KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

„Nie byłem gotów na WRC” [Aktualizacja wtorek godz. 15:10]

Robert Kubica podsumował swoje 3 lata występów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Polak przyznał, że być może za szybko przeszedł z WRC 2 do WRC i powiedział, co go najbardziej cieszy po sezonach rywalizacji.

Robert rozmawiał z portalem maxrally.com przed Rajdem Monte Carlo. Jak mówi, niezależnie od tego, jaka będzie jego przyszłość w rajdach, jest zadowolony z tego, co udało mu się osiągnąć.

Jednym z najważniejszych rezultatów, jakie osiągnąłem w rajdach jest to, że ludzie postrzegają mnie jako normalnego uczestnika, a nie niepełnosprawnego kierowcę. Pokazałem, że jeżeli mogę skoncentrować się tylko na jeździe i podchodzę właściwie do rajdu, to wszystko może całkiem ładnie wyglądać” – powiedział Robert.

Mieliśmy pewne komplikacje w 2014 roku i z pewnych powodów również w ubiegłym, ale byłem zadowolony z mojej formy w drugiej połowie ostatniego sezonu. Nie osiągnąłem tak wielu dobrych rezultatów jak bym chciał, ale były ku temu powody” – dodał nasz kierowca.

Co ciekawe, Kubica przyznaje, że być może jego przejście do WRC było zbyt wczesne.

Patrząc wstecz, można powiedzieć, że wygranie WRC2 ostatecznie nie było zbyt dobre i być może nie byłem gotów na WRC. Wszyscy myśleli, że skoro jeździłem w Formule 1 to rajdy będą dla mnie łatwe i wskoczę do samochodu i będę jechał takim samym tempem. W marcu 2013 roku pojechałem mój pierwszy rajd szutrowy po zaledwie 2 dniach testów i to nie było normalne. Spodziewałem się zbyt wiele, a w jeździe na szutrze nie ma czasu na zastanawianie się, a w samochodzie WRC jest go jeszcze mniej. Ostatecznie nie byłem gotowy” – dodał nasz rodak.

Aktualizacja wtorek

Trwa drugi dzień zapoznania, a tymczasem w parku serwisowym:

fot. GabriPalmi

Aktualizacja godz. 12:20

Autko gotowe.

fot. planetemarcus

Aktualizacja

Takie warunki panują na trasach rajdu. Pierwsze 3 zdjęcia to ujęcia z tej samej próby – liczącego ponad 50 km OS-u 9/11.

Aktualizacja godz. 15:10

Kolejne zdjęcia auta naszej załogi. Stanowisko serwisowe wygląda całkiem całkiem…

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Popularne tagi