Kajetan Kajetanowicz spróbuje w tym roku obronić tytuł Rajdowego Mistrza Europy. Polak nadal będzie sponsorowany przez Lotos, a jego pilotem będzie oczywiście Jarosław Baran. Polacy wystartują ponownie Fordem Fiestą R5, który będzie przygotowywany przez polski oddział M-Sportu.
– Będziemy bronić tytułu Mistrzów Europy, ale czy to oznacza, że starty w sezonie 2016 będą kosztować nas mniej pracy niż w ubiegłym? Czy będziemy mniej ryzykować, aby walczyć z najlepszymi załogami ERC? Czy będziemy mniej cisnąć, by wygrywać z rywalami, którzy zwłaszcza teraz chcą być przed nami? Czy czeka nas mniej odpowiedzialne zadanie? Czy to zadanie nie jest wielkim wyzwaniem? Nie pytam kto z Was chciałby być na moim miejscu, ale mam tego świadomość i dzięki temu czuję jeszcze większą odpowiedzialność. Tegoroczny kalendarz FIA ERC zapowiada się jeszcze bardziej emocjonująco, nie tylko dlatego, że mamy w nim dwie rundy tak bliskie polskim kibicom. Ponownie możemy wybierać spośród 10 wyjątkowo zróżnicowanych rajdów. W każdym z nich możemy się rozwijać razem z Jarkiem, z każdego mogę wyjechać jako lepszy kierowca i taki jest właśnie mój cel. Cieszę się, że mogę pracować z profesjonalistami, którym nie brakuje motywacji. Oni we mnie wierzą, mocno wspierają, a ja nie chcę ich zawieść. W ostatnich latach zrobiliśmy duże postępy, ale każdy kto poznał możliwości LOTOS Rally Team wie, że damy z siebie wszystko, by robić jeszcze lepiej to co kochamy. Wspólnie zamierzamy sięgać po każdy centymetr drogi, walczyć o każdą sekundę, szukać miejsca na poprawę oraz zmierzać do celu z pasją i wielkim zaangażowaniem. Liczymy na to, że dacie się porwać tej przygodzie i sercem będziecie z nami – powiedział Kajetan Kajetanowicz w oficjalnej wypowiedzi dla swojej strony internetowej.
Tak przedłużenie współpracy z Kajto komentują władze Lotosu. Może to być wypowiedź ciekawa również ze względu na sponsoring Roberta Kubicy.
– Dla LOTOSU współpraca z naszymi rajdowymi mistrzami to powód do szczególnej satysfakcji – podkreśla Jowita Twardowska, dyrektor ds. Komunikacji i CSR w Grupie LOTOS. – Czterokrotni Mistrzowie Polski są teraz Mistrzami Europy, a my lubimy współpracować z ambitnymi ludźmi, którzy jeżdżąc w barwach LOTOSU popularyzują je poza krajem. Ich zwycięstwa pokazują, że profesjonalnie przygotowane i prowadzone projekty sponsoringowe przynoszą planowany, choć osiągnięty ciężką pracą efekt. Będziemy wspierać rajdowy team i już trzymamy mocno kciuki za ich kolejne zwycięstwa.
Oto tegoroczny kalendarz ERC:
5-7 lutego, Łotwa: Rajd Lipawy (śnieg, lód, szuter);
10-12 marca, Hiszpania: Rajd Wysp Kanaryjskich (asfalt);
7-9 kwietnia, Wielka Brytania: Rajd Irlandii (asfalt);
6-8 maja, Grecja: Rajd Akropolu (szuter);
2-4 czerwca, Portugalia: Rajd Azorów (szuter);
23-25 czerwca, Belgia: Rajd Ypres (asfalt);
15-17 lipca, Estonia: Rajd Estonii (szuter);
4-6 sierpnia, Polska: Rajd Rzeszowski (asfalt);
26-28 sierpnia, Czechy: Rajd Barum (asfalt);
7-9 października, Cypr: Rajd Cypru (szuter, asfalt)