiltona tuż po starcie.
Po problemach Fernando Alonso, wrócił na 4. lokatę, na której ukończył wyścig.
Rok 2009
Rok później zaczęło się obiecująco, bo od 3. miejsca w pierwszym treningu. Niestety, w kolejnych sesjach nie było tak wesoło. Robert był 16. w drugim i 5. w trzecim treningu. W kwalifikacjach wykręcił 10. czas. Kubica narzekał na prowadzenie samochodu, co szczególnie daało mu się we znaki w wyścigu, w którym na starcie stracił jedno miejsce i dojchał do mety na 11. pozycji.
Rok 2010
Dysponując już lepszym bolidem niż przed rokiem, Robert w treningach wykręcił 7., 6. i 9. czas. W kwalifikacjach było 7. miejsce. Start do wyścigu był jednak pełny przygód. Robert zaliczył uślizg tylnej osi i stracił miejsce, a potem doszło do kontaktu z Kamui Kobayashim, wskutek którego Robert stracił część przedniego skrzydła. Wymieniono mu je na 16. okrążeniu. Do mety Robert dojechał na 8. miejscu dzięki bezbłędnej jeździe do końca i błędom rywali.
Testy
Rok 2005
Robert w nagrodę za wygranie World Series by Renault w 2005 roku, zasiadł za kierownicą mistrzowskiego bolidu Fernando Alonso. Polak zaimponował podczas swojego testu, mimo… zbyt małego kokpitu. Kilka tygodni później Robert podpisał kontrakt z BMW Sauber.
Rok 2009
Rok 2018
My oczywiście najbardziej w pamięci mamy tegoroczne występy Roberta na Circuit Barcelona – Catalunya. Przypomnijmy, że pierwsza tura testów była bardzo mroźna, padał nawet śnieg. Przez to kierowcy podstawowi Williamsa nie mogli pokonać wystarczającej liczby okrążeń. 27 lutego Robert wsiadł do auta. Pokonał 48 okrążeń, uzyskując czas 1:21.495. Drugiego dnia pokonał tylko 2 okrążenia, a warunki nie pozwalały na przejechanie ich z jakimkolwiek tempem.
Podczas drugiej tury testów, Robert miał jechać przez dwie połowy dnia – rano 8 marca oraz popołudniu 9 marca. Niestety, skończyło się na tylko jednej sesji – Robert oddał swoją połowę dnia Lance Strollowi by kierowcy podstawowi mogli lepiej wyczuć bolid. Pierwszego dnia Kubica uzyskał czas 1:19.629 na oponach supermiękkich.