KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Jak Robert Kubica radził sobie w Grand Prix Hiszpanii i nie tylko?

blank

Położony w Montmelo tor Circuit Barcelona – Cataluyna to dość specyficzne miejsce dla Roberta Kubicy. Z jednej strony to właśnie na nim pierwszy raz jechał autem Formuły 1 i na nim wrócił do F1 jako kierowca rezerwowy. Z drugiej natomiast podczas rozgrywanych tam wyścigów F1, Robert nigdy nie stanął na podium. Zobaczcie historię jego występów na tym obiekcie.

Tradycyjnie zaczynamy od okrążenia toru z Robertem Kubicą.



Starty w Grand Prix



Rok 2006

Robert był wtedy jeszcze kierowcą rezerwowym BMW Sauber i brał udział w piątkowych treningach. Pierwszy z nich za kończył na 4. pozycji, a w drugim był 13.

Rok 2007

Już jako pierwszy kierowca tej ekipy, Robert przystąpił do GP Hiszpanii w 2007 roku. Ponownie zaczął od 4. miejsca, a potem były kolejno 11. i 3. Kwalifikacje Kubica ukończył z piątym czasem. Oto przejazd Roberta na tym torze.

Na starcie wyścigu Kubica utrzymał tę pozycję, a po awarii bolidu Kimiego Raikkonena, wskoczył na 4. miejsce, które utrzymał już do mety, awansując podczas pit-stopów rywali n maksymalnie 2. miejsce. Poniżej zobaczycie ciekawą walkę Roberta z Fernando Alonso na starcie tego wyścigu:

Rok 2008

Grand Prix Hiszpanii 2008, Robertowi również sponsorowała cyferka cztery. Zajął to miejsce w 1. i 3. treningu (12. miejsce w drugim), a także wykręcił czwarty czas kwalifikacji. W wyścigu jednak stracił to miejsce na rzecz Hamiltona tuż po starcie.

Po problemach Fernando Alonso, wrócił na 4. lokatę, na której ukończył wyścig.

Rok 2009

Rok później zaczęło się obiecująco, bo od 3. miejsca w pierwszym treningu. Niestety, w kolejnych sesjach nie było tak wesoło. Robert był 16. w drugim i 5. w trzecim treningu. W kwalifikacjach wykręcił 10. czas. Kubica narzekał na prowadzenie samochodu, co szczególnie daało mu się we znaki w wyścigu, w którym na starcie stracił jedno miejsce i dojchał do mety na 11. pozycji.

Rok 2010

Dysponując już lepszym bolidem niż przed rokiem, Robert w treningach wykręcił 7., 6. i 9. czas. W kwalifikacjach było 7. miejsce. Start do wyścigu był jednak pełny przygód. Robert zaliczył uślizg tylnej osi i stracił miejsce, a potem doszło do kontaktu z Kamui Kobayashim, wskutek którego Robert stracił część przedniego skrzydła. Wymieniono mu je na 16. okrążeniu. Do mety Robert dojechał na 8. miejscu dzięki bezbłędnej jeździe do końca i błędom rywali.

Testy

Rok 2005

Robert w nagrodę za wygranie World Series by Renault w 2005 roku, zasiadł za kierownicą mistrzowskiego bolidu Fernando Alonso. Polak zaimponował podczas swojego testu, mimo… zbyt małego kokpitu. Kilka tygodni później Robert podpisał kontrakt z BMW Sauber.

Rok 2009

Rok 2018

My oczywiście najbardziej w pamięci mamy tegoroczne występy Roberta na Circuit Barcelona – Catalunya. Przypomnijmy, że pierwsza tura testów była bardzo mroźna, padał nawet śnieg. Przez to kierowcy podstawowi Williamsa nie mogli pokonać wystarczającej liczby okrążeń. 27 lutego Robert wsiadł do auta. Pokonał 48 okrążeń, uzyskując czas 1:21.495. Drugiego dnia pokonał tylko 2 okrążenia, a warunki nie pozwalały na przejechanie ich z jakimkolwiek tempem.

Podczas drugiej tury testów, Robert miał jechać przez dwie połowy dnia – rano 8 marca oraz popołudniu 9 marca. Niestety, skończyło się na tylko jednej sesji – Robert oddał swoją połowę dnia Lance Strollowi by kierowcy podstawowi mogli lepiej wyczuć bolid. Pierwszego dnia Kubica uzyskał czas 1:19.629 na oponach supermiękkich.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 22 marca
godz. 02:30 FP1
godz. 06:00 FP2

Sobota, 23 marca
godz. 02:30 FP3
godz. 06:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 24 marca
godz. 05:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum