KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica vs M-Sport: Statystyki sezonu

W zamieszczonym kilka dni temu na blogu podsumowaniu sezonu 2015, przedstawiłem Wam kilka statystyk dotyczących sezonu Roberta Kubicy. Niezawodny w kwestii statystyk Lux Perpetua podsyła kolejne ciekawe dane dotyczące ostatnich miesięcy. Jak wyglądały pojedynki Roberta Kubicy z kierowcami M-Sportu?

Pod uwagę brane były „czyste OS-y”, czyli takie, w których Robert Kubica i inni kierowcy nie mieli dużych(!) problemów technicznych czy zmiany przebitej opony.

Porównania z innymi kierowcami mogą być wymierne tylko jeżeli będziemy porównywać wyniki Roberta z tymi, którzy dysponowali podobnym sprzętem, a zatem kierowcami M-Sportu. Wiadomo, że dysponowali oni zapleczem technicznym oraz nieco większym doświadczeniem w większości rajdów od Roberta Kubicy.

Zacznijmy od porównania tempa ze względu na miejsca zajmowane na poszczególnych OS-ach. Za czynnik decydujący brane były tu punkty z FantasyWRC, które czasem lepiej mogą oddawać sytuację niż tempo w sekundach na kilometr. Przypomnijmy, w jaki sposób punktowane sa poszczególne miejsca na OS-ach:
1. 25
2. 20
3. 16
4. 13
5. 11
6. 10
7. 9
8. 8
9. 7
10. 6
11. 5
12. 4
13. 3
14. 2
15. 1

Robert trzykrotnie był lepszy w całym rajdzie od obu kierowców ekipy Malcolma Wilsona oraz raz więcej tylko od Otta Tanaka i aż 3 razy więcej od Elfyna Evansa. Co ciekawe, Kubica ma identyczną średnią punktów na OS-ach jak Tanak.

Biorąc pod uwagę miejsca, Robert ponownie był lepszy od obu kierowców M-Sportu w trzech rajdach, w tym Rajdzie Szwecji, co może być zaskoczeniem. Ponownie łącznie Kubica był 4 razy szybszy od Tanaka i 6 od Evansa.

Jeżeli bierzemy pod uwagę tempo na OS-ach w sekundach na kilometr, to Kubica tylko raz był szybszy od obu podopiecznych Malcolma Wilsona. Dodatkowo był po 3 razy szybszy od Tanaka i Evansa. W Monte Carlo kierowcy M-Sportu tracili do niego sekundę na kilometrze na czystych OS-ach.

Jeżeli chodzi o cały sezon, Robert średnio z klucza wrcfantasy najwięcej punktów zdobył oczywiście w Rajdzie Monte Carlo, w którym wygrał 4 PSy. Sporo punktów było również w Rajdach Polski i Finlandii.

Jeszcze raz dziękuję Lux Perpetua za przygotowanie tych statystyk.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Popularne tagi