KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Ogier, Ogier, Ogier, Ogier

Wygrał wszystkie niedzielne OS-y, wygrał Power Stage, wygrał Rajd Australii i zdobył Mistrzostwo Świata – Sebastien Ogier po raz kolejny udowodnił moc swoją oraz swojego zespołu, który również zapewnił sobie Mistrzostwo Świata producentów. Zobaczcie skrót ostatniego dnia rywalizacji na Antypodach.

Po tym, jak wczoraj na prowadzenie w Rajdzie awansował Sebastien Ogier, wiele osób przeczuwało, że Francuz, jadący w niedzielę na końcu stawki, nie będzie miał problemów z zapewnieniem sobie zwycięstwa w imprezie. Pogoda rano była bardzo ładna, nic nie zapowiadało deszczu, ale było nieco chłodniej niż w poprzednich dniach – 13 stopni. Temperatura miała wzrosnąć w trakcie dania do 23 stopni.

OS 13 – Bucca Long 1 (21,95 km) 

Przed rozpoczęciem dnia Hyundai poprosił Daniego Sordo, jadącego w drugim zespole i niepunktującego, aby nie atakował pozycji Thierry Neuvilla. Już na tym OS-ie na drugie miejsce w rajdzie wyszedł Jari Matti Latvala. Kierowcy narzekali, że na trasie jest zaskakująco ślisko. Na szczęście, nie pojawiał się już tak mocno problem kurzu.

OS 14 – Wedding Bells 1 (9,23 km)

Przyczepność na tej próbie była już zdecydowanie lepsza i dla wielu kierowców był to spokojny OS, na którym zapewne wielu poprawiało notatki przed Power Stage. Ponownie najszybszy okazał się Ogier, a Latvala powiększył przewagę nad Meekem.

OS 15 – Settles Road (6,40 km)

Więcej działo się na tej próbie. Thierry Neuville wątplił, że Dani Sordo tak naprawdę zwolnił. Na dziwne dźwięki dobiegające ze skrzyni biegów swojego auta narzekał Ott Tanak, który miał jednak bezpieczne 6. miejsce. Bardzo mocno o podium walczył Andreas Mikkelsen, który deklarował, że naciera jak szalony. Brakowało mu bardzo niewiele.

OS 16 – Bucca Long 2 (21,95 km)

Po 15. OS-ie mieliśmy serwis. Jak się okazało, był on bardzo ważny dla losów układu na podium bo spóźnił się na niego Andreas Mikkelsen. Zaowocowało to karą 10 sekund i strata Norwega do Krisa Meeke wzrosła do 14,2 sekundy. Większość zawodników jechało spokojnie, oszczędzając opony na Power Stage. Chwile grozy przeżył Jari Matti Latvala, w którego samochodzie zaświeciły się lampki kontrolne od alternatora. Fin nie rozmawiał z mediami na mecie, zatrzymał się za nią i musiał wymienić pasek alternatora. Udało się

OS 17 – Wedding Bells 2 [Power Stage] (9,23 km) 

Power Stage początkowo przebiegał bez większych przygód. Kolejni kierowcy podsumowywali rywalizację, a o punkty walczyli kierowcy Volkswagena. Miejsca w pierwszej czwórce były już raczej pewne i tylko awaria lub wypadek mogły zmienić kolejność. Na 7,6 km zatrzymał się Bertelli, który dojechał na metę 4 minuty później.

Najlepszy na Power Stage okazał się Sebastien Ogier, zgarniając kolejne 3 punkty oraz tytuł Mistrza Świata – po raz trzeci z rzędu. Tak jechał po zwycięstwo i tak cieszył się z niego Francuz.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Brazylii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 7 listopada:
godz. 15:30 – Trening
godz. 19:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 8 listopada:
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 9 listopada:
godz. 18:00 – Wyścig

Popularne tagi