KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica wraca do WRC na Korsyce [Aktualizacja]

fot. Gemari Film

Przeczytajcie oficjalną informację prasową zespołu Roberta Kubicy przed rozpoczynającymi się jutro zmaganiami w Rajdzie Korsyki. Polak mówi m.in. o ostatnich testach, swoich oczekiwaniach na rajd i jego trasie.

Francuska runda WRC wraca w tym roku na Korsykę po siedmioletniej nieobecności. Długie i kręte trasy na śródziemnomorskiej wyspie będą więc prawie całkowitą nowością dla niemal całej stawki WRC. Każdego z trzech dni rywalizacji załogi pokonają jedynie po trzy odcinki specjalne. Wydawać by się mogło, że kierowców czeka więc dość spokojny weekend, szczególnie w porównaniu do rajdów, podczas których dziennie planowanych jest nawet po osiem oesów. To jednak tylko pozory.

Do pokonania jest bowiem seria najdłuższych odcinków w tym sezonie. Żaden z nich nie jest krótszy niż 29 kilometrów, a aż cztery liczą po ponad 40. Trasa jest też jedną z najbardziej krętych i wymagających, wijąc się od zakrętu do zakrętu niemal bez chwili wytchnienia i dłuższych prostych. Nie bez powodu przed laty Tour de Corse zyskał przydomek „Rajdu 10,000 Zakrętów”.

Robert Kubica startował już w Rajdzie Korsyki w 2013 roku, kiedy zmagania te odbywały się w ramach mistrzostw Europy ERC. Polak wygrał jeden odcinek specjalny, ale jego walkę o zwycięstwo w całej imprezie w mocno obsadzonej stawce przerwały problemy techniczne. Charakterystykę asfaltowych odcinków specjalnych na śródziemnomorskiej wyspie poznał już wcześniej także pilot polskiej załogi, Maciek Szczepaniak.

Ekipa RK World Rally Team opuściła co prawda ostatnią, szutrową rundę WRC w Australii, ale wykorzystała ten czas na testy i przygotowania do asfaltowych zmagań w dwóch najbliższych rajdach. Kubica przez dwa dni testował we wrześniu właśnie na Korsyce, skupiając się nie tylko na szukaniu najlepszych asfaltowych ustawień Forda Fiesty RS WRC w specyfikacji 2015, ale także na testowaniu nowych opon Pirelli.

Kubica i jego rywale na Korsyce pokonają w ten weekend blisko tysiąc kilometrów, w tym 332 podzielone na dziewięć odcinków specjalnych. Ostatni oes rozpocznie się w niedzielę w południe i odbędzie się w formacie Power Stage z bezpośrednią relacją na antenie Polsatu Sport Extra i w serwisie WRC+.

Korsyka wraca do kalendarza WRC po siedmioletniej przerwie, dlatego niemal dla wszystkich w stawce oznacza zupełnie nowe wyzwanie i start z czystą kartką papieru. Rywalizowałem tam dwa lata temu w ERC i dobrze wspominam te drogi. Rajd zna także mój pilot Maciek. Z uwagi na długie i kręte odcinki to będzie ciekawy weekend. Takiej typowo asfaltowej rundy brakowało w kalendarzu WRC, dlatego nie możemy doczekać się powrotu na trasę. Nasz pierwszy kontakt z Fiestą w specyfikacji 2015 na asfalcie miał miejsce podczas sierpniowego Rajdu Niemiec, ale dopiero podczas testów na Korsyce mogliśmy skupić się na ustawieniach auta. Testy były udane, choć możemy jeszcze poprawić kilka aspektów jeśli chodzi o wolne zakręty. Wciąż jesteśmy z zespołem RK World Rally Team na etapie nauki, ale chcemy też pokazać się z jak najlepszej strony i walczyć o jak najlepszy wynik” – mówi Robert Kubica.

Aktualizacja

Auto Roberta prawie gotowe do jutrzejszego shakedownu.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Abu Zabi

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi