KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

“Nie byłem gotów na WRC” [Aktualizacja wtorek godz. 15:10]

Robert Kubica podsumował swoje 3 lata występów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Polak przyznał, że być może za szybko przeszedł z WRC 2 do WRC i powiedział, co go najbardziej cieszy po sezonach rywalizacji.

Robert rozmawiał z portalem maxrally.com przed Rajdem Monte Carlo. Jak mówi, niezależnie od tego, jaka będzie jego przyszłość w rajdach, jest zadowolony z tego, co udało mu się osiągnąć.

Jednym z najważniejszych rezultatów, jakie osiągnąłem w rajdach jest to, że ludzie postrzegają mnie jako normalnego uczestnika, a nie niepełnosprawnego kierowcę. Pokazałem, że jeżeli mogę skoncentrować się tylko na jeździe i podchodzę właściwie do rajdu, to wszystko może całkiem ładnie wyglądać” – powiedział Robert.

Mieliśmy pewne komplikacje w 2014 roku i z pewnych powodów również w ubiegłym, ale byłem zadowolony z mojej formy w drugiej połowie ostatniego sezonu. Nie osiągnąłem tak wielu dobrych rezultatów jak bym chciał, ale były ku temu powody” – dodał nasz kierowca.

Co ciekawe, Kubica przyznaje, że być może jego przejście do WRC było zbyt wczesne.

Patrząc wstecz, można powiedzieć, że wygranie WRC2 ostatecznie nie było zbyt dobre i być może nie byłem gotów na WRC. Wszyscy myśleli, że skoro jeździłem w Formule 1 to rajdy będą dla mnie łatwe i wskoczę do samochodu i będę jechał takim samym tempem. W marcu 2013 roku pojechałem mój pierwszy rajd szutrowy po zaledwie 2 dniach testów i to nie było normalne. Spodziewałem się zbyt wiele, a w jeździe na szutrze nie ma czasu na zastanawianie się, a w samochodzie WRC jest go jeszcze mniej. Ostatecznie nie byłem gotowy” – dodał nasz rodak.

Aktualizacja wtorek

Trwa drugi dzień zapoznania, a tymczasem w parku serwisowym:

fot. GabriPalmi

Aktualizacja godz. 12:20

Autko gotowe.

fot. planetemarcus

Aktualizacja

Takie warunki panują na trasach rajdu. Pierwsze 3 zdjęcia to ujęcia z tej samej próby – liczącego ponad 50 km OS-u 9/11.

Aktualizacja godz. 15:10

Kolejne zdjęcia auta naszej załogi. Stanowisko serwisowe wygląda całkiem całkiem…

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Popularne tagi