KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Jak radził sobie Robert Kubica w Grand Prix Abu Zabi

blank

W Abu Zabi Robert Kubica zaliczał niezłe wyścigi, szczególnie w swoim drugim starcie. Na Yas Marina Circuit odbywały się ostatnie wyścigi Roberta Kubicy – zarówno w BMW Sauber jak i Renault F1. Zobaczcie jak Polak radził sobie w finałach sezonów 2009 i 2010.

Rok 2009

W tym roku wyścig w Abu Zabi debiutował w kalendarzu Formuły 1. Po słabym sezonie był to ostatni wyścig Roberta w BMW Sauber i ostatni jak dotychczas wyścig dla BMW w F1. Piątkowe treningi nie były udane – Kubica zajmował 11. i 20. miejsce. Zacznie lepiej było w sobotę kiedy najpierw wywalczył 8. miejsce w 3. treningu, a potem był 7. w kwalifikacjach. Wyścig rozpoczął się dobrze, od awansu kosztem Trulliego. Wszystko szło po myśli Roberta aż do pierwszego pit-stopu. Nowe opony nie trzymały tak jak powinny i Robert miał słabsze tempo. Po drugim postoju tuż przed Kubicę wyjechał Buemi. Polak próbował wyprzedzić Szwajcara ale został wypchnięty lekko poza tor i zaliczył obrót. Ostatecznie dojechał do mety na 10. miejscu. Oto wspomniana sytuacja:

Rok 2010

To był ostatni start Roberta Kubicy w dotychczasowej karierze w F1. Przez cały weekend tempo kierowcy Renault było dobre. Kubica plasował się w treningach na 5., 5. i 9. miejscu. Najgorzej było w kwalifikacjach, w których Kubica zajął dopiero 11. miejsce. Wyścig był jednak prawie idealny dla naszego kierowcy.

Tuż po starcie doszło do neutralizacji, a Robert od razu zjechał na zmianę opon dzięki czemu zyskał jedno miejsce. Potem wyprzedził Sutila, a następnie zyskiwał pozycje po zjazdach do boksów rywali, którzy nie zrobili tego wcześniej. Gdy jechał na 5. miejscu mocno blokował go Kobayashi. Robert długo próbował, aż w końcu wyprzedził Japończyka w taki sposób:

Na 40. kółku Kubica był wiceliderem, ale czekała go jeszcze jedna wizyta w boksie, po której spadł na 5. miejsce.

blank

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com
 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum