KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica: Przy takich opadach nawet na autostradzie nie da się jechać

Na stronie omnicorse.it został zamieszczony kolejny wpis Roberta Kubicy. Przed Rajdem Korsyki Polak opowiada o wyzwaniach go czekających, charakterystyce rajdu i opadach, które mogą sprawić, że zawody zamienią się w loterię. Przeczytajcie poniżej wpis naszego kierowcy.

Bardzo cieszę się mogąc ponownie włożyć kas i kombinezon po długiej przerwie. Brak udziału w Rajdzie Australii nie był w moich planach na początku roku. Sprawiło to, że nie startowałem przez 5 kolejnych weekendów. Teraz czas wrócić za kółko i to w klasycznym Rajdzie Korsyki. To symbol jazdy po asfalcie, na który wielu miłośników czeka. Pierwsze zapoznanie z trasą dało mi obraz specyfiki tego rajdu.

Długie OS-y

Po pierwsze, docinki specjalne będą bardzo długie. Mówimy tu o ponad 30-kilometrowych próbach, choć niektóre przekraczają nawet 40 kilometrów. Jest tu ogromny miks zakrętów – przechodzimy z nawrotów do bardzo szybkich łuków, a trasa jest często wąska.

Różne typy asfaltu


Jest jeszcze kolejna różnorodność – asfalt z dobrą przyczepnością przechodzi po kilku zakrętach w śliski i wyboisty, a potem znów jest gładko. Nie mam bladego pojęcia, jak moja Fiesta będzie spisywała się na takiej charakterystyce drogi. Trzeba pamiętać, że mówimy o bardzo technicznym rajdzie “dla specjalistów”. Zobaczymy podczas rajdu i mogę tylko powiedzieć, że już nie mogę doczekać się tego doświadczenia.

Ma być sporo deszczu

To zapewne będzie miało duży wpływ na rywalizację. Meteorolodzy ostrzegali przed długą serią opadów deszczu, które mogą przekraczać na drogach nawet 15 centymetrów wody. Kibice zapewne dobrze o tym wiedzą, ale warto przypomnieć, że przepisy nie pozwalają nam jeździć na oponach deszczowych. Mamy dwie określone mieszanki – twardszą i miękką i wyglądają one tak samo. Oczywiście są przeznaczone do używania gdy jest sucho, a gdy pada… mamy problem.

Trudno nawet na autostradzie

Dwa lata temu tak ciężkie opady złapały nas podczas Rajdu Francji na autostradzie podczas dojazdówki. Nawet tam było trudno i wyprzedzał nas autobus przy 80 kilometrach na godzinę, a teraz trzeba sobie wyobrazić, że jedziemy na wąskiej drodze i musimy być pewni, że nasze wycieraczki pracują tak jak powinny.

Ryzyko aquaplaningu

Jaki by tego powód? Na trasie było za dużo wody i zwyczajnie opony sobie z nią nie radziły. W konsekwencji doświadczaliśmy ciągłego aquaplaningu. Mam nadzieję, że takie warunki nie przydarzą nam się teraz na Korsyce ponieważ wtedy wszystko zamieniłoby się w loterię, choć wiem, że inżynierowie Pirelli zrobili wszystko by opony były jak najlepsze.

Rada dla kibiców

Zanim rozpocznie się weekend rajdowy, mam radę dla kibiców. Ostatnio zabezpieczenie tras podczas rajdów jest problemem. Niestety, nie ma na to idealnego i ostatecznego rozwiązania. Rajd jest fascynującą imprezą dla publiczności, ale to także bardzo niebezpieczny sport, w którym niczego nie można być pewnym. Moje doświadczenie w rajdach jest krótkie, ale zdałem już sobie sprawę z tego, że niektórzy kibice ryzykują znacznie więcej niż załogi. Wierzę, że zmiana podejścia może tu pomóc. Używajcie głowy, nie wychodźcie na trasę, tak jak to było podczas Rajdu Polski.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi