KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

M-Sport: Wilson stawia kierowcom warunki

fot. Aleksandra Wrońska

Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii rozstrzygnie się przyszłość Elfyna Evansa i Otta Tanaka w fabrycznym zespole M-Sportu. Malcolm Wilson powiedział, że od ich wyniku w ostatnim rajdzie sezonu zależy, czy zostaną na przyszły sezon.

Elfyn Evans zajmuje 7. miejsce w klasyfikacji generalnej WRC, a 3 pozycje i 18 puntków za nim jest Ott Tanak. Evans dwukrotnie stawał na podium w tym roku – w Argentynie był 3. a na Korsyce 2. W pozostałych rajdach prezentował jednak dość słabe tempo. Szybciej zazwyczaj jeździł Tanak, który jednak zaliczał też wpadki. Podium zdobył tylko w Polsce.

„Nie mogę nic teraz zagwarantować, powiedziałem im obu, że porozmawiamy o przyszłości po następnym rajdzie. Są nowi kierowcy, pojawiający się na rynku i nie ma sensu żebym podpisywał coś wcześniej niż muszę” – mówi w rozmowie z Autosportem Malcolm Wilson, który dodaje, że zarówno Evans, jak i Tanak, pojadą w Walii po swoją przyszłość.

Wilson przyznaje również, że często jest zły na swoich zawodników. „Muszą głęboko poszukać i znaleźć wyjście z trudnych sytuacji. Mieli wystarczająco dużo okazji, ale nie wiem, czy mogą się jeszcze czegoś nauczyć i rozwinąć. Muszą skupić się na swojej pracy.”

„Jeżdżę z presją cały czas więc nie da się dołożyć kolejnej. Wiem, że zrobiliśmy postęp w Hiszpanii, ale to nadal za mało. Chcę tu zostać, czuję, że trochę już pokazałem i mogę jeszcze więcej” – mówi natomiast Evans.

Tanak natomiast chce walczyć w Wielkiej Brytanii o podium i lubi ten rajd.

Nie wiadomo, czy Wilson rzeczywiście rozważa zwolnienie któregoś z kierowców, czy może chce tylko zrzucić winę za słabsze wyniki na zawodników, a nie na swoje auto.

Jeżeli jednak doszłoby do zmian w M-Sporcie, to należy spodziewać się, że miejsce straci Tanak. Evans ma tę przewagę, że jest Brytyjczykiem i częściej dojeżdża do mety bez problemów. Bardziej perspektywiczny jest jednak Tanak, ale jego starty to większe koszty i mała siła marketingowa.

Oczywiście, my chętnie widzielibyśmy w M-Sporcie któregoś z naszych kierowców, Roberta Kubicę czy Kajetana Kajetanowicza.

Źródło: Autosport.com

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Popularne tagi