KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

M-Sport: Wilson stawia kierowcom warunki

blank
fot. Aleksandra Wrońska

Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii rozstrzygnie się przyszłość Elfyna Evansa i Otta Tanaka w fabrycznym zespole M-Sportu. Malcolm Wilson powiedział, że od ich wyniku w ostatnim rajdzie sezonu zależy, czy zostaną na przyszły sezon.

Elfyn Evans zajmuje 7. miejsce w klasyfikacji generalnej WRC, a 3 pozycje i 18 puntków za nim jest Ott Tanak. Evans dwukrotnie stawał na podium w tym roku – w Argentynie był 3. a na Korsyce 2. W pozostałych rajdach prezentował jednak dość słabe tempo. Szybciej zazwyczaj jeździł Tanak, który jednak zaliczał też wpadki. Podium zdobył tylko w Polsce.

„Nie mogę nic teraz zagwarantować, powiedziałem im obu, że porozmawiamy o przyszłości po następnym rajdzie. Są nowi kierowcy, pojawiający się na rynku i nie ma sensu żebym podpisywał coś wcześniej niż muszę” – mówi w rozmowie z Autosportem Malcolm Wilson, który dodaje, że zarówno Evans, jak i Tanak, pojadą w Walii po swoją przyszłość.

blank

Wilson przyznaje również, że często jest zły na swoich zawodników. „Muszą głęboko poszukać i znaleźć wyjście z trudnych sytuacji. Mieli wystarczająco dużo okazji, ale nie wiem, czy mogą się jeszcze czegoś nauczyć i rozwinąć. Muszą skupić się na swojej pracy.”

„Jeżdżę z presją cały czas więc nie da się dołożyć kolejnej. Wiem, że zrobiliśmy postęp w Hiszpanii, ale to nadal za mało. Chcę tu zostać, czuję, że trochę już pokazałem i mogę jeszcze więcej” – mówi natomiast Evans.

Tanak natomiast chce walczyć w Wielkiej Brytanii o podium i lubi ten rajd.

Nie wiadomo, czy Wilson rzeczywiście rozważa zwolnienie któregoś z kierowców, czy może chce tylko zrzucić winę za słabsze wyniki na zawodników, a nie na swoje auto.

Jeżeli jednak doszłoby do zmian w M-Sporcie, to należy spodziewać się, że miejsce straci Tanak. Evans ma tę przewagę, że jest Brytyjczykiem i częściej dojeżdża do mety bez problemów. Bardziej perspektywiczny jest jednak Tanak, ale jego starty to większe koszty i mała siła marketingowa.

Oczywiście, my chętnie widzielibyśmy w M-Sporcie któregoś z naszych kierowców, Roberta Kubicę czy Kajetana Kajetanowicza.

Źródło: Autosport.com

blank
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi