KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kajto zostaje w ERC

Kajetan Kajetanowicz spróbuje w tym roku obronić tytuł Rajdowego Mistrza Europy. Polak nadal będzie sponsorowany przez Lotos, a jego pilotem będzie oczywiście Jarosław Baran. Polacy wystartują ponownie Fordem Fiestą R5, który będzie przygotowywany przez polski oddział M-Sportu.

– Będziemy bronić tytułu Mistrzów Europy, ale czy to oznacza, że starty w sezonie 2016 będą kosztować nas mniej pracy niż w ubiegłym? Czy będziemy mniej ryzykować, aby walczyć z najlepszymi załogami ERC? Czy będziemy mniej cisnąć, by wygrywać z rywalami, którzy zwłaszcza teraz chcą być przed nami? Czy czeka nas mniej odpowiedzialne zadanie? Czy to zadanie nie jest wielkim wyzwaniem? Nie pytam kto z Was chciałby być na moim miejscu, ale mam tego świadomość i dzięki temu czuję jeszcze większą odpowiedzialność. Tegoroczny kalendarz FIA ERC zapowiada się jeszcze bardziej emocjonująco, nie tylko dlatego, że mamy w nim dwie rundy tak bliskie polskim kibicom. Ponownie możemy wybierać spośród 10 wyjątkowo zróżnicowanych rajdów. W każdym z nich możemy się rozwijać razem z Jarkiem, z każdego mogę wyjechać jako lepszy kierowca i taki jest właśnie mój cel. Cieszę się, że mogę pracować z profesjonalistami, którym nie brakuje motywacji. Oni we mnie wierzą, mocno wspierają, a ja nie chcę ich zawieść. W ostatnich latach zrobiliśmy duże postępy, ale każdy kto poznał możliwości LOTOS Rally Team wie, że damy z siebie wszystko, by robić jeszcze lepiej to co kochamy. Wspólnie zamierzamy sięgać po każdy centymetr drogi, walczyć o każdą sekundę, szukać miejsca na poprawę oraz zmierzać do celu z pasją i wielkim zaangażowaniem. Liczymy na to, że dacie się porwać tej przygodzie i sercem będziecie z nami – powiedział Kajetan Kajetanowicz w oficjalnej wypowiedzi dla swojej strony internetowej.

Tak przedłużenie współpracy z Kajto komentują władze Lotosu. Może to być wypowiedź ciekawa również ze względu na sponsoring Roberta Kubicy.

– Dla LOTOSU współpraca z naszymi rajdowymi mistrzami to powód do szczególnej satysfakcji – podkreśla Jowita Twardowska, dyrektor ds. Komunikacji i CSR w Grupie LOTOS. – Czterokrotni Mistrzowie Polski są teraz Mistrzami Europy, a my lubimy współpracować z ambitnymi ludźmi, którzy jeżdżąc w barwach LOTOSU popularyzują je poza krajem. Ich zwycięstwa pokazują, że profesjonalnie przygotowane i prowadzone projekty sponsoringowe przynoszą planowany, choć osiągnięty ciężką pracą efekt. Będziemy wspierać rajdowy team i już trzymamy mocno kciuki za ich kolejne zwycięstwa.

Oto tegoroczny kalendarz ERC:
5-7 lutego, Łotwa: Rajd Lipawy (śnieg, lód, szuter);
10-12 marca, Hiszpania: Rajd Wysp Kanaryjskich (asfalt);
7-9 kwietnia, Wielka Brytania: Rajd Irlandii (asfalt);
6-8 maja, Grecja: Rajd Akropolu (szuter);
2-4 czerwca, Portugalia: Rajd Azorów (szuter);
23-25 czerwca, Belgia: Rajd Ypres (asfalt);
15-17 lipca, Estonia: Rajd Estonii (szuter);
4-6 sierpnia, Polska: Rajd Rzeszowski (asfalt);
26-28 sierpnia, Czechy: Rajd Barum (asfalt);
7-9 października, Cypr: Rajd Cypru (szuter, asfalt)

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Popularne tagi