Wypadki Roberta Kubicy i Garetha Robertsa sprawiły, że przez ostatnie lata FIA pracowała nad poprawieniem bezpieczeństwa załóg rajdowych podczas uderzeń w niezabezpieczone fragmenty bariery.
W Global Institute for Motor Sport Safety, przeprowadzono testy zderzeniowe rajdowej wersji Volkswagena Polo, który uderzył z prędkością 70 mil w barierę, na której końcu umieszczono stalowy cylinder z piaskiem. Spowolnił on samochód do 22 mil na godzinę, a co najważniejsze, sprawił, że bariera nie dostała się do kokpitu.
„Skupialiśmy się nad tym, aby niezabezpieczony fragment bariery armco nie penetrował kokpitu” – powiedział Andy Mellor z Global Instutute.
if (typeof CeneoAPOptions == „undefined” || CeneoAPOptions == null)
{
var CeneoAPOptions = new Array();
stamp = parseInt(new Date().getTime()/86400, 10);
var script = document.createElement(„script”);
script.setAttribute(„type”, „text/javascript”);
script.setAttribute(„src”, „//partnerzyapi.ceneo.pl/External/ap.js?”+stamp);
script.setAttribute(„charset”, „utf-8”);
var head = document.getElementsByTagName(„head”)[0];
head.appendChild(script);
}
CeneoAPOptions[CeneoAPOptions.length] =
{
ad_creation: 57178,
ad_channel: 11474,
ad_partner: 9209,
ad_type: 1,
ad_content: '470,540,850′,
ad_format: 6,
ad_newpage: true,
ad_basket: true,
ad_container: 'ceneoaffcontainer57178′,
ad_formatTypeId: 2,
ad_contextual: true,
ad_recommended: false,
ad_forceCategory: false,
ad_includePrice: true,
ad_includePicture: true,
ad_includeRating: false,
ad_customWidth: 640,
ad_rowCount: 1,
ad_columnCount: 3,
ad_bdColor: '9370db’,
ad_bgColor: 'ffffff’,
ad_txColor: '000000′,
ad_pcColor: 'FF7A03′,
ad_boldPrice: false,
ad_fontSize: 12,
ad_imageHeight: 100
};
Rozwiązanie ma być niebawem wprowadzone do WRC, a następnie do rajdów narodowych. Jego instalacja ma kosztować 100 euro.
O wypadku Roberta wszyscy wiemy, Gareth Roberts natomiast był pilotem Craiga Breena. Po tym, jak Irlandczyk uderzył w barierę podczas rajdu Targa Florion w 2012 roku, poniósł śmierć.
Źródło: Autosport.com